Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Politiken är, som sagt, ointressant för mig här. Det jag diskuterar är tekniska aspekter.
Vi vet att ryssarna har problem med sina vapensystem i allmänhet och med sina robotsystem i synnerhet. Det har de haft regelmässigt sedan 1950-talet.
Vad gäller mig så kan du knappast ha följt eller sett mig särskilt mycket på Flashback, om du tror att jag r något slags ryssvän.
Det handlar inte om att jag tror att du är ryssvän för det vet jag att du inte är.
Visst kan man diskutera tekniska aspekter. Jag vet att rysk förmåga är minst sagt svajig men om man ska tala sannolikhet bör man ha på fötterna angående deras Kh-101.
Det handlar inte politik, vi vet sedan länge att ryssarna knappast drar sig för att attackera bla sjukhus för att terrorisera och göra livet så plågsamt som möjligt för Ukrainas befolkning.
Så har ryssland agerat i andra konflikter med, framförallt i Syrien.
Med tanke på att man nu träffade ett barnsjukhus så framstår det för mig som rätt troligt att det var det dom siktade på. Man skjuter mot dom koordinater man får uppifrån helt enkelt.
Betyder ju inte att även alla dom nedskjutna raketerna var på väg dit. Det finns uppenbarligen hål i AD-bubblan och ryssen lär sig något för varje attack.