2024-03-15, 21:21
Medlem
Gentss avatar
Fy fan
Citera
2024-03-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Är det för sent att anmäla nu? Z* levde tills för cirka ett halvår sedan så det kan inte vara jättelänge sedan. Han avlivades och var inte lastgammal.

Då undrar jag om det verkligen var Z* han hade med sig, eller om han haft en schäfer dessförinnan? Det här var säkert 10-15 år sedan.
Nej, det är väl inte för sent att anmäla. Skall fundera på det. Vet att min och en av vännernas historia går isär, med vem det var som han drog i håret. Men jag skall fundera på det.
Citera
2024-03-19, 02:05
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolchey97
Då undrar jag om det verkligen var Z* han hade med sig, eller om han haft en schäfer dessförinnan? Det här var säkert 10-15 år sedan.
Nej, det är väl inte för sent att anmäla. Skall fundera på det. Vet att min och en av vännernas historia går isär, med vem det var som han drog i håret. Men jag skall fundera på det.

Hur länge dröjer det innan hårdragning (= ringa misshandel?) och hotfullt uppträdande preskriberas?
Citera
2024-03-19, 08:13
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Hur länge dröjer det innan hårdragning (= ringa misshandel?) och hotfullt uppträdande preskriberas?
Rent polisiärt kan det vara preskriberat MEN jag är inte säker på att Länsstyrelsen tänker lika dant...Så jag hade anmält och sett till att Länsstyrelsen får samma anmälan
Citera
2024-03-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolchey97
Så pinsamt jävla dåligt att han bara fick dagsböter...
Har bott i samma område om PS som barn. När jag var kanske 10 så var jag och två jämnåriga vänner ute med min mormors hundar. Vi lät dem löpa fritt på en fotbollsplan. Plötsligt stack den ena hunden iväg och vi sprang efter. Runt ett hörn står då PS med Z* och akitan.
Han blir flyförbannad på oss (med viss rätt) för att vi hade hundar lösa som inte kom på vår inkallning.
Men efter det så förföljde han oss med hundarna, kom ikapp oss och skällde ut oss medans han höll fast och drog mina vänner i håret, hårt.
Helt sinnessjukt. Vi var väldigt skärrade, han fortsatte att följa efter oss ända tills vi lyckats ta oss hem tillbaka till mormor. Vi gjorde aldrig någon anmälan på honom, det var ju de vuxnas ansvar men ingen tog tag i det.

Han hade en schäfer innan Zanto som hette Latzio (osäker på stavning)
Jag tror Zanto blev runt 8 är gammal.
Citera
2024-03-22, 16:58
Medlem
Hej på er , är det någon som vet hur lång tid det tar från dom till dess att länsstyrelsen fastställer sin dom ?
Om nu länsstyrelsen kommer att ge ett djurförbud vill säga, något annat har jag svårt att acceptera....
Citera
2024-04-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
Hej på er , är det någon som vet hur lång tid det tar från dom till dess att länsstyrelsen fastställer sin dom ?
Om nu länsstyrelsen kommer att ge ett djurförbud vill säga, något annat har jag svårt att acceptera....
Han har ju fått domen. 10000kr i böter. Hunden plus nya valpen bor kvar.
Citera
2024-04-09, 21:10
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikkid
Han har ju fått domen. 10000kr i böter. Hunden plus nya valpen bor kvar.
Det är domstolens utslag. Länsstyrelsen beslutar vad de ska göra när domen träder i kraft. Överklagas den så dröjer det innan Länsstyrelsen kan agera. Om jag känner P.S rätt så har han överklagat....dvs nytt mål i hovrätten kommer komma.

Jag hoppas innerligt att Länsstyrelsen utfärdar djurförbud men jag tror han kommer att slinka igenom igen...
Senast redigerad av Teklanissen 2024-04-09 kl. 21:58.
Citera
2024-04-26, 09:00
Medlem
Citat:
Han lär ha skulder. Har för mig att jag läst detta i en av domarna han har på sig (men som är bortgallrade ur de publika registren). Jag tror det var i domen där han fick rätt mot Fkassan.

Ja det finns skulder hos kronofogden. Tax inkomst, knappt 200.000:- är tufft att leva på då två stora hundar kostar en hel del i månaden med både mat o försäkring.
Citera
2024-06-22, 15:00
Medlem
Handlar det här om P*r?

Citat:
En man i 60-årsåldern släpade sin hundvalp efter cykeln så att den dog.
Nu döms han till djurförbud, rapporterar Bohusläningen.

Det var i november förra året som mannen tog en cykeltur i en kommun i Bohuslän. Men det var något med ekipaget som fick förbipasserande att reagera. Bakom cykeln släpades nämligen en livlös hundvalp i ett koppel.

https://www.tv4.se/artikel/7C5R4oMZo...ll-djurfoerbud
Citera
2024-07-09, 12:33
Medlem
Mycket är han kapabel till, men detta tror jag inte han är skyldig till (tyvärr kanske jag ska säga...)
Allt brukar komma fram från olika ställen när det handlar om den mannen men detta har jag inte hört nåt om.
Däremot har jag även den senaste tiden hört om hans hundars framfart vid skolan/fotbollsplanen.
Föräldrar har instruerat sina barn hur de ska agera om hundarna kommer rusandes. Det är ju viktigt att kunna även fast det inte bara gäller dessa hundar, men ändå.
Citera
2024-07-09, 15:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Rent polisiärt kan det vara preskriberat MEN jag är inte säker på att Länsstyrelsen tänker lika dant...Så jag hade anmält och sett till att Länsstyrelsen får samma anmälan
Vad skall Länsstyrelsen göra menar du?
Bötfälla ungarna för att de lät hundarna löpa fritt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in