Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Riktigt bra inlägg, med källor och allt. Synd bara att du pratar till döva öron (blinda ögon). Rysstrollen i tråden kommer rabbla i nattmössan utan källor och påstå grejer som är ljug tills vi inte längre vet hur diskussionen började.
Era "källor" kommer från västerländsk mass-media, och är därför helt irrelevanta. Det är som om jag ska lägga upp källor från Nordkorea som hävdar att "alla i Nordkorea lever ett lyxliv. Anledningen till att vi döljer dem för världen, är bara för att ingen ska bli avundsjuk". Kolla, jag har en källa.
Källor är MÄNNISKOR, precis som JAG. Jag är en källa. Jag är ingen bra källa, då jag inte har förstahands-information om något. Men detta gäller även journalister i väst. De har inte varit i Ukraina och filmat vad som har skett. Faktum är att journalister från NATO-länder får inte lov att rapportera därifrån (i wonder why).
Jag VET inte sanningen om allt som har med detta krig att göra. Men med tanke på hur mycket den västerländska median har ljugit om under mitt liv, och fortsätter att göra (framförallt när det gäller krig som USA är inblandade i) utgår jag ifrån att de ljuger, tills jag vet bättre. Jag TROR inte att Ryssland har startat detta krig, och anledningarna är många. Jag bryr mig inte det minsta om vilka som vinner. Anledningen till att jag alltid har sagt att Ryssland kommer att vinna, beror på att det är helt uppenbart.
Om Rysslands plan var att ta över Ukraina och alla andra länder som tidigare har tillhört Soviet, varför har de då försökt få till freds-förhandlingar flera gånger ända sedan det satte igång? Varför bombar de inte bara Ukraina till stenåldern om det nu var fallet?
Det enda som driver dig är ett hat mot Ryssland och alla ryssar. Jag tror inte att det är dem du egentligen är arg på. Men det är däremot de enda som mass-media tillåter dig att spy ut ditt hat på. Jag är endast intresserad av sanningen, och av att få ett slut på kriget. Thats it. Jag bryr mig väldigt lite om de områden Ryssland har tagit över (som de i början var villiga att ge upp om Ukraina förblev neutralt). Där bor främst ryssar som vill tillhöra Ryssland, och därför är det nog bättre om de förblir ryska.