Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Här har du dock hamnat helt rätt, fattar inte varför Sandberg kände sig tvungen att göra så här. Han visste ju att det inte fanns något stöd ens för ett erkännande i förhören. Frågan är vem som borde anmälas, programmet eller RS, kanske båda.
Tyvärr har jag fått lite svårt för Hasse Aro efter det här magplasket, han var dock långt ifrån ensam om att ha blivit lurad av Rolf Sandberg.
Vad menar du med "hamnat rätt"? Är det du som avgör vad som är rätt? De säger ju att Annika levde med en man som inte var snäll och att bröderna därför inte kunde bo hos henne? Jag hör ju vad jag hör så vad menar du?
I klippet säger ju Monica att Kevin hittades i vattnet vid bryggan och att Kevins morfar drog upp honom ur vattnet? De säger inget om nån lastpall 30 meter bort eller att hade torra kläder. Du som säger dig vara insatt kanske har nån tanke om det?
Om det har "gått bra" eller inte låter jag vara osagt. Den ena har dömts för att som 22-åring ha haft samlag med en 13-åring som han raggat upp på nätet och åkt ut i skogen för att ha sex i bilen. Enligt domen verkar han inte förstå varför detta är olämpligt. Den andra verkar ha fått barn i 20-årsåldern som han inte har vårdnaden om? Eva och Weine säger i podden att de ansökte via soc för att bli fosterföräldrar, vilket behövdes av nån anledning. De uttrycker sig som om detta var alldeles normalt och vanligt förekommande.
Nu får jag väl ett enda stort FEL för att jag ifrågasätter din "sanning". Du kör ju lite samma teknik som polisen gjorde mot pojkarna. Du avgör vad som är rätt eller fel, rättar folk men kommer inte med några motargument utan hänvisar gång på gång till ditt facit - dokumentären. Hade jag varit barn nu hade jag försökt säga "rätt" enligt dig. Intressant!