2024-07-09, 21:54
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det tycker jag är respektlöst med tanke på att hon alldeles nyligen lämnat sin man, som går hos både psykolog och terapeut för sitt mående över uppbrottet. Om man mentalt redan lämnat sin partner och är redo för nya kärleksrelationer så kan man iaf vara lite diskret. Inte skriva ut det för allas beskådan.

Skulle hon visat mer hänsyn till den stackars mannen som hon lämnade, som hans föräldrar lämnade / glömde bort & t.o.m terapeuten lämnade? Han är vuxen. Inget barn.

Hon skriver om en dejt för allas beskådan & han utmålar henne som en narcissist på fejjan. Men hon ska vara mer diskret…

Hur tror du hon & barnen haft det under alla år med en sådan man som är kapabel till mord? Hon fick väl nog av all skit till slut.
Citera
2024-07-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Jo men då är det inte en date mellan kollegor. Det är lite annorlunda förutsättningar.
Det är en date mellan kollegor. Sen får du kalla det vad du vill. Resultatet av daten kan bli vad som helst, det kan bli ett livslångt äktenskap eller ingenting. För pappan var det uppenbarligen väldigt allvarligt, men han fick själv ansvara för sina känslor som alla vuxna måste göra. Men han var nog inte så vuxen egentligen.
Citera
2024-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vem borde ha gjort det i det här fallet?

Det vet jag inte.
Det var bara en reflektion på hur jag tolkar ordet "orosanmälan"
Citera
2024-07-09, 22:06
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Skulle hon visat mer hänsyn till den stackars mannen som hon lämnade, som hans föräldrar lämnade / glömde bort & t.o.m terapeuten lämnade? Han är vuxen. Inget barn.

Hon skriver om en dejt för allas beskådan & han utmålar henne som en narcissist på fejjan. Men hon ska vara mer diskret…

Hur tror du hon & barnen haft det under alla år med en sådan man som är kapabel till mord? Hon fick väl nog av all skit till slut.

Nu ser väl alla och envar här att den kvinnan har inte alla hästar hemma, flyttat runt som en tok med barnen , sedan skriva som hon gör på fb, jag tycker nog det ser ut som att den kvinnan har provocerat M, nåt så respektlöst med sitt agerande precis efter dom separerat.
Citera
2024-07-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
-"psykolog o kristerapeut men tillslut ville inte kristerapeuten jobba mer med mig, då jag mådde sämre o sämre..."

Jag tolkar det som att han både gått till psykolog (VC el. Psyk) och en som jobbar med kriser, kanske via socialtjänsten? Den senare kanske tyckte att han borde söka hjälp (orosanmäla sig själv) då han både mår dåligt, inte har råd att sjukskriva sig (som han skriver) och säkert oroat sig kring boende...?

Undrar om det fanns mycket skulder? Visserligen kostar det såklart att vara sjukskriven om man tjänar 80 000 per månad, men det är ju knappast så att man inte har råd. Ja, det skulle vara om man har enormt bolån, flera billån, båt , sommarhus och kanske spelskulder.

Får känslan av att pappan tog på sig offerkoftan, att "saker inte går".
Citera
2024-07-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi kanske pratar om varandra. Jag har inte tagit fasta på dessa tre ev dejter. Jag pratar om inlägget mamman gör på sin egen FB sida där hon skriver att hon är på dejt. Man kan anta att det inte handlar om en kaffe med en arbetskompis, eftersom en av hennes fb vänner skriver ett hjärta som kommentar.

Det tycker jag är respektlöst med tanke på att hon alldeles nyligen lämnat sin man, som går hos både psykolog och terapeut för sitt mående över uppbrottet. Om man mentalt redan lämnat sin partner och är redo för nya kärleksrelationer så kan man iaf vara lite diskret. Inte skriva ut det för allas beskådan.

Det är möjligt att jag blandar ihop dig med andra skribenter.
Jag vet inte hur respektlöst jag tycker att det är egentligen. Hon kanske inte har insett exakt hur dåligt han mådde.
Vet inte ifall det har klarlagts huruvida han kunde se hennes statusuppdatering eller inte.
Hon kanske hade blockat honom från just den uppdateringen.
Känns som att vi vet lite för lite om det för att döma.
Citera
2024-07-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Det är så mycket "man kan", tyckte inte det var speciellt diskret att skriva som han gjorde i den där gruppen heller. Det var inga större bekymmer att ta reda på vem hans ex var.

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Hon lämnade honom. Han befinner sig då i en kris som borde vara uppenbar även utan facit i hand. Den insikten tar jag för givet att hon hade. Hon vet då att hon sårar honom, det anser jag är respektlöst.

Att han i sin förtvivlan gråter ut och söker stöd i en FB grupp är givetvis varken diskret eller respektfullt. Skillnaden är dock att han befinner i underläge och känner sig maktlös till skillnad från henne.

Det jag tar fasta på är att han redan här vet att loppet är kört och väljer då att skriva i gruppen för att han söker tröst och support. Den utlösande faktorn till mordet och mordförsöket tror jag inte är separationen med mamman, utan har att göra med risken att förlora kontrollen över barnen. Gissningsvis damp det ner en anmälan, beslut, eller kallelse av nåt slag gällande vårdnaden precis innan mordet.
Citera
2024-07-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Nu ser väl alla och envar här att den kvinnan har inte alla hästar hemma, flyttat runt som en tok med barnen , sedan skriva som hon gör på fb, jag tycker nog det ser ut som att den kvinnan har provocerat M, nåt så respektlöst med sitt agerande precis efter dom separerat.

Så då är det hennes fel då? Ha ha ha! Alltså det är så sjukt att vissa kan vrida och vända på allt..
HUR kan man ge skulden till mamman i detta läget när mannen har fått en knäpp och mörda sitt barn!? Hon har gjort si och så och det fick honom att mörda!
HAN tog beslutet att mörda, måhända att han inte var kry i skallen men att lägga skulden på mamman för att hon fortsatte sitt liv och kanske var överlycklig för att äntligen kommit loss från ett förhållande vi inte vet något alls om!
Hur många gånger har man själv inte blivit respektlöst behandlad efter ett uppbrott men inte fan har jag mördat för det!
Jösses alltså....
Citera
2024-07-09, 22:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Va? Var har du hört det? Eller läst?

Det var polisen som gick ut med det. Men man har inte sagt om han är avförd som misstänkt efter förhöret. Att man gjort förhör är ett tecken på att man inte alls vet händelseförloppet.

Det är lite skillnad på att höras som brottsoffer och förhöras, bla får inte mamman vara med i förhöret eftersom hon också är misstänkt vilket de alltid blir.
Citera
2024-07-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det var polisen som gick ut med det. Men man har inte sagt om han är avförd som misstänkt efter förhöret. Att man gjort förhör är ett tecken på att man inte alls vet händelseförloppet.

Det är lite skillnad på att höras som brottsoffer och förhöras, bla får inte mamman vara med i förhöret eftersom hon också är misstänkt vilket de alltid blir.

Rättegångsbalkens 23 kap 6 § framgår det att polisen kan förhöra alla som kan tänkas ha uppgifter att lämna avseende ett brott. Det kan vara att du är ett brottsoffer(målsägande), ett vittne eller misstänkt.

Att barnet förhörts betyder inte att de misstänker honom
Citera
2024-07-09, 22:28
Medlem
exoticspices avatar
Under vilken/vilka åldrar och på vilket sätt lämnades/glömdes han bort av sina föräldrar?
Citera
2024-07-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag frågade min fru om det är normalt att dejta 3 st under en månad och en månad efter separation. Då sa hon uppmärksamhet och narcissist. Dessutom presentera en okänd efter 1 månad för småbarn.

en månad efter ansökan om skilsmässa eller efter att skilsmässan trätt i kraft?
var läser du att ungarna blivit presenterade för en okänd?
varför skulle det handla om just uppmärksamhet och narcissism enligt din fru?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in