2024-07-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Var kommer uppgiften ifrån att han ombads göra en orosanmälan? Är vi säkra på att psykologen uttryckte sig på det sättet?

Jag har läst allting flera gånger och han ombads göra det men det står ingenstans att han gjorde så
Citera
2024-07-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om varje flytt var ett sätt/försök att få förhållandet att fungera så kan man ju säja att dom verkligen har försökt.
I normala fall hade det slutat med en separation där man går vidare sin egen väg.
Det klarade mannen inte av vilket är sorgligt.
Att han mördade/försökte mörda barnen kan aldrig förlåtas. Men det visar samtidigt hur sjuk han var vid gärningstillfället.

Initiativet till flyttarna behöver nödvändigtvis inte ha att göra med att äktenskapet var dåligt, om det nu var dåligt vid alla flyttillfällen. Det kan ha berott på helt andra saker. Anledningen till att mamman bytt jobb en gång per år har troligen inte att göra med några äktenskapsproblem t.ex.

Man kan iaf konstatera att det är ovanligt och inte särskilt hälsosamt för barnen, att flytta årligen och bytta jobb i samma takt när man är småbarnsförälder.

Att inte lyckas rota sig på något av alla dessa ställen dom bott på är ovanligt, och beror troligen inte på miljön och omgivningen dom befunnit sig i, utan problemen har funnits inom familjen.
Citera
2024-07-09, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är klart man kan. Det beror ju precis på vad man har för dynamik i äktenskapet.
Du vet ju inte heller om sanningen är att han helt enkelt körde över henne - och därför tröttnade hon på att försöka uttrycka sin vilja.
Han skrev att hon inte var kommunikativ och att trots att hon tyckte att han fick bestämma, blev han utskälld för den lösning han valt. Låter inte som någon som blivit överkörd i mina öron.

https://www.filemail.com/sv/d/cuurvdpqtswvfyb
Citera
2024-07-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Jag har läst allting flera gånger och han ombads göra det men det står ingenstans att han gjorde så

Nej, jag hittade inte heller något som tyder på att han faktiskt gjorde någon anmälan.
Citera
2024-07-09, 18:59
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Pappan hade själv skrivit så i den där Facebook-gruppen enligt tidigare utlagd skärmdump.
Exakt hur psykologen/terapeuten uttryckte sig och menade lär vi nog inte få veta.
Själv tycker jag att det låter väldigt märkligt, men det kanske finns en förklaring som inte pappan lyckades förmedla ut.
Han var ju trots allt inte särskilt frisk vad det verkar.

Jag frågar eftersom jag är tveksam till om han ombads göra orosanmälan på sig själv.

Om en klient får rådet att orosanmäla sig själv då betyder det att han de facto har behov av psykolog därför hade psykologen fortsatt träffa honom.

Om psykologen ber honom göra en orosanmälan men inte vill träffa honom igen är orosanmälan ämnad för någonting eller någon annan än honom.

Det var dock inte tillräckligt allvarligt för att psykologen skulle göra en egen orosanmälan vilket man får göra om starka misstankar föreligger för att någon kan komma till skada.
Citera
2024-07-09, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han skrev att hon inte var kommunikativ och att trots att hon tyckte att han fick bestämma, blev han utskälld för den lösning han valt. Låter inte som någon som blivit överkörd i mina öron.

https://www.filemail.com/sv/d/cuurvdpqtswvfyb
Det låter som om du köper allt han säger med hull och hår för att få svartmåla en kvinna i sorg.
Har du förstått att det är han som dödat ett barn och försökt döda ett annat.
Det talar för att det är han som är sjuk i huvudet - inte hon.
Citera
2024-07-09, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var kommer uppgiften ifrån att han ombads göra en orosanmälan? Är vi säkra på att psykologen uttryckte sig på det sättet?
Den kommer från honom när han skriver i en grupp på nätet.
Precis som allt annat kommer från honom.
Citera
2024-07-09, 19:05
Medlem
En nyseparerad mamma kan ligga runt hur mycket som helst men å hålla barnen uppdaterade om det är väll ganska olämpligt.

Sen vet man inte hur mycket pappan kryddade, de som pekar ut sina ex som narcissister brukar ofta va narcissister själva. Han verkade mest ha behov av att svartmåla sitt ex, va jag kunde se av det han skrev så va hon ingen dålig mamma. Att han försökte ta med sig dem i döden va alltså hämnd för där fanns ingen oro att de skulle ha det dåligt hos henne.
Citera
2024-07-09, 19:06
Medlem
Citat:
Jag frågar eftersom jag är tveksam till om han ombads göra orosanmälan på sig själv.

Om en klient får rådet att orosanmäla sig själv då betyder det att han de facto har behov av psykolog därför hade psykologen fortsatt träffa honom.

Om psykologen ber honom göra en orosanmälan men inte vill träffa honom igen är orosanmälan ämnad för någonting eller någon annan än honom.

Det var dock inte tillräckligt allvarligt för att psykologen skulle göra en egen orosanmälan vilket man får göra om starka misstankar föreligger för att någon kan komma till skada.

Ja, jag får lite känslan av att pappan rör till det lite när han skriver att han blev ombedd att orosanmäla sig själv.
Att det, som du skriver, gäller något specifikt eller att det skulle göras för att få hjälp av soc. typ. Svårt att veta!
Såg förresten nu när jag läste igen att han benämner den som sagt det till honom som "kris-terapeut"
Vet inte vad en sådan har för utbildning och befogenheter.
Citera
2024-07-09, 19:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
En nyseparerad mamma kan ligga runt hur mycket som helst men å hålla barnen uppdaterade om det är väll ganska olämpligt.

Sen vet man inte hur mycket pappan kryddade, de som pekar ut sina ex som narcissister brukar ofta va narcissister själva. Han verkade mest ha behov av att svartmåla sitt ex, va jag kunde se av det han skrev så va hon ingen dålig mamma. Att han försökte ta med sig dem i döden va alltså hämnd för där fanns ingen oro att de skulle ha det dåligt hos henne.
Hon behöver ju inte ens ha dejtat tre män - hon kan lika gärna tagit en kopp kaffe med snickaren eller en kollega.
Frågar du en sjuåring om mamma träffat någon man så kommer ju sjuåringen inte fatta konceptet utan ange att hon träffat snickarn eller kollegan - även om det var en fika det handlar om.
Citera
2024-07-09, 19:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid

Han anger tydligt att det handlade om honom själv. Han gillar inte uppmaningen eftersom det skulle kunna användas emot honom i rätten om han orosanmäler sig själv.
Citera
2024-07-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon behöver ju inte ens ha dejtat tre män - hon kan lika gärna tagit en kopp kaffe med snickaren eller en kollega.
Frågar du en sjuåring om mamma träffat någon man så kommer ju sjuåringen inte fatta konceptet utan ange att hon träffat snickarn eller kollegan - även om det var en fika det handlar om.

Fast nu lade hon själv ut på sin FB sida att hon var på date. Följt av hjärta kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in