2024-07-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smigge88
Hmm jag är inte så säker på slutsatserna av detta som vissa av er drar av inläggen på fb.

Jag tycker inte att han smutskastar speciellt mycket egentligen, utan upplever det ganska försiktigt skrivet.

Han blottar sig själv väldigt mycket samt försöker förstå varför han får panikattack etc. Han verkar även försöka förstå varför hon gör som hon gör men det jag reagerar mest på är att han skriver att han fått rekommendationen att orosanmäla sig själv och att exet nappade direkt på det. Det bör ju betyda att han faktiskt anmälde sig själv och därav fick exet vårdnaden.

Om han vore enbart ond så hade han väl knappast anmält sig själv? Klart han inte var frisk som mördade sig sitt barn och tog livet av sig men jag tror defintivt att det finns en person som inte gjort livet lätt för honom.

Vem fan lägger ut att man varit på dejt tex om man vet att exmaken mår skit? Är inte det att pusha någon med dålig psykisk hälsa att må ännu sämre …

Jag kommer aldrig försvara ett mord och det handlar inte om att försvara någon utan jag är snarare intresserad av att förstå vad som driver människor att göra sådant här och jag tror att det finns en kombination av flera händelser.
Hur kan du läsa in att han anmälde sig själv?
Citera
2024-07-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Hur kan du läsa in att han anmälde sig själv?

Jag läste också in det
Citera
2024-07-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Tack!

Det där var vad tråden behövde. Pappan mådde skit. Mamman verkar vara den drivande. Den dominanta. Gjorde som hon ville med honom.

Hennes första inlägg på facebook och som sedan togs bort andades inte förtvivlan och djup sorg. Endast ett kort kallt konstaterande av fakta att dottern mördats av pappan, sonen skadad och så självmordet. Kallt, kort och koncist. Narcissistiskt? Ja kanske det. Störd under alla förhållanden.
Pappan mådde skit och det gick förmodligen ut över barnen, hoppas att det finns ett helvete med en speciell avdelning för barnamördare som sätter sig själv före till och med sina barns liv. Hur kan man ens försvara en sån människa och skuldbelägga hans offer. Världen verkar vara full med kvinnohatande incels.

Hade han varit en frisk, normal och vuxen man så hade hans liv sett helt annorlunda ut. Men nu trodde han, i likhet med dig, att en frus liv ska gå ut på att ta hand om ett vrak till människa.
Citera
2024-07-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Självklart ber om ursäkt här, det jag säger är inte fakta utan gissningar från min sida.

Precis som du säger finns det alltid flera versioner .. exempelvis deras föräldrar (Limhamn, som hon flytt till enligt hennes fb)

Magnus kanske var den sociala.. och fick sin mening före hennes?
Tycker jag mig kunna läsa utifrån bilderna som Mansken77 vänligen delade med sig.

Detta har ju avhandlats och missuppfattats det här med flytt. Tror inte att hon FLYTT typ av rädsla till Limhamn utan att hon ska göra en FLYTT alltså ska FLYTTA till Limhamn.
Citera
2024-07-09, 16:34
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Detta har ju avhandlats och missuppfattats det här med flytt. Tror inte att hon FLYTT typ av rädsla till Limhamn utan att hon ska göra en FLYTT alltså ska FLYTTA till Limhamn.
Hem till sina föräldrar (Hennes föräldrar bor där), för.. hon går i skola eller något sådant ?
Citera
2024-07-09, 16:34
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
När det finns fara för liv och något mer.. iaf en hotbild, så ska han oros anmäla_ ?
Tycker det var konstigt.. socialen bör ju vara involverade och flera andra myndigheter .. skola vård och allt möjligt.

Oro syns på barn, speciellt för utbildade personer.
Som könet: micro113 (skojar med dig)

Varför inte flytta x10 gånger till..

Jobbar C på Malmö kommun som ekonom ?

C jobbar som "administrativ assistent" i Malmö Stad sen 1/6-24. Innan dess som "löne-assistent" i Höör, Osby och Kristianstad. Bytt jobb 1 gång/år i snitt
Citera
2024-07-09, 16:36
Avslutad
Begriper mig inte på tidsstamparna i länken. Kan någon förklara tidsordningen?
6 v, ville frun ta barnen för att han inte var bra för dom.
9 v, har han dom heltid.
19 maj verkar frun inte vara bekymrad över om barnen ska bo mest hos henne eller honom.

Att kristerapeuten vill att han ska orosanmäla sig själv, låter väldigt märkligt. Det borde väl vara terapeutens uppgift om han var självmordsbenägen, eller en fara för sig själv eller barnen?
Aldrig hört talas m att man ska orosanmäla sig själv, en hänvisning till psykakuten borde väl vara det enda vettig om inte kristerapin funkar.

Han är med i en grupp där folk vill läka från sitt medberoende av narcissister. Jag har läst en del om narcissister, och det kan vara rätt destruktivt för en människa som blir medberoende till en sådan. De söker sig ofta till svagare människor (som pappan med trassligt uppväxt), som är lätta att styra.

Om hon verkligen är narcissist vet vi ju inte, de blir sällan diagnostiserade och skulle inte söka hjälp själva. Men det vore en förklaring på tragedin.

Att hon dejtat tre män på 3-4 månader direkt efter separationen, och att dottern har vetskap om detta låter lite knepigt i mina öron. Pratar mamma dejter med en 8-åring, varför var hon inte mer diskret?
Men det är en petitess i sammanhanget.
Citera
2024-07-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inte säkert hon gjort, hon kan ha trott det. Hur vet man egentligen att det man känner är vad andra känner när de älskar någon...?

Lite obehagligt om hon och sonen, direkt efter utskrivning, enbart är med varandra och kanske flyttar igen. Hoppas socialtjänsten har tät kontakt...

Håller med dig det känns inte direkt stabilt detta. Dessutom söker hon ju boende b.l.a i Höllviken så fler flyttar är på gång.
Citera
2024-07-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Håller med dig det känns inte direkt stabilt detta. Dessutom söker hon ju boende b.l.a i Höllviken så fler flyttar är på gång.
Söker även i Tollarp
Citera
2024-07-09, 16:39
Medlem
Driftstopps avatar
Pappan verkar ha haft psykisk ohälsa ordentligt, men mamman verkar totalt bombad i huvudet hon också.
Citera
2024-07-09, 16:41
Medlem
Citat:
Hem till sina föräldrar (Hennes föräldrar bor där), för.. hon går i skola eller något sådant ?

Vaaaa hon går inte i skolan ,jobbar ju i kommunen. Hon var ju så glad att hon kunde gå till jobbet vid kanalen
Citera
2024-07-09, 16:42
Medlem
Gissar att han berättade om planerna för psykologen som då bröt med honom och uppmanade att orosanmäla sig själv. Att en psykolog bryter med en klient är mycket ovanligt, tyder på att han sagt eller gjort något sjukt under behandlingen.

Trasslig uppväxt skrev han, ja, det ska nog tolkas som överjävlig uppväxt som resulterat i en empatistörning.

Undrar om han bara fick medhåll och ryggdunkar i gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in