2024-07-11, 00:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att det står på andra ställen att hon har haft barnen hos sig. Det tragiska är att han klagar på att han har barnen för mycket men vill ändå ta strid om vårdnaden. Han kan inte söka hjälp för sina självmordstankar för då finns risken att mamman kan få utökad tid med barnen, samtidigt så kan han inte bli hel för att han har barnen på fulltid.

Det finns ingen logik och inget konsekvenstänk i pappans resonemang, hans lösning blev att alla måste dö.

Nej, jag tror du har svårt med läsförståelsen.

Det verkar mer som att morsan dumpar barnen på honom, så hon kan gå ut och dejta och festa, och när hon har lust. Pengarna har hon redan sett till är borta på urusla bostadsköp, som varje gång har slutat i en rätt stor förlust. Kanske han dessutom försnillat sin mors pengar, uppgift i tråden nämner att han var God Man för sin mor.

Om man söker akut psykvård som förälder går det direkt en orosanmälan till soc för barnen, och jaaa, då är det mycket stor risk att man förlorar i en vårdnadstvist!!!!!!! Han verkar ha försökt enormt att hålla sig "lugn och osynlig", just för att åtminstone få till delad vårdnad. Kanske har hon hotat sig till boende för barnen hos henne på heltid pga hans depression/psykiska mående???

Han verkar ju dessutom inte ha något nätverk (släkt) omkring sig som kan hjälpa med barnen. Han skriver ju även att han förlorat sina vänner pga alla flyttningar. Det är mycket tungt att vara ensamstående med små barn och kanske skitdålig ekonomi dessutom.

Hon är någon liten ekonomiassisten för kommunen......jag hoppas att kommunen kollar upp räkenskaperna där hon jobbat/jobbar.......sin egna ekonomi verkar de ju inte ha kunnat sköta pga flera dåliga husköp/hussälj på mycket kort tid.

Spekulation: Kanske han försnillat pengar från sin mor, och hon från kommunens räkenskaper......

Det finns kanske mer skam i detta än "bara" vårdnadstvist och skilsmässa.
Citera
2024-07-11, 00:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det verkar mer som att morsan dumpar barnen på honom, så hon kan gå ut och dejta och festa, och när hon har lust. Pengarna har hon redan sett till är borta på urusla bostadsköp, som varje gång har slutat i en rätt stor förlust. Kanske han dessutom försnillat sin mors pengar, uppgift i tråden nämner att han var God Man för sin mor.
Hur verkar det så?
Var hittar jag uppgifter om att hon brukade vara ute och festa dejta?
För du har väl något stöd för ditt antagande?

Vilka bostadsköp har hon gjort. Det var väl han som stod för fastigheten, menar du att hon köpte ett hus åt honom?

Citat:
Om man söker akut psykvård som förälder går det direkt en orosanmälan till soc för barnen, och jaaa, då är det mycket stor risk att man förlorar i en vårdnadstvist!!!!!!! Han verkar ha försökt enormt att hålla sig "lugn och osynlig", just för att åtminstone få till delad vårdnad. Kanske har hon hotat sig till boende för barnen hos henne på heltid pga hans depression/psykiska mående???
Nej, det gör det inte. Det beror på vad som framkommer om det anses finnas skäl för orosanmälan eller inte.

Citat:
Han verkar ju dessutom inte ha något nätverk (släkt) omkring sig som kan hjälpa med barnen. Han skriver ju även att han förlorat sina vänner pga alla flyttningar. Det är mycket tungt att vara ensamstående med små barn och kanske skitdålig ekonomi dessutom.
Fast det är många ensamstående som har det så - utan att döda sina barn.

Citat:
Hon är någon liten ekonomiassisten för kommunen......jag hoppas att kommunen kollar upp räkenskaperna där hon jobbat/jobbar.......sin egna ekonomi verkar de ju inte ha kunnat sköta pga flera dåliga husköp/hussälj på mycket kort tid.
Varför har du behov av att förringa henne. Vad är det för fel på hennes yrke?

Citat:
Spekulation: Kanske han försnillat pengar från sin mor, och hon från kommunens räkenskaper......
Fria spekulationer - det visar ju på sunt tänkande måste jag säga.

Citat:
Vilken vårdnadstvist?
Citera
2024-07-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Sen så har han ungarna på heltid efter separationen.
Hon kanske var så upptagen av sig själv att hon inte hann med ungarna.

Nja, minns inte exakt hur det stod men min tolkning är att han har haft barnen på heltid sen hon flyttade till Malmö pga att de gick på dagis och i skola i Tollarp.
Hon/de kanske inte ville flytta på dem då eftersom det var så lite kvar av terminen.
Det är som sagt bara mina funderingar...säger inte att det är så.
Citera
2024-07-11, 02:34
Medlem
smickras avatar
Kom in i tråden nu och många inlägg. Finns någon sammanfattning?
Citera
2024-07-11, 03:51
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Detta fall påminner om mamman som jobbade på Arlanda och mördade dottern med kniv och misslyckades strypa pojken och mörda sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilket fall är det?

Detta fall:
(FB) Basak Akman fick livstid för mord/-försök på sin dotter och son i Vallentuna (2023-09-08)

Men hennes självmordsförsök var med största sannolikhet fingerat.
Citera
2024-07-11, 04:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Länken fungerar.

Öppen profil på en kvinna som postar bilder på sig och sina barn.

Postat regelbundet senaste månaderna om hur livet leker från att tidigare postat betydligt mindre.

hittar varken mamman eller hennes ex (misstänkt GM) facebook. Hur kan ni se allt detta?
Citera
2024-07-11, 05:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har rätt. En tidig störning som bottnar i bristande anknytning till mamman går aldrig att reparera. Det omöjliggör djupare relationer resten av livet. Hans kris blev förmodligen akut när han själv skulle leka familj utan att veta hur man gör.
Tidig störning även för henne ?
Det finns nog en anledning till att de träffades..
Anknytnings problematik i grunden men du resonerar med könet och slukar honom nästan.
Usch.
Citera
2024-07-11, 05:38
Medlem
Du har kanske rätt i att jag har svårt med läsförståelsen, för jag har inte lyckats läsa något om dina påståenden om dejtanden, festanden eller att hon har tvingat någon till urusla bostadsköp. Jag är nog inte så kreativ när jag läser kanske? Jag har svårt att få till bilden av att hon är monstret och att han är en stackars helyllefarsa som försökt hålla sig lugn och osynlig. Så jag är nog helt enkelt inte en lika god läsare som du.

Citat:

Citera
2024-07-11, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tidig störning även för henne ?
Det finns nog en anledning till att de träffades..
Anknytnings problematik i grunden men du resonerar med könet och slukar honom nästan.
Usch.
Jag har nog inte samma behov av att söka fel på brottsoffer helt enkelt. Men för all del, fortsätt du om du tycker att det känns viktigt. Du är nog en fantastisk människokännare som till och med kan se om någon resonerar med sitt kön. Bra jobbat!
Citera
2024-07-11, 06:22
Avslutad
Citat:
Exakt så tolkar jag honom också. Och han var tydligen även God man för sin mamma, undrar om han "tullat" på sin mammas tillgångar och sitt framtida arv. undrar om han hade syskon som också borde fått del i ett framtida arv från hans mor???

Han skriver det i den där självhjälpsgruppen, att han har mycket dålig ekonomi nu......

Exakt så.

Nja, jag tror snarare på dåliga husaffärer pga allt flyttande, köpa hus och sälja till underpris flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Han säger det i gruppen som är kök-full av narcissister.
I ett av sina inlägg.
Ok. Verkar som att han gjort allt för att rädda äktenskapet, men på fel sätt.
Citera
2024-07-11, 06:26
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
hittar varken mamman eller hennes ex (misstänkt GM) facebook. Hur kan ni se allt detta?
Pappans:
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
https://www.facebook.com/magnus.lindstedt

Mammans fb är nu inaktiverad.
Senast redigerad av Lilett 2024-07-11 kl. 06:30.
Citera
2024-07-11, 06:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Är inte hon alldeles för ful för att vara narcissistist? 🙄
Visste inte att personlighetsstörningar var utseendebaserande, och har inte sett någon bild på mamman.

Narcissism grundar väl sig i en skev självuppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in