2024-07-08, 17:14
Moderator
-Info-s avatar
En klar och tydlig bild på den missil (eller en av de missiler) som träffade barnsjukhuset:

Citat:
"Typical Kh-101 shape is well visible in this image, taken one second before the impact at the children's hospital."

https://x.com/JulianRoepcke/status/1810305238387097717
Citera
2024-07-08, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
I en krigssituation är det svårt att skilja på civila och soldater. Och viktiga anläggningar som sjukhus används ofta som baser för soldater. Ukraina dödade också nyligen civila i Belgorod, Ryssland, genom att skjuta dem med missiler. Både Ryssland och Ukraina bör fördömas lika för att de bombat civila.

Hur kommer det sig att när en Ukrainare säger att "vi är ej som ryssarna" så förstår man vad dom syftar på och tror på det dom säger.

Men när en ryss säger "de gjorde si och så" så vet man att de bara ljuger och snackar en massa skit och inte tillför nått av värde?
Citera
2024-07-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Dina gelikar gjorde det.

Jaha, och? Du pekade ut specifikt mig som hycklare och jag har frågat dig gång på gång vad i mitt hyckleri ligger, men du har inte kunnat svara på frågan.
Citera
2024-07-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej Ryssland invaderade Ukraina, ryssjävel.
Hyckleri... israel gör ju samma sak i Gaza men då är ni minsann tysta..
Nu ska ju detta vara Ukrainsk luftvärn som orsakat skadorna .. men den västerländska propgandamaskinen går varm!
Citera
2024-07-08, 17:26
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
FN fördömer robotattacker mot Ukraina
Citat:
Italien anklagar Ryssland för krigsbrott efter måndagens ryska anfall Ukrainas huvudstad Kiev, där bland annat ett barnsjukhus träffades, rapporterar The Guardian.

Nu krävs ett fördömande från hela det internationella samfundet, enligt Italiens utrikesminister Antonio Tajani.

"Jag är bestört av bilderna från bombningarna i Kiev som också träffade ett barnsjukhus", skriver han på X.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Väst fortsätter med sina meningslösa fördömanden med ord istället för att visa det med handling.
Actions speak louder than words.
No action from west, just words.

Tragiskt och pinsamt. Ryssarna sitter och hånskrattar åt väst som tror att ord betyder något. Jag lovar. Jag hör deras skratt ända hit.
Ännu ett epic fail av väst. Så jäkla svagt.
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-07-08 kl. 17:30.
Citera
2024-07-08, 17:28
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Kriget börjar urarta kraftigt nu, med västerländska vapen har ju Ukrainarna börjat bomba inne i Ryssland. Ryssarna ger nu igen med samma mynt. Detta kan ju eskalera ordentligt.
Om uppgifterna stämmer. Att ge sig på ett sjukhus får ändå anses vara fegt och motbjudande.
Citera
2024-07-08, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Jaha, och? Du pekade ut specifikt mig som hycklare och jag har frågat dig gång på gång vad i mitt hyckleri ligger, men du har inte kunnat svara på frågan.

Ja du är fortfarande en hycklare eftersom du låtsas vara blöthjärtad över barn i Ukraina (det är du egentligen inte) samtidigt som du inte bryr dig ett dugg om barn i krigszoner som USA:s PR komplex inte vill att du ska engagera dig i för tillfället. Bara när det tjänar USA:s intressen.
Citera
2024-07-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Teorin är väl att det är Ukraina själva som bombat sjukhuset, precis som när dom bombade en marknad och dödade 70+ ukrainare, eller när ryssland fraktade hem flera tiotal krigsfångar i ett plan, och Zelensky beordrade nedskjutningen av planet.

Du menar att det är något du bara hittat på för det finns inget försvar mot att bomba barnsjukhus?

Ingen kan försvara Ryssland som bombar barnsjukhus så istället så stoppar ni huvudet i sanden och skriker "Det var inte Ryssland!! Det har inte hänt!!! Det var Ukraina som bombade sig själva!!!! Det går inte att bevisa!!! ILLUMINATI!! SATANISTER!!!"
Citera
2024-07-08, 17:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryssland grinar över att några civila dödas när en Himars skjuts ned. Själva angriper de gladeligen civila bostadshus och bombar sjukhus
Hycklande jävla svin
Citera
2024-07-08, 17:33
Medlem
Stört att Väst blivit så förlamade efter Feminizm drog in att Puttler får göra sådant utan ett enda direkt motangrepp.

Vi behöver mer riktiga män i Europa och USA som kan spela lika hårt när det behövs.

Så var det länge och därför var Ryssland satt i schack. Nu utnyttjas förfallet av Feminizm.
Citera
2024-07-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hyckleri... israel gör ju samma sak i Gaza men då är ni minsann tysta..
Nu ska ju detta vara Ukrainsk luftvärn som orsakat skadorna .. men den västerländska propgandamaskinen går varm!

Israel/Gaza har inget med trådens ämne att göra.

Kom gärna med en seriös källa till sitt påstående. Kan bli svårt eftersom det är rysk desinformation.
Citera
2024-07-08, 17:37
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Lunchekot går väl inte att lita på då...
Om det är den händelsen som visas kan roboten givetvis hamnat ur kurs pga beskjutning. Eller så satt man på fel uppgifter. De enda som skullle vinna på att Ryssland "beskjuter barnsjukhus" är givetvis Ukraina.

Ryssarna släpper ju gliding bombs på sitt eget territorium. Ryssland kommer få betala priset för detta krigsbrott. Sluta försvara deras barbari!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in