2023-06-17, 08:53
Medlem
DARYLs avatar
Vilken patetisk loser!

70 år med låg pension som dessutom utmäts av kronofogden.
Kort stubin, uppträder argt på telefon mot länsstyrelsens personal.
Flintis, skägg och träskor.
Måste vara Alkis...
Citera
2023-06-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Varför har inte hans hundar bitit honom än? En schäfer är ingen liten hund och deras bitkraft är inget att leka med.
Unghunden har vid ett tillfälle vad min källa vet, vänt sig emot honom och bitit honom i handen. Per gick bananas, gapade och vrålade på Dezz.
Min källa kunde inte bevittna hur det hela slutade då hen hade sina små barnbarn med sig och absolut inte att ville hamna i någon konflikt med den skogstokiga Per.
Fast med tanke på att han slår sina hundar kontinuerligt och på öppen gata så är det väl troligt att stackars Dezz fick rejält med stryk
Citera
2023-06-17, 17:33
Medlem
Rapport från Syd!
Jaha, nu har han tydligen varit i gång igen.. Han har återigen skickat hundarna på folk, i detta fall ungdomar, en kille blev biten.
Min källa vittnar om att grannskapet plötsligt hör ett väldigt oväsen på utsidan, vilket gjorde att många gick ut på sina balkonger för att se vad som stod på.
De såg fyra killar i 16-18 års ålder stå på den gångbana som löper ifrån en vändzon och igenom området.
De uppges ha stått flera meter ifrån Pers entredörr och ska ha varit mycket upprörda.
Det oväsen som fick grannar att gå ut på balkongerna var dels från killarna samt en hög smäll. Smällen visade sig komma ifrån när Per drar igen dörren till entrén så hårt att många trodde att rutan i dörren sprack, det hade den dock inte gjort.
Polis anländer då Per ringt dem. Han kommer ut, utan hundar och möter upp polisen.
Strax därpå anländer ytterligare en patrull då det visade sig att även killarna ringt polisen.
Det var högljudda röster främst från killarna.
Detta gjorde att många grannar kunde urskilja vad som sas under större delen av den tid som polisen var på plats för att ta upp anmälningar. Kors i taket så var Per lågmäld så de kunde inte att höra vad han hade att säga.
Killarna ska ha befunnit sig i närheten av Munkegärde skolan. Per ska ha kommit gående på den gångbana som går förbi skolan.
Vad som är den Utlösande faktorn är dock oklart.
Det slutade med att han skickade hundarna på ungdomarna och en av dem ska ha fått ett bett i armen.
Grabben som blev biten sprang hem och var således inte med när polisen är på plats.
Det visar sig att det var andra gången han blev biten av en av Pers hundar, inte nog med det, utav de fyra killarna som var kvar på plats, hade TRE av dem också blivit bitna 1-2 ggr tidigare.
Det sas mycket mer men detta är den sammanfattning jag fått från min källa.
Detta hände natt till den 16/6-23. Slut rapport från Syd.

Mina egna tankar går som så, att oavsett vad som utlöste det hela, så är det inte okej att skicka hundarna på killarna även om det var de själva som triggade Per. Dock behöver inte han någon anledning för att göra just detta vilket framgår av FUP och min källa i Syd.

Alltså herregud, vad händer? Hur länge ska han få hålla på?
Läser man FUP finns ju flera anmälningar till LS om att han skickat hunden /hundarna på både barn och vuxna.
Vi ska då ha i åtanke att LS inte får till sig polisanmälningar som blir nedlagda. Det är långt ifrån alla som vet att de även ska anmäla till LS oavsett om polisanmälan blir nedlagd eller ej.
Enligt min källa är det många fler som blivit bitna..
Jag är uppriktigt ledsen å uppfödarens vägar, MEN nu när Per står åtalad för djurmisshandel och det även framgår att han använder sig av den hund han köpt (hur har han haft råd med det..) Dezz till att bita och skada till och med barn, ja då finner jag det ytterst märkligt att uppfödaren inte hämtar hem henne!
Per drar uppfödarens namn i smutsen och för nu så väljer de att blunda för fakta och tro på Per, ofattbart!

Det är nästan så det är lite värt att lägga några semesterdagar i Kungälv, men jag tror jag hade gjort mig olycklig..

Någon som vet hur länge man får vänta på att få köpa en hund (uppfödaren avlar uteslutande på tjänstehundar)
från en så välrenommerad uppfödare med så specifik inriktning?
Ha en fin helg alla, jag fortsätter att slåss med myggen 😂
Citera
2023-06-17, 19:29
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover

Någon som vet hur länge man får vänta på att få köpa en hund (uppfödaren avlar uteslutande på tjänstehundar)
från en så välrenommerad uppfödare med så specifik inriktning?
Ha en fin helg alla, jag fortsätter att slåss med myggen 😂

Det är inte säkert att man behöver vänta alls på en valp/unghund från en välrenommerad uppfödare. Har man t.ex. tidigare haft en hund från den kenneln och visat sig kunna få ut mycket av den, eller om man av annan anledning är välkänd och omtyckt av uppfödaren, kan man gå före i kön. Uppfödare vill så klart att valparna hamnar hos människor som kan tävla framgångsrikt med dem, det ger ju uppfödaren gratisreklam. Oskrivna kort kan få vänta oerhört länge och måste oftast visa att de är någon att satsa på. Bara korkade uppfödare har väntelistor där de säljer valparna i strikt turordning, alla jag känner har spelrum för extra ”bra” köpare som kan dyka upp.
Citera
2023-06-18, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Ser att du har 12 kommentarer och behöver 38 till för att kunna skicka meddelanden. Hoppas du har tid att lösa detta

Jag är rätt ny här på Flashback, vet knappt hur man gör. Så man måste ha x antal kommentarer för att skicka meddelanden?
Är rätt skraj för PS och hans hundar, bor i området så är rädd för vad som kan hända. Men jag ser på texten, en som tar PS i försvar att det är typiskt PS sätt att utrycka sig. Han och hans jävla drev liksom. Alla är dumma i PS omgivning, alla bedriver drev. Så lyckas han, år ut och år in skaffa sig människor som tar honom i försvar. Som tycker synd om honom då det bedrivs ett drev. Vad de inte vet är att de är ett drev i mängden. Han är sjukt manipulativ. Kan man lura brallorna av en 14-åring för att sen lyckas manipulera omgivningen ”att de var kära” så är man nog kapabel att manipulera Länstyrelsen också.

De som fattade att det handlade om klassisk grooming bedrev även då ett ”drev”.
De som vet att PS misshandlar sina hundar bedriver ”drev”.
Vi här inne bedriver ”drev”.
Stackars PS… igen
Citera
2023-06-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Kan du berätta mer?
Vågar inte
Citera
2023-06-18, 13:17
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Det är inte säkert att man behöver vänta alls på en valp/unghund från en välrenommerad uppfödare. Har man t.ex. tidigare haft en hund från den kenneln och visat sig kunna få ut mycket av den, eller om man av annan anledning är välkänd och omtyckt av uppfödaren, kan man gå före i kön. Uppfödare vill så klart att valparna hamnar hos människor som kan tävla framgångsrikt med dem, det ger ju uppfödaren gratisreklam. Oskrivna kort kan få vänta oerhört länge och måste oftast visa att de är någon att satsa på. Bara korkade uppfödare har väntelistor där de säljer valparna i strikt turordning, alla jag känner har spelrum för extra ”bra” köpare som kan dyka upp.
Per tävlar inte med sina hundar. Dock kan han hålla en sanslöst fläckfri fasad mot de som är viktiga för honom. Han älskar blåljus (och veterinärer) så han har säkert smörat rejält för L.N med sambo/fru L.I.

Att Per älskar polisen och veterinärer framgår från hur han agerar på Vetbase och i andra Facebookgrupper. Inte ett enda ifrågasättande av veterinärer eller polis får göras. En gång hade en person "hört" ett samlag med barn på en offentlig bajjamajja samt sett hur toan rörde sig. Då hen skrev kritik publikt om hur Polisen agerat så blev han inte speciellt trevlig. Helsjukt....
Citera
2023-06-18, 13:20
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen11
Jag är rätt ny här på Flashback, vet knappt hur man gör. Så man måste ha x antal kommentarer för att skicka meddelanden?
Är rätt skraj för PS och hans hundar, bor i området så är rädd för vad som kan hända. Men jag ser på texten, en som tar PS i försvar att det är typiskt PS sätt att utrycka sig. Han och hans jävla drev liksom. Alla är dumma i PS omgivning, alla bedriver drev. Så lyckas han, år ut och år in skaffa sig människor som tar honom i försvar. Som tycker synd om honom då det bedrivs ett drev. Vad de inte vet är att de är ett drev i mängden. Han är sjukt manipulativ. Kan man lura brallorna av en 14-åring för att sen lyckas manipulera omgivningen ”att de var kära” så är man nog kapabel att manipulera Länstyrelsen också.

De som fattade att det handlade om klassisk grooming bedrev även då ett ”drev”.
De som vet att PS misshandlar sina hundar bedriver ”drev”.
Vi här inne bedriver ”drev”.
Stackars PS… igen
Jag förstår dig. Jag har exakt samma intryck via egna iakttagelser, vänner i området samt de kontakter jag har med hundfolket nära Kungälv (och det är en hel del - bland annat schäferuppfödare som i princip garvar åt uppfödaren L.N och L.I samtidigt som de lider med hundarna).

Efter 50 kommentarer kan man skicka meddelanden. Du ser hur många du kommit upp till strax under din ikon till vänster om dina texter. Se på siffran vid "antal inlägg" (inlägg=kommentar).
Senast redigerad av Teklanissen 2023-06-18 kl. 13:23.
Citera
2023-06-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen11
Är rätt skraj för PS och hans hundar, bor i området så är rädd för vad som kan hända.
Jag förstår dig, min källa är som du, rädd för både hundarna och honom.
Det fina med att komma upp i antal inlägg, så att man kan skicka privata meddelanden, är just att det är privat mellan de man skickar eller tar emot.
Många gånger får man eller kan ge ovärderlig info. Info som givetvis stannar mellan de två som skriver med varandra.

In och kika på andra trådar du finner intressanta och ge en kommentar i ämnet. Snart har du kommit upp i rätt antal inlägg.
Själv är jag jätte nyfiken på hur du hittade tråden (iofs bor du i området så har nog någon berättat för dig)
Jag tycker du är modig som skriver här i tråden trots din rädsla.
Per vet inte vem som "gömmer" sig bakom ditt nick, så av den anledningen behöver du inte vara rädd.
Vem vet, du kanske får ett par bunsförvanter via meddelande.
Jag tror jag hittat honom och så även du, och säkert ett par stycken till.
Läste du mitt inlägg om "rapport från Syd?
Citera
2023-06-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Du vet tydligen inget om hundar...
Bara ägt hund i 3 år nu men visst det är en hel vetenskap om hundar och deras beteende. Men om du nu vet mer än mig om hundar, varför upplyser du mig inte om vad jag har fel i?
Citera
2023-06-20, 21:40
Medlem
Citat:
Bara ägt hund i 3 år nu men visst det är en hel vetenskap om hundar och deras beteende. Men om du nu vet mer än mig om hundar, varför upplyser du mig inte om vad jag har fel i?
Jag har svarat dig på frågan om huruvida hans hundar inte bitit honom än.
Citera
2023-06-21, 00:00
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Om du slår och straffar din hund och trycker ner den psykiskt så skulle man ju lätt kunna tro att den hunden skulle dra som en avlöning om man gick ut med den okopplad, det skulle den inte göra, den skulle trycka sig mot sin husse och följa husses varje steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in