2024-07-09, 15:41
Medlem
MeggieClearys avatar
Han skriver också att dom trodde att "saker skulle ändra sej" genom att flytta men att de var tillbaka på ruta ett efter en månad.
Mannen var troligen inte kapabel att hantera en skilsmässa delvis beroende på skador från en trasig barndom som han nämner.
Men det är naturligtvis ingen ursäkt för att mörda sitt barn och försöka mörda det andra.
Finns många som haft en fruktansvärt barndom men som ändå inte mördar sina barn.
Men att det blev en mental kollaps kan vara en förklaring som oftast ligger till grund då det handlar om filicid-suicid.
Citera
2024-07-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, fy fan vad störd han är.
Smutskastningskampanj av exet & frågar ut dottern om mamma dejtar, hur många etc.
Inte behandlingsbar enl. proffessionella.
Gråter ut i grupp för att få sympati.
Så himla klassiskt.
Det kan du inte säga utifrån det som står i skärmdumpen.
Citera
2024-07-09, 15:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det lästa jag, jag laddade ner bilderna sannolikt precis som du.
Hennes beteende är det jag tolkar.

Det fetade. Nej sannolikt inte. Hotade säkerligen där också.
Lämna en man ? Här tolkar även du konstigt. Fler bör lämna män som slår, hotar våldtar.
Vad hon kan ha utsatts för det vet vi inte.
Hur lyckas du tolka in något av hennes beteende i det han påstår?
Terapeuten bryter arbetet med honom och uppmanar honom att oroanmäla sig själv.
Tycker verkligen det tyder på en person som är sund och gör vettiga bedömningar.
Bara sidan han söker upp säger ju en hel del om HONOM.
För att inte tala om att pumpar en femåring på uppgifter om mamman.

Och din slutsats är att det är något fel på henne.
Det enda som går att tolka in i det han skriver är att det något skevt med honom.
Citera
2024-07-09, 15:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, fy fan vad störd han är.
Smutskastningskampanj av exet & frågar ut dottern om mamma dejtar, hur många etc.
Inte behandlingsbar enl. proffessionella.
Gråter ut i grupp för att få sympati.
Så himla klassiskt.
Instämmer - jag landar också där efter att ha läst vad han skriver, och vilken grupp han valt att skriva i.

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jo, eftersom det är exakt vad som står uttryckt där.
Citera
2024-07-09, 15:48
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeree
-1
Hur vet du det? Tänk om det ÄR som han säger. Tänk om dottern berättade av sig själv.
Jag skulle vilja ta del av Magnus journaler..
Hur blir det här med fortsättningen på detta brott som han faktiskt begick.
Mord på ett barn och av sitt eget kött och blod.. väldans självhat han måste känt?

Flickan som berättade för Magnus(Pappan) om dejterna.
Hatar han kvinnor mer än män tror ni ?
Som någon annan skrev så kanske han såg sig själv i sonen (som överlevde).

micro113: Hur lyckas du få reda på något om flyttarna Svensson gjort ?
Namnbyten mfl.. nej jag vet verkligen inte hur du lyckas och hur du tolkar med könet.
Citera
2024-07-09, 15:49
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeree
-1
Hur vet du det? Tänk om det ÄR som han säger. Tänk om dottern berättade av sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Han tänker i första hand på att han kan förlora i rätten om han anmäler dig själv. Fokus ligger inte på att vara en god far / få hjälp.

Personer som han drar gärna upp sin hemska barndom för att väcka andras sympati.

Han försöker skaffa boende i exets närhet.

Han har inga varaktiga relationer.

Terapeuten avbryter & då är det fan illa.

Han dödade sitt barn & försökte döda det andra.

Och tusen saker till… Ser ni inte det?
Citera
2024-07-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag ser två från mamman kvar

Sluta spekulera, du vet ingenting om min exman.
Låt oss sörja ifred

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur lyckas du läsa in något fel på henne i det han skrivit?

Väldigt tuff gissning på narcissism med hänsyn till att han sökt upp en sådan grupp för att gråta ut.

Läste du att han hade gått hos en terapeut, som avslutade arbetet med honom och uppmanade honom att oroanmäla sig själv.
Han har alltså inte uppvisat något sunt beteende hos terapauten.

Men släng skit på mamman istället. Hon hade ju fräckheten att lämna en man .. då måste allt vara hennes fel.
Något mycket allvarligt har hänt hos psykologen, annars hade hon/han inte uppmanat honom att orosanmäla sig själv. Och det kan man nog räkna ut utan att tagit del av hans inlägg i fb-gruppen. Så har man åtminstone en grundkurs i psykologi så vet man också att man mördar inte sina barn, så är det bara, då är det något annat än vårdnadstvist och skiljsmässa som ligger bakom.
Citera
2024-07-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur lyckas du tolka in något av hennes beteende i det han påstår?
Terapeuten bryter arbetet med honom och uppmanar honom att oroanmäla sig själv.
Tycker verkligen det tyder på en person som är sund och gör vettiga bedömningar.
Bara sidan han söker upp säger ju en hel del om HONOM.
För att inte tala om att pumpar en femåring på uppgifter om mamman.

Och din slutsats är att det är något fel på henne.
Det enda som går att tolka in i det han skriver är att det något skevt med honom.
Han skriver alltså i en facebook grupp om sin familj och känsliga privata uppgifter, fritt för vem som helst att läsa...
Citera
2024-07-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Han skriver alltså i en facebook grupp om sin familj och känsliga privata uppgifter, fritt för vem som helst att läsa...
Han klagar på att frun flyttar 8 mil bort, det är mindre än en timmes bilresa. Hans inlägg tyder på en känslomässig mognad i nivå med en tioåring som får panikångest när en bästis hittar en ny kompis. Han skriver om föräldrarnas svek i en strulig ungdom. Nu svek hans fru/mamma honom på samma sätt i hans struliga vuxendom. För han blev aldrig vuxen. Mamman fick två barn och gifte sig med den tredje.
Citera
2024-07-09, 16:15
Medlem
Hmm jag är inte så säker på slutsatserna av detta som vissa av er drar av inläggen på fb.

Jag tycker inte att han smutskastar speciellt mycket egentligen, utan upplever det ganska försiktigt skrivet.

Han blottar sig själv väldigt mycket samt försöker förstå varför han får panikattack etc. Han verkar även försöka förstå varför hon gör som hon gör men det jag reagerar mest på är att han skriver att han fått rekommendationen att orosanmäla sig själv och att exet nappade direkt på det. Det bör ju betyda att han faktiskt anmälde sig själv och därav fick exet vårdnaden.

Om han vore enbart ond så hade han väl knappast anmält sig själv? Klart han inte var frisk som mördade sig sitt barn och tog livet av sig men jag tror defintivt att det finns en person som inte gjort livet lätt för honom.

Vem fan lägger ut att man varit på dejt tex om man vet att exmaken mår skit? Är inte det att pusha någon med dålig psykisk hälsa att må ännu sämre …

Jag kommer aldrig försvara ett mord och det handlar inte om att försvara någon utan jag är snarare intresserad av att förstå vad som driver människor att göra sådant här och jag tror att det finns en kombination av flera händelser.
Citera
2024-07-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Jag hoppas jag fick rätt på detta nu.

https://deeplink.filemail.com/d/cuurvdpqtswvfyb

Tack!

Det där var vad tråden behövde. Pappan mådde skit. Mamman verkar vara den drivande. Den dominanta. Gjorde som hon ville med honom.

Hennes första inlägg på facebook och som sedan togs bort andades inte förtvivlan och djup sorg. Endast ett kort kallt konstaterande av fakta att dottern mördats av pappan, sonen skadad och så självmordet. Kallt, kort och koncist. Narcissistiskt? Ja kanske det. Störd under alla förhållanden.
Citera
2024-07-09, 16:24
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han klagar på att frun flyttar 8 mil bort, det är mindre än en timmes bilresa. Hans inlägg tyder på en känslomässig mognad i nivå med en tioåring som får panikångest när en bästis hittar en ny kompis. Han skriver om föräldrarnas svek i en strulig ungdom. Nu svek hans fru/mamma honom på samma sätt i hans struliga vuxendom. För han blev aldrig vuxen. Mamman fick två barn och gifte sig med den tredje.
När det finns fara för liv och något mer.. iaf en hotbild, så ska han oros anmäla_ ?
Tycker det var konstigt.. socialen bör ju vara involverade och flera andra myndigheter .. skola vård och allt möjligt.

Oro syns på barn, speciellt för utbildade personer.
Som könet: micro113 (skojar med dig)

Varför inte flytta x10 gånger till..

Jobbar C på Malmö kommun som ekonom ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in