2024-07-09, 10:18
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Och inte du heller. Som rysstroll har du nog aldrig berört de krigsförbrytelser, dvs mord och våldtäkter på civilbefolkningen, som ryssarna BEVISLIGEN gjort och gör sig skyldiga till. Det enda som intresserar dig är att lorta ner nätet med skev Putinpropaganda.

Åk själv som sagt!

Dessa tröttsamma anklagelser om rysstroll hit och rysstroll dit. Har du inget i sak att komme med?

Du förstår, det är lätt för dig att sitta bakom ditt tangentbord och hetsa mot Ryssland, medan ukrainarna dör på slagfältet. Du bryr dig inte om dom, du bryr dig inte alls om Ukraina.
Citera
2024-07-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Riktigt bra inlägg, med källor och allt. Synd bara att du pratar till döva öron (blinda ögon). Rysstrollen i tråden kommer rabbla i nattmössan utan källor och påstå grejer som är ljug tills vi inte längre vet hur diskussionen började.
Era "källor" kommer från västerländsk mass-media, och är därför helt irrelevanta. Det är som om jag ska lägga upp källor från Nordkorea som hävdar att "alla i Nordkorea lever ett lyxliv. Anledningen till att vi döljer dem för världen, är bara för att ingen ska bli avundsjuk". Kolla, jag har en källa.

Källor är MÄNNISKOR, precis som JAG. Jag är en källa. Jag är ingen bra källa, då jag inte har förstahands-information om något. Men detta gäller även journalister i väst. De har inte varit i Ukraina och filmat vad som har skett. Faktum är att journalister från NATO-länder får inte lov att rapportera därifrån (i wonder why).

Jag VET inte sanningen om allt som har med detta krig att göra. Men med tanke på hur mycket den västerländska median har ljugit om under mitt liv, och fortsätter att göra (framförallt när det gäller krig som USA är inblandade i) utgår jag ifrån att de ljuger, tills jag vet bättre. Jag TROR inte att Ryssland har startat detta krig, och anledningarna är många. Jag bryr mig inte det minsta om vilka som vinner. Anledningen till att jag alltid har sagt att Ryssland kommer att vinna, beror på att det är helt uppenbart.

Om Rysslands plan var att ta över Ukraina och alla andra länder som tidigare har tillhört Soviet, varför har de då försökt få till freds-förhandlingar flera gånger ända sedan det satte igång? Varför bombar de inte bara Ukraina till stenåldern om det nu var fallet?

Det enda som driver dig är ett hat mot Ryssland och alla ryssar. Jag tror inte att det är dem du egentligen är arg på. Men det är däremot de enda som mass-media tillåter dig att spy ut ditt hat på. Jag är endast intresserad av sanningen, och av att få ett slut på kriget. Thats it. Jag bryr mig väldigt lite om de områden Ryssland har tagit över (som de i början var villiga att ge upp om Ukraina förblev neutralt). Där bor främst ryssar som vill tillhöra Ryssland, och därför är det nog bättre om de förblir ryska.
Citera
2024-07-09, 10:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Era "källor" kommer från västerländsk mass-media, och är därför helt irrelevanta. Det är som om jag ska lägga upp källor från Nordkorea som hävdar att "alla i Nordkorea lever ett lyxliv. Anledningen till att vi döljer dem för världen, är bara för att ingen ska bli avundsjuk". Kolla, jag har en källa.

Källor är MÄNNISKOR, precis som JAG. Jag är en källa. Jag är ingen bra källa, då jag inte har förstahands-information om något. Men detta gäller även journalister i väst. De har inte varit i Ukraina och filmat vad som har skett. Faktum är att journalister från NATO-länder får inte lov att rapportera därifrån (i wonder why).

Jag VET inte sanningen om allt som har med detta krig att göra. Men med tanke på hur mycket den västerländska median har ljugit om under mitt liv, och fortsätter att göra (framförallt när det gäller krig som USA är inblandade i) utgår jag ifrån att de ljuger, tills jag vet bättre. Jag TROR inte att Ryssland har startat detta krig, och anledningarna är många. Jag bryr mig inte det minsta om vilka som vinner. Anledningen till att jag alltid har sagt att Ryssland kommer att vinna, beror på att det är helt uppenbart.

Om Rysslands plan var att ta över Ukraina och alla andra länder som tidigare har tillhört Soviet, varför har de då försökt få till freds-förhandlingar flera gånger ända sedan det satte igång? Varför bombar de inte bara Ukraina till stenåldern om det nu var fallet?

Det enda som driver dig är ett hat mot Ryssland och alla ryssar. Jag tror inte att det är dem du egentligen är arg på. Men det är däremot de enda som mass-media tillåter dig att spy ut ditt hat på. Jag är endast intresserad av sanningen, och av att få ett slut på kriget. Thats it. Jag bryr mig väldigt lite om de områden Ryssland har tagit över (som de i början var villiga att ge upp om Ukraina förblev neutralt). Där bor främst ryssar som vill tillhöra Ryssland, och därför är det nog bättre om de förblir ryska.

Sanningen är att Ryssland invaderade redan 2014 och att dessa områden är ukrainska.

Flera provinser i Ryssland är också ukrainska, och i en riktig fred blir Krasnodar, Rostov o.s.v. ukrainska.
Citera
2024-07-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Sanningen är att Ryssland invaderade redan 2014 och att dessa områden är ukrainska.

Flera provinser i Ryssland är också ukrainska, och i en riktig fred blir Krasnodar, Rostov o.s.v. ukrainska.
Och CIA utförde ingen statskupp där? NATO var inte där och byggde upp en arme? Ryssland gick bara in och försökte ta över, men har sedan 2014 misslyckats totalt pga att de är totalt inkompetenta och bara har tillgång till vapen från 80-talet?

Detta är i så fall väldigt goda nyheter. Då kan vi ju sluta oroa oss för Ryssland. Om de inte ens klarar av att ta över Ukraina innan hela väst hade börjat skicka dit vapen, finns det inte en chans att de hade kunnat ta över något annat land heller. Som sagt, låt oss nu lämna Ryssland i fred, då de inte är något hot öht.
Citera
2024-07-09, 11:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Och CIA utförde ingen statskupp där? NATO var inte där och byggde upp en arme? Ryssland gick bara in och försökte ta över, men har sedan 2014 misslyckats totalt pga att de är totalt inkompetenta och bara har tillgång till vapen från 80-talet?

Detta är i så fall väldigt goda nyheter. Då kan vi ju sluta oroa oss för Ryssland. Om de inte ens klarar av att ta över Ukraina innan hela väst hade börjat skicka dit vapen, finns det inte en chans att de hade kunnat ta över något annat land heller. Som sagt, låt oss nu lämna Ryssland i fred, då de inte är något hot öht.

Ja det är det, väldigt goda nyheter. Vad bra att du håller med.

Alla lämnar Ryssland i fred, förutom när de vill mörda några fler.
Citera
2024-07-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja det är det, väldigt goda nyheter. Vad bra att du håller med.

Alla lämnar Ryssland i fred, förutom när de vill mörda några fler.
Exakt. Låt oss nu istället fokusera på USA, som under de senaste 20 åren har varit i Irak och Syrien och mördat en massa människor.
Citera
2024-07-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Dessa tröttsamma anklagelser om rysstroll hit och rysstroll dit. Har du inget i sak att komme med? Du förstår, det är lätt för dig att sitta bakom ditt tangentbord och hetsa mot Ryssland, medan ukrainarna dör på slagfältet. Du bryr dig inte om dom, du bryr dig inte alls om Ukraina.

Ryssar dör därför att de frivilligt deltar i Putins imperialistiska och olagliga erövringskrig.
Ukrainarna dör medans de försvarar fosterlandet. Det är upp till dem att avgöra hur länge ett sådant krig är värt att utkämpa. Formerna för hur kriget skall avslutas ägs av Ukraina.
Våran uppgift i den fria världen är att stötta Ukraina genom detta, oavsett vad de väljer att göra.
Jag tror kriget blir långvarigt. Det bästa och snabbaste sättet för fred vore om EU hjälpte Ukraina med folk på marken och flyg i luften.
Citera
2024-07-09, 11:40
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Kriget går som tåget för Ukraina. Håller du ej med är du vatnik.

Njae, det är ganska mycket ett stillestånd med mycket små territoriella vinster för Ryssland kopplat till förluster som inte rättfärdigas av territorievinsterna.

Det som är uppseendeväckande är att ryssarna inte klarar av att bryta igenom och påbörja manöverkrigföring med snabb framryckningstakt. Eftersom de, p.g.a. förluster och sannolikt p.g.a. ledning med låg kompetens, inte klarar av att göra det, så kan Ukraina hålla dem stången med jämförelsevis små förbandsinsatser. Det ger, vidare, Ukraina möjligheten att ha operationell reserv och därmed kunna kväsa begynnande genombrott i sin linda.
Citera
2024-07-09, 11:46
Medlem
Giant Squids avatar
Intressant artikel om strategier som fått bra feedback ifrån team Trump.
Det verkar vara högsta prioritet att lösa Ukraina konflikten.

Exclusive: Trump handed plan to halt US military aid to Kyiv unless it talks peace with Moscow
Citat:
.... if he (Trump) wins the Nov. 5 presidential election - that involves telling Ukraine it will only get more U.S. weapons if it enters peace talks.

....there would be a ceasefire based on prevailing battle lines during peace talks

The proposal would mark a big shift in the U.S. position on the war and would face opposition from European allies

The Kremlin said any peace plan proposed by a possible future Trump administration would have to reflect the reality on the ground but that Russian President Vladimir Putin remained open to talks.

"President Putin has repeatedly said that Russia has been and remains open to negotiations,

According to their research paper, Moscow would also be coaxed to the table with the promise of NATO membership for Ukraine being put off for an extended period.

Fleitz said Ukraine need not formally cede territory to Russia under their plan. Still, he said, Ukraine was unlikely to regain effective control of all its territory in the near term.

"What Kellogg is describing is a process slanted toward Ukraine giving up all of the territory that Russia now occupies,
https://www.reuters.com/world/us/trump-reviews-plan-halt-us-military-aid-ukraine-unless-it-negotiates-peace-with-2024-06-25/
Citera
2024-07-09, 11:50
Medlem
Krigge92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Det dör i nuläget betydligt fler ryssar än ukrainare i detta krig, för att aset Putin inte ens bryr sig om sina egna landsmän mer än han bryr sig om flugor. Efter att han kapitalt misslyckades att annektera Ukraina för dryga två år sen känner han sig tvungen att fortsätta, och skicka sina landsmän till en mer eller mindre säker död, eller lemlästning, vid fronten. Klart att pajasen börjar prata ”fred’ nu när det går uselt och den ryska ekonomin försämras på daglig basis.

Det finns ett uttryck bland ukrainarna, ”Україна або Смерть”, vilket betyder ”Ukraina eller döden”. Tror du de på allvar krigar för ”vi” i väst vill det?!

Nä, jag hoppas verkligen omvärlden fullkomligt öser effektiva och moderna vapen över Ukraina så de kan mota ut ryssarna, och göra mördar-Putin ansvarig för det krigsbrott han gör sig skyldig till.

Sällan läst nåt mer korkat. 500.000 döda hittills och det rullar på med 2-3000 OM DAGEN!!!

Ukraina blir bombat till smulor. Du kan inte sitta och hitta på saker som du inte kan något om, lyssna på exempelvis Eric Prince som berättar lite om läget. Ukraina kommer ALDRIG komma med i NATO, det är fakta. Dom kommer heller aldrig att "vinna" kriget utan kommer bli tvunget att lägga ner vapen.

Ryssland vill inte invadera, dom vill inte ha landet. Dom säger det själva och agerar utefter deras egna ord. Har noll intresse av att rulla in med full styrka.

https://www.youtube.com/shorts/ZjjY6cgd-G4
Citera
2024-07-09, 12:49
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Era "källor" kommer från västerländsk mass-media, och är därför helt irrelevanta.

Källor från "väst" är fri media. Det vill säga; Alla kan starta upp en tidning och skriva vad man vill. Det finns media i väst som är vinklade åt vänster och det finns media som är vinklade åt höger. I Ryssland eller för all del Nordkorea så är det staten som bestämmer vad som ska stå. Detta borde väl ändå du förstå? Kan du bemöta detta sakligt nu?
Citera
2024-07-09, 13:14
Medlem
Tankefrihets avatar
Jag undrar vem som verkar korkad. Citat: ”Ryssland vill inte ha landet”. 😹

Nähä, varför rullade de in med en femton kilometer lång konvoj med stridsfordon mot Kyiv i februari 2022? Och varför försökte de bland mycket annat ta flygplatsen Antonov i krigets inledningsskede med hundratals helikoptrar (under andra attackvågen), ca 700 fallskärmsjägare och andra kombatanter osv. Jo, naturligtvis för att sedan kunna ta sig de tio kilometrarna tiill Kyiv, för att inta huvudstaden. Eller var de ute efter att klappa katter och leda tanter över gatan?

Det är för övrigt lönlöst att ens försöka diskutera med foliehattar som hittar på lite vad som helst, utifrån någon egen fabricerad agenda och några Youtube-klipp de råkat hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
Sällan läst nåt mer korkat. 500.000 döda hittills och det rullar på med 2-3000 OM DAGEN!!!

Ukraina blir bombat till smulor. Du kan inte sitta och hitta på saker som du inte kan något om, lyssna på exempelvis Eric Prince som berättar lite om läget. Ukraina kommer ALDRIG komma med i NATO, det är fakta. Dom kommer heller aldrig att "vinna" kriget utan kommer bli tvunget att lägga ner vapen.

Ryssland vill inte invadera, dom vill inte ha landet. Dom säger det själva och agerar utefter deras egna ord. Har noll intresse av att rulla in med full styrka.

https://www.youtube.com/shorts/ZjjY6cgd-G4
Senast redigerad av Tankefrihet 2024-07-09 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in