Citat:
Ursprungligen postat av
smigge88
Ni som försvarar och tycker det är minsta rimligt att flytta så ofta, vilken värld lever ni er? Skåne är inte så pass litet så att dessa flyttar inte medför att barnen byter förskola i samband med varje flytt. Avståenden vi pratar om handlar ofta om minst en timme enkel väg med bil. Stod även på fb att barnet nyligen fått en förskola som var så bra (ett par månader sedan). Sedan stod det även att sonen kommit in på någon ny förskola på Limhamn. Denna flytt innebär således ytterligare en förskola. Det innebär att sonen byter förskola mer än en gång per år.
Finns inte i mina vildaste fantasier att jag skulle göra så mot mina barn. Jag har verkligen svårt att förstå er som förklarar detta beteende som något som kan vara normalt!
Det är
inte normalt.
Visst kan man flytta några gånger under en period, där olika saker kanske sammanfallit olyckligt. Men det här är inte normalt och inget normala personer heller tycker är normalt.
Det avviker ganska rejält vill jag påstå, och då framför allt när det finns barn med i bilden.
Finns omöjligt någon med bara ett uns hyfsat normala familjeförhållanden i sitt eget liv som kan påstå det är ett normalt beteende.
Det är dock ganska effektivt om man vill undvika socialtjänst. I alla fall historiskt.