2024-07-09, 15:00
Medlem
Krigge92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Jag undrar vem som verkar korkad. Citat: ”Ryssland vill inte ha landet”. 😹

Nähä, varför rullade de in med en femton kilometer lång konvoj med stridsfordon mot Kyiv i februari 2022? Och varför försökte de bland mycket annat ta flygplatsen Antonov i krigets inledningsskede med hundratals helikoptrar (under andra attackvågen), ca 700 fallskärmsjägare och andra kombatanter osv.

Troligtvis för att deras uttalade MÅL är att Demilitärisera Ukrania men det vet du nog inte vad det betyder.
Ryssland vill INTE gränsa till NATO, dom har varnat för detta ett antal gånger. Titta på Putins tal i München men du kanske inte förstår så svårt språk.

Eric är för övrigt grundare av Blackwater och har sett och kan mer om krig än Sveriges samlade befolkning. Dom flesta svenskar är totalt dumma i huvudet när det gäller krig. Vi har liksom en försvarsminister som inte förstår ett dugg om vad det innebär att NATO expanderar, han riskerar nu att Stockholm går under av en kärnvapen missil.

"Titta på youtube videos"
Ja man kan lära sig en hel del där, men du kanske läser aftonbladet och lyssnar på Pasikiwis pladder om att Ukraina är påväg att vinna kriget. Jubelidiot....
Citera
2024-07-09, 15:50
Medlem
mada1s avatar
Citat:
Det dör i nuläget betydligt fler ryssar än ukrainare i detta krig, för att aset Putin inte ens bryr sig om sina egna landsmän mer än han bryr sig om flugor. Efter att han kapitalt misslyckades att annektera Ukraina för dryga två år sen känner han sig tvungen att fortsätta, och skicka sina landsmän till en mer eller mindre säker död, eller lemlästning, vid fronten. Klart att pajasen börjar prata ”fred’ nu när det går uselt och den ryska ekonomin försämras på daglig basis.

Det finns ett uttryck bland ukrainarna, ”Україна або Смерть”, vilket betyder ”Ukraina eller döden”. Tror du de på allvar krigar för ”vi” i väst vill det?!

Nä, jag hoppas verkligen omvärlden fullkomligt öser effektiva och moderna vapen över Ukraina så de kan mota ut ryssarna, och göra mördar-Putin ansvarig för det krigsbrott han gör sig skyldig till.

Läget blir mer och mer desperat, men du fortsätter tugga i dig krigspropaganda "Україна або Смерть” ,
synd att du inte är på plats själv och hjälper till
Citera
2024-07-09, 16:13
Medlem
Tankefrihets avatar
Det är tragikomiskt med er som köper Putin (och delvis Trump)-vurmares propaganda med hull och hår. Men det är fullkomligt meningslöst att diskutera med SwebbTV-snubbar. Det går bara inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
Troligtvis för att deras uttalade MÅL är att Demilitärisera Ukrania men det vet du nog inte vad det betyder.
Ryssland vill INTE gränsa till NATO, dom har varnat för detta ett antal gånger. Titta på Putins tal i München men du kanske inte förstår så svårt språk.

Eric är för övrigt grundare av Blackwater och har sett och kan mer om krig än Sveriges samlade befolkning. Dom flesta svenskar är totalt dumma i huvudet när det gäller krig. Vi har liksom en försvarsminister som inte förstår ett dugg om vad det innebär att NATO expanderar, han riskerar nu att Stockholm går under av en kärnvapen missil.

Ja man kan lära sig en hel del där, men du kanske läser aftonbladet och lyssnar på Pasikiwis pladder om att Ukraina är påväg att vinna kriget. Jubelidiot....
Citera
2024-07-09, 16:19
Medlem
Tankefrihets avatar
Vi får väl se hur detta artar sig tillslut. Förhoppningsvis utrustas Ukraina med mängder av nya försändelser av Javelin-robotar, HIMARS-system osv osv. Ryssen/Putin skall få betala detta dyrt. 👊🏻 🇺🇦 ❤️

Citat:
Ursprungligen postat av mada1
Läget blir mer och mer desperat, men du fortsätter tugga i dig krigspropaganda "Україна або Смерть” ,
synd att du inte är på plats själv och hjälper till
Citera
2024-07-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Zelensky tvärvänder och bjuder in Ryssland till förhandlingar utan kravet att Ryssland ger upp landområden.

Har Zelensky givit upp? Är kriget snart över? Har Orbáns nyliga möten med Zelensky och Putin bidragit?

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/07/04/ukraine-zelenskyy-russia-peace-talks/

https://www.yahoo.com/news/zelenskyy-u-turns-invites-russia-144349318.html?guccounter=1

Lagt till artikel /Mod

Vilka landområden syftar du på? Bolgorod?

Frågan är ju om Ukraina tvingas ge upp de landområden som olagligt ockuperas av Ryssland.
Citera
2024-07-09, 17:13
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Sällan läst nåt mer korkat. 500.000 döda hittills och det rullar på med 2-3000 OM DAGEN!!!

Ukraina blir bombat till smulor. Du kan inte sitta och hitta på saker som du inte kan något om, lyssna på exempelvis Eric Prince som berättar lite om läget. Ukraina kommer ALDRIG komma med i NATO, det är fakta. Dom kommer heller aldrig att "vinna" kriget utan kommer bli tvunget att lägga ner vapen.

Ryssland vill inte invadera, dom vill inte ha landet. Dom säger det själva och agerar utefter deras egna ord. Har noll intresse av att rulla in med full styrka.

https://www.youtube.com/shorts/ZjjY6cgd-G4
Nu kan ju Ukraina dessutom förhandla ifrån en styrkeposition de inte hade 2022 innan invasionen.

Men man är ju Putinrunkare, vatnik och allt vad de säger 2"Den psykotiske dvärgen i Kreml" är en modern klassiker med.

Jag har aktiskt aldrig tänkt på hur lång han är, Putin alltså.

Däremot har jag koll på hur lång Donald Trump är..... Fast jag är ju en simpel Putinrunkare.
Citera
2024-07-09, 18:32
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Jag undrar vem som verkar korkad. Citat: ”Ryssland vill inte ha landet”. 😹

Nähä, varför rullade de in med en femton kilometer lång konvoj med stridsfordon mot Kyiv i februari 2022? Och varför försökte de bland mycket annat ta flygplatsen Antonov i krigets inledningsskede med hundratals helikoptrar (under andra attackvågen), ca 700 fallskärmsjägare och andra kombatanter osv. Jo, naturligtvis för att sedan kunna ta sig de tio kilometrarna tiill Kyiv, för att inta huvudstaden. Eller var de ute efter att klappa katter och leda tanter över gatan?

Det är för övrigt lönlöst att ens försöka diskutera med foliehattar som hittar på lite vad som helst, utifrån någon egen fabricerad agenda och några Youtube-klipp de råkat hitta.
Det kanske strular med översättnngsprogrammen?

Nåja, det var där vid flygplatsen 2022 det hela skulle bära el brista för ryssarna.

Det har man ju förstått med efteråt med saker sm att deras truppstransportplan bara vände så fort de skick besked om hur det gic där på marken.

Hade de kunnat etablera ett brohuvud där hade det nog gått att vinna på under en vecka.

Men de lyckades ju inte ta den och kallade inte tillbaks sin markkonvoj så tusentals soldater fick sätta livet till. Combined arms är inte ryssarnas favoritgren direkt.

Men har man inte bemästrat det får man väldigt svårt i ett krig säg efter 1955.
Citera
2024-07-09, 20:49
Medlem
HGs avatar
Citat:

Ryssland vill inte invadera, dom vill inte ha landet. Dom säger det själva och agerar utefter deras egna ord. Har noll intresse av att rulla in med full styrka.

https://www.youtube.com/shorts/ZjjY6cgd-G4

Inte vill invadera? Men de invaderade ju Ukraina feb 22 med några 100000 röda armesoldater.
Och nu har de tagit 1/5 av Ukraina som Putin i TV har sagt att man skall behålla!

Vad är det då som har hänt enligt din mening?
Citera
2024-07-09, 22:13
Avslutad
Första dagen jag jag hörde att Ryssland gick in i Skitlandet Ukraina tänkte jag "hoppas att det snart är över" I EU hade vi redan över en million illegala från det fattiga landet.

Vem som sedan bestämde att vi skulle hjälpa folk som bodde i ett land som folk drömde om att fly ifrån redan före kriget startade har jag inte förstått ännu?
Jag är inte ensam Ukraina är ett skit land långt ifrån NATO och EU medlemskap så tycker många.

Jag är inget Troll jag är en person som hoppas att Bosnien och Albanien aldrig blir medlemmar.
Jag bor i en stad där vi verkligen lider av massinvandring. Vi behöver inga mer sänken.
Citera
2024-07-09, 23:29
Medlem
Citat:

Om man nu inte vill gränsa till NATO så är det ju lite märkligt att hela Baltikum och Norge redan tidigare gränsat utan några större problem. NATO är inget hot mot Ryssland, så länge dom inte attackerar något annat land.
Citera
2024-07-09, 23:53
Medlem
Tror kriget tar slut i sinom tid när båda parter finner det lämpligt.
Kommer dock kosta i kapital för Ryssland för att dom skall slippa sanktioner.

Det Ukraina som blir kvar blir eu medlemmar.
Ryssland betalar till Ukraina ca 500 miljarder dollar, eller annan likvärdigt galen hög siffra.

Trump kommer inte ha något med saken att göra, putin är sen död och utbytt inom 2år.
Citera
2024-07-10, 03:43
Medlem
Ryssen börjar få seriös brist på materiel och skickar gamla tanks och annat skrot till fronten.
Och golfbilar.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/03/22/russias-golf-cart-troops-dont-stand-a-chance/
www.youtube.com/watch?v=JPqD4Zah4nU
400000 soldater förbrukade, motsvarar hela den armé man skickade 2022.
Gäller bara att hålla ut lite till.
Flygstöd och kanske lite natosoldater på marken så kan det ta slut i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in