2024-07-09, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smigge88
Söker man på fb på ordet tollarp så har händelsen lagts ut av en journalist. Det finns sedan kommenterar till artikeln varav mamman går in och kommentarer tråden två ggr. Hennes kommentarer är från för två dagar sedan respektive för fem timmar sedan.

De kommentarerna ser inte jag. Är dom borttagna?
Citera
2024-07-09, 07:53
Medlem
Mamman hade skrivit i en mamma grupp i januari i år om hur de funkar och ha växelboende osv.

Så att hon sen ska ha de fulltid några månader senare kanske tyder på att de ej funkade
Citera
2024-07-09, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Mamman hade skrivit i en mamma grupp i januari i år om hur de funkar och ha växelboende osv.

Så att hon sen ska ha de fulltid några månader senare kanske tyder på att de ej funkade

Eller så ville barnen kanske bo hos henne och inte hos pappan. Man vet inte och det lär vi inte få reda på heller om inte nån som känner personerna berättar.
Citera
2024-07-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
De kommentarerna ser inte jag. Är dom borttagna?

Det är dem, vad sjukt! Fanns igår när jag skrev runt 00:00 men idag är allt borta. Det var en journalist och hin bemötte inlägg. Tex någon som skrivit att pappan var psykisk sjuk så svarade hon du vet ingenting om min exman sluta spekulera.

Jag tog en printscreen men jag vågar inte dela den.
Citera
2024-07-09, 08:30
Medlem
Finns det någon sammanställning i tråden?
Citera
2024-07-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smigge88
Ni som försvarar och tycker det är minsta rimligt att flytta så ofta, vilken värld lever ni er? Skåne är inte så pass litet så att dessa flyttar inte medför att barnen byter förskola i samband med varje flytt. Avståenden vi pratar om handlar ofta om minst en timme enkel väg med bil. Stod även på fb att barnet nyligen fått en förskola som var så bra (ett par månader sedan). Sedan stod det även att sonen kommit in på någon ny förskola på Limhamn. Denna flytt innebär således ytterligare en förskola. Det innebär att sonen byter förskola mer än en gång per år.

Finns inte i mina vildaste fantasier att jag skulle göra så mot mina barn. Jag har verkligen svårt att förstå er som förklarar detta beteende som något som kan vara normalt!

Det är inte normalt.
Visst kan man flytta några gånger under en period, där olika saker kanske sammanfallit olyckligt. Men det här är inte normalt och inget normala personer heller tycker är normalt.
Det avviker ganska rejält vill jag påstå, och då framför allt när det finns barn med i bilden.
Finns omöjligt någon med bara ett uns hyfsat normala familjeförhållanden i sitt eget liv som kan påstå det är ett normalt beteende.

Det är dock ganska effektivt om man vill undvika socialtjänst. I alla fall historiskt.
Senast redigerad av M.J.A 2024-07-09 kl. 08:37.
Citera
2024-07-09, 08:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det måste varit en enorm stressnivå i familjen: två små barn, konstanta flyttar (sälj/köp), byte av jobb, försök att behålla/få kunder och uppdrag i det egna företaget och separation ovanpå det. Det kan inte ha funnits mycket utrymme för barnen att ta plats med sina eventuella bekymmer. Jag blir trött bara jag tänker på det...
Citera
2024-07-09, 08:54
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Pojken har blivit hörd av polisen.

Undra verkligen exakt vad som hände

Han har blivit förhörd som misstänkt gärningsman, inte hörd som brottsoffer eller vittne. Ärendet kommer sen att överföras till de sociala myndigheterna.
Citera
2024-07-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamannen
Eller så ville barnen kanske bo hos henne och inte hos pappan. Man vet inte och det lär vi inte få reda på heller om inte nån som känner personerna berättar.

Kan va för att barnen börjar skolan. Dom måste gå i samma skola oavsett om dom bor hos mamma eller pappa. bor en förälder i annan kommun funkar inte det.
Citera
2024-07-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Finns det någon i tråden som känner föräldrarna och kan berätta mer om dem? Hur såg deras relation ut, vad har de för intressen, varför skildes de, varför så många flyttar osv?
Vore intressant med någon som kan bidra med lite mer personlig info. Orkar inte läsa det tvåhundrafemtiosjunde inlägget om att man kan ha delad vårdnad trots att barnen bor hos den ena föräldern.
Folks spaningar på Cs boendesökningar är också intressanta, bra jobbat av er!

Det är tomt på reaktioner från släkt, vänner och bekanta. Det brukar alltid dyka upp några från det förflutna som kommer med varma kommentarer. Så inte i det här fallet.

Min gissning är att dessa två levt ett isolerat liv. Alla dessa flyttningar tyder på att de inte har några djupa rötter någonstans. Barnen har fått hänga med under alla sina år.

Allt är inte alltid som det verkar vara. Här är det mannen som begått ett avskyvärt brott men hans bevekelsegrunder känner vi inte. Och får väl aldrig veta.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han har blivit förhörd som misstänkt gärningsman, inte hörd som brottsoffer eller vittne. Ärendet kommer sen att överföras till de sociala myndigheterna.
?
Citera
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Va? Var har du läst eller fått detta ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in