Citat:
Ursprungligen postat av
Lundamannen
Det är så mycket "man kan", tyckte inte det var speciellt diskret att skriva som han gjorde i den där gruppen heller. Det var inga större bekymmer att ta reda på vem hans ex var.
Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Skulle hon visat mer hänsyn till den stackars mannen som hon lämnade, som hans föräldrar lämnade / glömde bort & t.o.m terapeuten lämnade? Han är vuxen. Inget barn.
Hon skriver om en dejt för allas beskådan & han utmålar henne som en narcissist på fejjan. Men hon ska vara mer diskret…
Hur tror du hon & barnen haft det under alla år med en sådan man som är kapabel till mord? Hon fick väl nog av all skit till slut.
Hon lämnade honom. Han befinner sig då i en kris som borde vara uppenbar även utan facit i hand. Den insikten tar jag för givet att hon hade. Hon vet då att hon sårar honom, det anser jag är respektlöst.
Att han i sin förtvivlan gråter ut och söker stöd i en FB grupp är givetvis varken diskret eller respektfullt. Skillnaden är dock att han befinner i underläge och känner sig maktlös till skillnad från henne.
Det jag tar fasta på är att han redan här vet att loppet är kört och väljer då att skriva i gruppen för att han söker tröst och support. Den utlösande faktorn till mordet och mordförsöket tror jag inte är separationen med mamman, utan har att göra med risken att förlora kontrollen över barnen. Gissningsvis damp det ner en anmälan, beslut, eller kallelse av nåt slag gällande vårdnaden precis innan mordet.