2024-07-07, 22:51
Medlem
Jobba inte svart så kan du inte bli blåst
Citera
2024-07-07, 22:51
Medlem
stolenChevys avatar
Ska du jobba svart så måste du kunna förhandla och ställa krav själv, inte bara ta allt han säger. Glöm inte att du kan gå på plats om du vill. När jag jobbade svart så tog jag betalt ett par gånger i veckan, ibland förskott, ibland extra pga. osköna arbetstider.

Bygg.
Citera
2024-07-07, 23:09
Medlem
som inte har en kriminell livsstil

Att jobba svart är en kriminell livsstil....du har inga som helst rättigheter.
Citera
2024-07-07, 23:12
Medlem
sonicyouthzs avatar
Mitt tips är att när du väl ska dra, så säger du inte till förens du redan dragit , då det är väldigt vanligt att sista lönen hålls inne annars
Citera
2024-07-07, 23:12
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Det är ju extra fint att jobba svart nuförtiden. Då slipper han försörja massa babbar och hbtq/feminist agendan. Å andra sidan så är hans arbetsgivare en muslim babbe....
Citera
2024-07-07, 23:27
Medlem
Om han inte betalar så tar du en bil du hämtar och skriver över på dej
Citera
2024-07-07, 23:41
Medlem
Svarta arbetsgivare är inte alltid sämre än " vanliga " kan funka .Har funkat förr
En annan grej om det kraschar med denna Arbetsgivaren .Behöver du tillbaks till Arbetsförmedlingen
Dom kan fråga
" jobbat säger du men vad roligt ..med vad ...fanns där fortsättning .. hur mycket betalt hade du ? "
Social byrån kan kräva verifikationer Bankutdrag
Jag kan inte reglerna men det kan vara bra tänka lite kring det
Hårda svartjobbare slipper detta genom att vara arbetssökande få pengar där + jobba svart
Vilket om man är noga kallas " Bidragsbrott " Med anmälningsplikt
Det är också numera svårare betala med Kontanter Hyror och så Banken kan fråga vad är detta du kommer med här
Varje månad
Kanske finns ett upplägg som inte fanns förr hur dessa svarta pengar kommer in på kontot

Kanske kalla det praktikplats hos AF som kan leda till anställning sedan pröjsar Arbetsgivaren dig " On the side "
på sidan vilket ingen får reda på. Säkert brott även det men ..tänk igenom detta
Kanske Arbetsgivaren kan detta ..
Citera
2024-07-07, 23:52
Medlem
löls avatar
Börjar arbetsgivaren strula med dina löner och ursäkter som inte stämmer.
DRA!!
Citera
2024-07-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Det är så jag tänkte också. Blir så jävla förbannad på sånt. 0
Att folk orkar köra sån stil är så sjukt. Jag ska tänka igenom vad jag ska säga till arbetsgivaren ordentligt. blir nog sisata dagen imon.

vill poängtera att jag fått 2000kr i förskottslön på förfrågan pga av fattigdom vilket han gick me på utan tvekan.
Har nu jobbat 7 dagar hittills

Lugna ner dig lite nu. Du kan ju inte dra slutsatser efter att ha frågat samhällets absolut mest misstänksamma människor som har som utgångsläge att man med automatik blir blåst av allt och alla ända fram till att motsatsen är fullständigt motbevisad.

Chilla, han gav dig ju 2000:- utan att ha en aning om i fall det går att lita på dig.

Det är en riktigt usel början på en relation att han visar ett ganska stort förtroende för dig och du svarar med misstänksamhet tillbaka.

Säg bara till honom lugnt och sansat att du vill ha lön en gång i veckan på fredagen när du går hem. Jobbar man svart heltid är det sällsynt att man hattar med pengar varenda dag.
Citera
2024-07-08, 01:29
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Tjena, min desperation efter arbete och en inkomst är hög. Är trött på bidrag och AF, och deras dagis (rusta och matcha) osv. Dessutom får jag aldrig några bra vettiga jobb. Pga av skulder, brottsregister som hände en gång för många årssedan. Hur som helst..
Vill cokså tillägga att jag fick tips för detta bolag av rusta och matcha. Arbetsgivaren vill kröa på nystartsjobb men han vill ha mig svart tills dess.

Jag erbjöds ett jobb på en bilfirma. Men jag är så jävla skeptiskt och rädd att bli blåst.
Lite bakrund om firman:

Chefen påstod att de omsatte 1.5 mille. Jag kollade upp på hemsidan allabolag så var de bara 50k 2023.(röd flagga??)

-Jag frågade om lönen, Var lite oklart. Han sa runt 19-20k beroende på timmar.. Jagf rågade om övertid då svarade han att han ger lite extra(vetefan egentligen va han menar)

- Vi är 3 pers som jobbar i firman. Mina uppgifter är att städa och göra rent bilar osv. Jag hämtar begagnade bilar runt om i sverige någon gång i veckan.

-Kollegan väldigt skum blatte, rätt kall.

Vad är de viktigt att tänka på när man svartjobbar? vad har ni för tips till mig som inte har en kriminell livsstil och bara försöker göra gott för mig i livet.

När ska man ha lön i svartjobb branshen? varje vecka? månad? vad är vanligt? Jag frågade arbetsgivaren han svarade att de funderar på innestående lön. Det känns inte rätt som ett svartjobb, dessutom är de väl väldigt dåligt betalt redan?

Tack

Du bör fråga dig själv. Vad "fraktas" i bilarna du kör runt?
Citera
2024-07-08, 01:37
Medlem
Skriv upp dina timmar är ett råd. Be om betalt relativt ofta. Han kommer försöka att blåsa dig. Det är så det fungerar.
Citera
2024-07-08, 01:55
Medlem
Citat:
Tjena, min desperation efter arbete och en inkomst är hög. Är trött på bidrag och AF, och deras dagis (rusta och matcha) osv. Dessutom får jag aldrig några bra vettiga jobb. Pga av skulder, brottsregister som hände en gång för många årssedan. Hur som helst..
Vill cokså tillägga att jag fick tips för detta bolag av rusta och matcha. Arbetsgivaren vill kröa på nystartsjobb men han vill ha mig svart tills dess.

Jag erbjöds ett jobb på en bilfirma. Men jag är så jävla skeptiskt och rädd att bli blåst.
Lite bakrund om firman:

Chefen påstod att de omsatte 1.5 mille. Jag kollade upp på hemsidan allabolag så var de bara 50k 2023.(röd flagga??)

-Jag frågade om lönen, Var lite oklart. Han sa runt 19-20k beroende på timmar.. Jagf rågade om övertid då svarade han att han ger lite extra(vetefan egentligen va han menar)

- Vi är 3 pers som jobbar i firman. Mina uppgifter är att städa och göra rent bilar osv. Jag hämtar begagnade bilar runt om i sverige någon gång i veckan.

-Kollegan väldigt skum blatte, rätt kall.

Vad är de viktigt att tänka på när man svartjobbar? vad har ni för tips till mig som inte har en kriminell livsstil och bara försöker göra gott för mig i livet.

När ska man ha lön i svartjobb branshen? varje vecka? månad? vad är vanligt? Jag frågade arbetsgivaren han svarade att de funderar på innestående lön. Det känns inte rätt som ett svartjobb, dessutom är de väl väldigt dåligt betalt redan?

Tack

Gör det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in