Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Källor från "väst" är fri media. Det vill säga; Alla kan starta upp en tidning och skriva vad man vill. Det finns media i väst som är vinklade åt vänster och det finns media som är vinklade åt höger. I Ryssland eller för all del Nordkorea så är det staten som bestämmer vad som ska stå. Detta borde väl ändå du förstå? Kan du bemöta detta sakligt nu?
Fri media? Skojar du eller? Givetvis finns det idag en väldigt stark koppling mellan staten och media. Den är betydligt friare än i Nordkorea givetvis. I Ryssland vet jag inte hur det ser ut, men det är fullt möjligt att du har rätt.
Vem som helst kan inte starta en media som når ut till folk. Det krävs en hel del pengar för att göra det. Dessutom tvingas svenskar att betala för media, då de alla får statliga bidrag.
Om den nu är så fri, varför blev Tucker Carlson sparkad? Han var den mest framgångsrika journalisten i USA, och idag i hela väst. Han sa lite för mycket sanning, och då får man sparken. Visst, du kan hävda "de är ett privat företag och får lov att göra det". Absolut får de det. Jag har aldrig påstått att media bryter mot lagen. Jag påstår däremot att när det kommer till mass-media i väst idag, driver de alla i princip samma narrativ. De är som papegojor som bara rablar samma vinklade partiska saker. De berättar ingen sanning. CNN och MSNBC har i flera år hävdat att Joe Biden är hur frisk som helst, och har ingen demens eller någonting. Hur ska jag kunna ta sådana källor seriöst? Innan invasionen av Irak sa CNN, MSNBC, FOX och i princip alla andra att "Saddam hade massförstörelsevapen, och låg bakom 9/11". Jag minns detta mycket väl.
Dessutom, bara för att du får lov att säga vad du vill, betyder inte det att du talar sanning. De flesta människor är inte som Elon Musk, och kan gå in och köpa en stor sajt. Det är absolut inte olagligt att ljuga eller vinkla saker. Det enda jag säger är att mass-media betyder ingenting för mig. Jag litar inte på dem. Detta betyder givetvis inte att jag litar på media från Nordkorea eller Ryssland. Men med tanke på att de flesta västerlänningar utgår ifrån att det som "journalisterna" säger stämmer, blir jag tvungen att ta upp det varenda gång jag debatterar något.