2024-07-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth

Varför ser man inte till er knallkorkar i Gaza-tråden? Ni måste ju vara helt ursinniga på juden om ni blir så här upprörda över några fyrverkerier och 24 döda i Ukraina? Allting ni skriver gällande Rysslands krigsföring i Ukraina kommer inte ens i närheten av det som Israel har ställt till med i Gaza.

Jag har ärligt talat svårt att se vad Ryssland skulle tjäna på att bomba ett barnsjukhus med avsikt. Om syftet är "terror" så finns det mycket, mycket bättre måltavlor än döende barn fattar ni väl

Oki vatnik, men vad du har svårt att se eller inte betyder ingenting, eller hur
Citera
2024-07-08, 20:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
SVT "Verifierar" 😁 Ja de är otroligt duktiga eloge till SVT.

Det som också framkommer i texten är: "Trots att även navigationssystemet är avancerat, kan den vara felprogrammerad, eller inte så träffsäker som Ryssland hävdar.

Bredvid barnsjukhuset ligger det statliga departementet för infrastruktur som är ett militärt mål."

Tror ryssarna skiter i vad de träffar. De kör med terrorbombning precis som Hitlers bombningar av London. Putin är innerst inne en liten nazist.
Citera
2024-07-08, 20:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Om du inte gillar grymhet, borde västvärlden avsluta kriget. Under krigets tidiga dagar försökte Ryssland skydda ukrainska civila. Men ukrainarna förstörde den möjligheten. Kriget är inte bara för en dag eller två, det är ett långvarigt krig, så varför fortsätter du att ta ett känslomässigt förhållningssätt genom att stämpla den andra sidan som ett monster?

Under krigets inledande dagar ägnade sig ryska soldater åt att nöjesskjuta på flyende ukrainska civila. Strax senare begick de massakrer i Butja och Irpin.

Ryssland är ett monster.
Citera
2024-07-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwon
Jag behöver inte fråga folket i Gaza för att förstå det uppenbara. Precis som Israel för ett omänskligt, orättfärdigt och brutalt krig mot Gazas civilbefolkning, för Ryssland ett brutalt och sorgligt krig mot Ukraina. Att man inte är kapabel att se hur ett land som Ryssland, med en apatisk befolkning och en auktoritär psykopat som ledare, är ett hot mot hela världen är för mig ofattbart.

Om man nu som svensk, av någon outgrundlig anledning, svär sig till fienden Ryssland borde man inte vilja att det går bra för Ryssland? Ryssland har en inkomstkälla och det är fossila bränslen. Det finns inget utöver det som Ryssland har eller tillverkar som de kan erbjuda världen. Detta medan företag i framför allt USA men också Europa utvecklar AI, nya bränsleslag, nya mer energieffektiva bilar, tystare städer etc etc etc. Det är kört för ryssen helt enkelt. Det är svårt att se hur NATO skulle vara hotet?, Förvisso är ju ryssen absolut inget hot heller. Betänk att målet var att ta hela Ukraina. 250 000 döda senare har man ett gäng leråkrar i u-landet, Donbas. Grattis

Om man följer rysk proganda och media vet man att ryssen är så djupt förtappad att man helt enkelt inte bryr sig om några humana värden, så som barns liv eller att ens enda allierade är länder som Nordkorea.

Istället för att bygga Ryssland väljer gangstern Putin att starta krig. Ryssland går mot katastrof. Putin är helt ansvarig för alla offer både i Ukraina och Ryssland, på båda sidor gränsen, som är kopplat till hans krig. De som sitter här och försöker skjuta skulden på någon annan än Putin för allt hemskt som händer nu i Ukraina är dumma i huvudet.
Citera
2024-07-08, 20:45
Avslutad
Citat:

Varför ser man inte till er knallkorkar i Gaza-tråden? Ni måste ju vara helt ursinniga på juden om ni blir så här upprörda över några fyrverkerier och 24 döda i Ukraina? Allting ni skriver gällande Rysslands krigsföring i Ukraina kommer inte ens i närheten av det som Israel har ställt till med i Gaza.

Jag har ärligt talat svårt att se vad Ryssland skulle tjäna på att bomba ett barnsjukhus med avsikt. Om syftet är "terror" så finns det mycket, mycket bättre måltavlor än döende barn fattar ni väl
1. Är det inte bombanfallet mot ett aktivt barncancersjukhus som avhandlas i denna tråd?
2. Ja nog finns det bättre mål än sjukhus och sånt. Tex militära mål.
3. Kollade på din avatar. Vet vad du står för nu. Förklarar en hel del.
Citera
2024-07-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Detsamma.

Så barnen på barnsjukhuset får alltså skylla sig själva eftersom Zelenskyj har hotat Putin med att gå med I Nato, är det vad du menar vatnik?
Citera
2024-07-08, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Alla människor är inte bra. Låt mig vara ärlig. Jag hatar ukrainare. Det är bara tråkigt och irriterande. Varför ska Ryssland stoppa kriget när ryssar hittills har dödats av ukrainare? Det här är ett dumt drag.
Du har rätt. Alla är inte bra. Du är genomrutten. Kan du nu förklara vad HIMARS gör på ett aktivt sjukhus i Kiev, långt borta från meningsfulla rySSka mål?
Citera
2024-07-08, 20:52
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
3. Kollade på din avatar. Vet vad du står för nu. Förklarar en hel del.

Vad förklarar det? Att jag knappast är ryssvänlig? Det stämmer.

Jag står inte på någon sida.
Citera
2024-07-08, 20:53
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Inte bara Ryssland det är en sak som är säker.

Och min poäng är att du och dina gelikar är osympatiska kräk och hycklare som avskyr barn annars.

Skulle inte tro det med tanke på hur du beundrar ryssen.
Lidandet som sker just nu skulle inte ske utan ryssen.
Citera
2024-07-08, 20:54
Medlem
Bredvid barnsjukhuset ligger det statliga departementet för infrastruktur som är ett militärt mål.
Citera
2024-07-08, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Skulle inte tro det med tanke på hur du beundrar ryssen.
Lidandet som sker just nu skulle inte ske utan ryssen.

Hur beundrar jag ryssen just nu menar du?

Ni är väldigt förutfattade ni.
Citera
2024-07-08, 20:58
Avslutad
Citat:
Vad förklarar det? Att jag knappast är ryssvänlig? Det stämmer.

Jag står inte på någon sida.
Det förklarar en hel del. Nazister har en fäbless för ryssarnas terror i Ukraina.

Var det för krångligt för din hjärna att svara på de två första frågorna i min kommentar som du nu citerade? Särskilt den andra som var mest ontopic..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in