2024-07-11, 19:05
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
1. Var har jag skrivit att Ukraina bombat sig själva?

2. Om barnsjukhus varit ett mål hur kan de ha dålig träffsäkerhet när de träffa målet och om de inte har bra träffsäkerhet hur kan de vara att de inte varit ett misstag att träffa sjukhuset när de siktat på något annat? Vakna upp till verkligheten istället för att sprida desinformation
Så om jag förstår dig rätt menar du att det var ett misstag att bomba barnsjukhuset. I det kan du mycket väl ha rätt. Eftersom Ryssland bedriver aggressionskrig är det helt egalt huruvida det var ett misstag eller inte i min bok, du kan inte beskjutna ett sjukhus och sen slå ifrån dig med att dina raketer suger. Krigsbrott kräver inte uppsåt så att säga. Håller du med?
Citera
2024-07-11, 19:12
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Så om jag förstår dig rätt menar du att det var ett misstag att bomba barnsjukhuset. I det kan du mycket väl ha rätt. Eftersom Ryssland bedriver aggressionskrig är det helt egalt huruvida det var ett misstag eller inte i min bok, du kan inte beskjutna ett sjukhus och sen slå ifrån dig med att dina raketer suger. Krigsbrott kräver inte uppsåt så att säga. Håller du med?

Eller det helsjuka resonemanget att de får skylla sig själva när de skjuter ner våra missiler.
Det som är så frustrerande med ryssarna att de är så extremt korkade.
"Vi får bomba er så mycket det går men fan ta er om ni svarar med samma mynt".
Citera
2024-07-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Om du tittar på alla frames vid 3 sec, så är det en frame där halva missilen
står rakt upp. För att sedan bli normal framen senare.

Ser manipulerat ut.

Många har ju ifrågasatt det på olika kanaler.. om den är manipulerad. Ryska nyheter skriver iallfall att det bilderna väst lagt ut i sin media ska vara photoshopade.

Men från den länken jag tidigare postade stod det ju också något intressant..

"Dessutom tyder inte ens missilens fallbana på en kryssningsmissil, utan snarare en luftvärnsmissil."

"Experter undersökte skadorna och noterade frånvaron av explosioner och vingfragment, vilket uteslöt hypotesen om en kryssningsmissil som Kh-101" "Dessutom överensstämmer arten och fördelningen av fragmenten med luftvärnsmissiler, som är designade för att explodera nära målet och släppa splitter, men saknar stora sprängladdningar som kan skapa stor förstörelse, vilket kryssningsmissiler är designade för att göra."
https://decripto.org/en/ukraine-war-doubts-over-video-of-russian-missile-hitting-hospital-could-be-anti-aircraft-error/
Senast redigerad av Menea 2024-07-11 kl. 19:20.
Citera
2024-07-11, 19:20
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Många har ju ifrågasatt det på olika kanaler.. om den är manipulerad. Ryska nyheter skriver iallfall att det bilderna väst lagt ut i sin media ska vara photoshopade.

Men från den länken jag tidigare postade stod det ju också något intressant..
"Dessutom tyder inte ens missilens fallbana på en kryssningsmissil, utan snarare en luftvärnsmissil."
https://decripto.org/en/ukraine-war-doubts-over-video-of-russian-missile-hitting-hospital-could-be-anti-aircraft-error/

Good point.

Borde vara extremt enkelt för en expert att säga vilken typ av missil som syns i videorna.
Citera
2024-07-11, 19:22
Medlem
Citat:
Good point.

Borde vara extremt enkelt för en expert att säga vilken typ av missil som syns i videorna.

Jag tänker att dom kanske redan vet om det.. men ljuger!
Citera
2024-07-11, 19:28
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Eller det helsjuka resonemanget att de får skylla sig själva när de skjuter ner våra missiler.
Det som är så frustrerande med ryssarna att de är så extremt korkade.
"Vi får bomba er så mycket det går men fan ta er om ni svarar med samma mynt".
Ryssarna och rysstrollen är väldigt medvetna om att det inte är fallande debris från nerskjutna missiler eller ens felskjutna ukrainska luftvärnsmissiler som orsakat detta. De duktiga idioterna däremot. På sätt och vis fascinerande att observera varelserna ens föräldrar pratat om när de berättat om kalla kriget. Personer som utan lön eller incitament förvränger sanningen till fördel för arvsfienden därför att deras egen bias kräver att allt Sverige, etablissemanget eller USA gör är fel.
Citera
2024-07-11, 19:34
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Good point.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tänker att dom kanske redan vet om det.. men ljuger!

Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ska ni börja repetera lögner sinsemellan? Att ni orkar.
Men alltid fångar ni upp någon lättlurad j-vel.

Menar du helt seriöst att du tror att det vore svårt för en missilexpert
att inte omedelbart känna igen missilen?

Så jäkla många olika finns det inte.

Varför står inte vita husets pressekreterare med stora planscher tagna från video-frames,
och låter en militär expert förklara missiltyp?
Citera
2024-07-11, 19:48
Medlem
Citat:

Varför står inte vita husets pressekreterare med stora planscher tagna från video-frames,

Experter har tittat på filmen, missilen rysk. Case closed
Citera
2024-07-11, 19:48
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Kan du läsa ordentligt istället.
Ingenting av det jag skrev är en feltolkning av det du skrev. Antingen är Ryssland inkompetenta och träffade fel eller kompetenta och träffade rätt. Vilket alternativ är det?
Citera
2024-07-11, 19:51
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Experter har tittat på filmen, missilen rysk. Case closed

Great.

Källa tack.
Citera
2024-07-11, 19:51
Medlem
Citat:

Ta och läs vad jag skrev istället för att fantisera.
Citera
2024-07-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ingenting av det jag skrev är en feltolkning av det du skrev. Antingen är Ryssland inkompetenta och träffade fel eller kompetenta och träffade rätt. Vilket alternativ är det?

Ställ den frågan till dig själv istället som påstår att båda är rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in