2024-07-10, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför flyttade de då? Du som vet.

Du skickade alltså ingen statistisk på hur barn mår av att flytta. Då är vi överens.
Hur barn mår av att flytta runt är individuellt. En del mår oerhört dåligt av att ryckas upp en gång, andra barn klarar av att flytta runt hur mycket som helst.
Citera
2024-07-10, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ändå lät hon honom ha barnen obevakat.
Ja, vilket säger att hon troligen inte kunde ana vad han tänkte göra.
Läser du vad han skrivit i gruppen så tycker han ju också det är svårt att få tid att "läka" när han har barnen på halvtid, så uppmaningen att orosanmäla sig själv kanske handlade om att han skulle få hjälp att hantera den biten.
Vi vet ju inte.

Citat:
Hur barn mår av att flytta runt är individuellt. En del mår oerhört dåligt av att ryckas upp en gång, andra barn klarar av att flytta runt hur mycket som helst.
Vi är helt överens om det. Det är helt individuellt och hur just dessa barn mådde i det vet vi ju inte.
Citera
2024-07-10, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att han fick kristerapi är en ledtråd.

Nej, det är snarare ett uttryck för att han hade separationsångest (som han själv skriver) och att han kände sorg (som han själv skriver) över att hon lämnade.

Det är inte riktigt vad som normalt kallas för "lidit enormt" - och det är ju definitivt inte så att hon "utsatt" honom även om han lidit.

Citat:
Låter långsökt.
Menar du att alla i den gruppen egentligen är narcissister själva, och att de som är medberoende inte existerar?
Nej, jag skrev inte "alla".

Citat:
Det är märkligt med människor i tråden som har en bestämd åsikt om hur de ser på ett fall från start, och sedan vara helt stängda för olika teorier och orsaker till varför det som skett, skett. Det är som att resten av deltagandet i tråden handlar om att försvara sin egen ståndpunkt och vara ointaglig för andras eller annat som kommer fram.
Som du själv menar du?
Det jag tycker är mycket märkligt är att många i tråden tar sig rätten att sabla ner och lägga ansvar på en sörjande mamma -helt utan att någon vet hur hon haft det, vad som ligger till grund för olika beslut osv.
Att ha utgångspunkten att ansvars befria en mördare och skuldbelägga ett offer blir för mig väldigt stötande.

Citat:
Vågar påstå att ingen i tråden ursäktar pappans handlingar och föraktar det han gjort. Det betyder dock på inget sätt och vis att inte även han kan vara ett "offer" i situationen Något har lett till att han gjorde det han gjorde. Orsaken behöver inte vara mamman, men en orsak finns givetvis.
Ni är flera som gör det. Så du kan påstå eller förneka det hur mycket du vill - det är bara att gå tillbaka och läsa.
När man överför klander och ansvar på mamman så tar man ifrån honom ansvaret för det han gjort - och för allt annat.

Du ursäktar honom för övrigt i det korta stycket här också.

Citat:
Är du inte alls intresserad av varför han gjorde som han gjorde?
Inte genom att spekulativt kasta skuld på mamma - nej
Era spekulationer ger dessutom inga svar på det - de är enbart grymma och omänskliga mot en kvinna som sörjer sitt barn.

Citat:
Det känns som att du ser de som inte tänker som du som antagonister, om det är så, så är det en märklig inställning.
Det känns som om du här försöker ursäkta dig själv och inte vill se vad det är du gör mot en sörjande mamma - trots att du inte vet ett skit om hur deras liv, skilsmässa osv varit.
Men fortsätt ursäkta pappan - några svar lär inte komma ur de spekulationerna men de tycks ge dig och en del andra stort nöje att hålla på med sånt.
Senast redigerad av micro113 2024-07-10 kl. 13:24.
Citera
Medlem
Min gissning är att mannen var underordnad kvinnan. Han med trasslig barndom fann kraften och kärleken i kvinnan han träffade. Sen fick han hänga med i alla uppbrott. Nya jobb och nya bostäder, nya dagis till barnen, inskolningar och liknande. Min tro är att det är hon som stod för sökandet och det orolig och hon som var den styrande i relationen.

Nu sedan det hände har hon sökt bostäder i Tollarp och i Höllviken. Hon som trivdes så bra med livet i Malmö (skrev visst Limhamn någonstans). Nytt fint jobb hon kunde promenera till, favoritstället för glass, badstränder för barnen, nytt fint dagis till sonen.

Hennes sökande fortsätter uppenbarligen.

Hon har lika uppenbarligen inget större nätverk av nära och kära och goda vänner. De få som kommenterat på facebook genom åren skriver bara "fina du" och andra plattityder.

Att mannen gjorde som han gjorde är så tragiskt "så det finns inte". Hans utväg var hans sista dramatiska utväg. Tror inte han ville straffa henne utan i sin missriktade välvilja ville han att barnen skulle slippa alla framtid uppbrott. Och en mamma han tyckte var en fara för barnen.

Att han går in på ett forum som handlar om narcissister tror jag var för att finna råd och stöd. Tror inte det var en samlingspunkt för narcissister (de har inga behov av råd och stöd, det vet ju alltid bäst själva) utan för de som var utsatta för den typen av människor.

Detta är min tro och den förbehåller jag mig rätten att behålla utan påhopp. Ni får tro det ni vill.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag vet inte. Men eftersom båda jobbade och pappan hade nån årslön på 800’ så borde det funnits bra alternativ för dom. Ser faktiskt ingen logisk förklaring till att dom flyttade så ofta. Min slutsats blir då att dom inte flyttade för barnens skull, utan hade problem eller helt enkelt trodde att gräset var grönare på andra sidan.
Vad jobbade pappan med?
Citera
2024-07-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Psykologen/kristerapeuten har tystnadsplikt.

Och anmälningsplikt.
Citera
2024-07-10, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag vet inte. Men eftersom båda jobbade och pappan hade nån årslön på 800’ så borde det funnits bra alternativ för dom. Ser faktiskt ingen logisk förklaring till att dom flyttade så ofta. Min slutsats blir då att dom inte flyttade för barnens skull, utan hade problem eller helt enkelt trodde att gräset var grönare på andra sidan.
De hade ett väldigt fint hus vid skilsmässan och dådet, så det verkar inte bero på boendet i sig.
Citera
2024-07-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Du menar att det är skillnad på att höras och på att förhöras?
Okej...för mig är det samma sak.
Tror fortfarande inte på att pojken har blivit förhörd så som ev gärningsman. Det känns helt absurt!
Var har du fått uppgiften ifrån?

Man kan HÖRAS upplysningsvis - för att ge viktig information i ett ärende UTAN ATT VARA MISSTÄNKT. Misstänkta gärningsmän förhörs.
Citera
2024-07-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad jobbade pappan med?

Nåt med IT.
Citera
2024-07-10, 13:33
Medlem
Citat:
De hade ett väldigt fint hus vid skilsmässan och dådet, så det verkar inte bero på boendet i sig.

Förmodligen hade inte ens ett slott mitt i Malmö räckt. Tyvärr såg dom nog alla flyttar som en problemlösning för något djupare. Dom ständiga flyttarna och byten av jobb borde uppmärksammats som ett symptom av omgivningen.
Citera
2024-07-10, 13:43
Medlem
Någon undrade när han blev medlem i gruppen. Jag kan inte se nr han blev medlem men jag kan se att han blivit blockad ifrån gruppen och även andra som svarat honom har blivit blockade.
Citera
2024-07-10, 14:03
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Min gissning är att mannen var underordnad kvinnan. Han med trasslig barndom fann kraften och kärleken i kvinnan han träffade. Sen fick han hänga med i alla uppbrott. Nya jobb och nya bostäder, nya dagis till barnen, inskolningar och liknande. Min tro är att det är hon som stod för sökandet och det orolig och hon som var den styrande i relationen.

Nu sedan det hände har hon sökt bostäder i Tollarp och i Höllviken. Hon som trivdes så bra med livet i Malmö (skrev visst Limhamn någonstans). Nytt fint jobb hon kunde promenera till, favoritstället för glass, badstränder för barnen, nytt fint dagis till sonen.

Hennes sökande fortsätter uppenbarligen.

Hon har lika uppenbarligen inget större nätverk av nära och kära och goda vänner. De få som kommenterat på facebook genom åren skriver bara "fina du" och andra plattityder.

Att mannen gjorde som han gjorde är så tragiskt "så det finns inte". Hans utväg var hans sista dramatiska utväg. Tror inte han ville straffa henne utan i sin missriktade välvilja ville han att barnen skulle slippa alla framtid uppbrott. Och en mamma han tyckte var en fara för barnen.

Att han går in på ett forum som handlar om narcissister tror jag var för att finna råd och stöd. Tror inte det var en samlingspunkt för narcissister (de har inga behov av råd och stöd, det vet ju alltid bäst själva) utan för de som var utsatta för den typen av människor.

Detta är min tro och den förbehåller jag mig rätten att behålla utan påhopp. Ni får tro det ni vill.

Narcissister hamnar givetvis inte i en sådan grupp för de söker råd & stöd - det gjorde inte han heller om du läser vad han verkligen skriver. De har annat på sin agenda.

Problemet är att de flesta som lever / levt i en sådan relation är i förnekelse tills hjärndimman försvinner. Om den alls försvinner. Du kan möta en kvinna som är slagen gul & blå som inte förstår att hon lever i en misshandelsrelation. Nu säger jag inte att M slagit familjen men bara för att dra ett exempel.

Det är inte så vanligt att outa detta offentligt - speciellt inte när barn är med i bilden. Gör man det så sker det många ggr anonymt.
Men han utmålar henne som en narcissist & det är inga svårigheter för andra att veta vem han syftar på.

Om hon var den styrande & en fara för barnen som han brydde sig om hade han inte skrivit som han gjort om henne & trigga igång ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in