2024-07-09, 09:06
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det måste varit en enorm stressnivå i familjen: två små barn, konstanta flyttar (sälj/köp), byte av jobb, försök att behålla/få kunder och uppdrag i det egna företaget och separation ovanpå det. Det kan inte ha funnits mycket utrymme för barnen att ta plats med sina eventuella bekymmer. Jag blir trött bara jag tänker på det...

Jag fick tydligen inte spekulera för några användare i tråden. Men skit samma!

Som du skriver så blir det såklart en stress inom familj/äktenskap vid många flytt. Man hittar ingen "vardag" och fast punkt.
Tillslut rinner bägaren över och känslorna svalnar och man begär skiljsmässa från den ena partnern.
Inte för att jag vet om det var så här. Men C verkar vara en notorisk "flyttare"
Citera
2024-07-09, 09:35
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han har blivit förhörd som misstänkt gärningsman, inte hörd som brottsoffer eller vittne. Ärendet kommer sen att överföras till de sociala myndigheterna.

Va? Var har du hört det? Eller läst?
Citera
2024-07-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smigge88
Det är dem, vad sjukt! Fanns igår när jag skrev runt 00:00 men idag är allt borta. Det var en journalist och hin bemötte inlägg. Tex någon som skrivit att pappan var psykisk sjuk så svarade hon du vet ingenting om min exman sluta spekulera.

Jag tog en printscreen men jag vågar inte dela den.

Vågar du skicka den i pm?
Citera
2024-07-09, 09:53
Medlem
Citat:
Han har blivit förhörd som misstänkt gärningsman, inte hörd som brottsoffer eller vittne. Ärendet kommer sen att överföras till de sociala myndigheterna.

Hur vet du detta?
Vad är grabben...4-5 år?
Citera
2024-07-09, 10:03
Medlem
Citat:
Det är dem, vad sjukt! Fanns igår när jag skrev runt 00:00 men idag är allt borta. Det var en journalist och hin bemötte inlägg. Tex någon som skrivit att pappan var psykisk sjuk så svarade hon du vet ingenting om min exman sluta spekulera.

Två kommentarer är kvar i gruppen Journalist Mikael Nilsson, där hon ber folk sluta spekulera och låta dom sörja ifred, varav ett är ett svar på en kommentar som lyder ”Ytterligare en kränkt man. Ofattbart hemskt att hämnas exet på detta sätt. Stackars barn.

Finn en annan person (vars barn kände den avlidne) som lagt ut ett inlägg om händelsen där hon skriver ”Jag förstår inte varför man tar med sig barnet när man tar sitt liv. Sonen har vaknat och har blivit hörd.”

Alla inlägg kommer upp om man söker på Tollarp (inlägg) på Facebook.
Citera
2024-07-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Jag fick tydligen inte spekulera för några användare i tråden. Men skit samma!

Är din rätt att spekulera här större än mammans rätt att få skriva vad hon vil på fejan?
Du hade ju ganska bestämda åsikter om vad man får och inte får göra i sorg.
Citera
2024-07-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så det är förmodligen detta som har hänt: en förälder som blivit svårt psykiskt sjuk och som i det tar sitt liv och även tar livet av sitt ena barn och försöker döda sitt andra barn. Brukar ni skylla psykisk sjukdom på anhöriga? Eller på flera flyttar?

Helt rätt. Vet inte varför så många försöker vinkla det mot mamman eller flyttar eller vafan. Farsan dödade ett av sina barn och nästan det andra barnet också, och tog sedan liv av sig. Nog fan är det varken mammans fel, eller att de har flyttat runt en massa.
Citera
2024-07-09, 10:20
Medlem
Citat:

Det stämmer jag såg också det.
Citera
2024-07-09, 10:26
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
En 5 åring lyckas mörda både sin syster OCH sin pappa?
Ytterst tveksamt
Citera
2024-07-09, 10:41
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Söker man på fb på ordet tollarp så har händelsen lagts ut av en journalist. Det finns sedan kommenterar till artikeln varav mamman går in och kommentarer tråden två ggr. Hennes kommentarer är från för två dagar sedan respektive för fem timmar sedan.
Vilken grupp eller var på fb är det ?
Citera
2024-07-09, 10:54
Medlem
Det finns en låst grupp på fb där pappan uttalat sej om mamman som narcisist där finns flera uttalanden från honom och det handlar delvis om flyttande och barnen. Jag vet inte hur jag delar infon utan att själv få skit. Mvh ny här
Citera
2024-07-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansken77
Det finns en låst grupp på fb där pappan uttalat sej om mamman som narcisist där finns flera uttalanden från honom och det handlar delvis om flyttande och barnen. Jag vet inte hur jag delar infon utan att själv få skit. Mvh ny här

Det du har är viktigt att vi får ta del av!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in