Citat:
Jobbar du svart så har du bara dig själv att förlita dig till vid en eventuell konflikt. Tjena, min desperation efter arbete och en inkomst är hög. Är trött på bidrag och AF, och deras dagis (rusta och matcha) osv. Dessutom får jag aldrig några bra vettiga jobb. Pga av skulder, brottsregister som hände en gång för många årssedan. Hur som helst..
Jag erbjöds ett jobb på en bilfirma. Men jag är så jävla skeptiskt och rädd att bli blåst.
Lite bakrund om firman:
Chefen påstod att de omsatte 1.5 mille. Jag kollade upp på hemsidan allabolag så var de bara 50k 2023.(röd flagga??)
-Jag frågade om lönen, Var lite oklart. Han sa runt 19-20k beroende på timmar.. Jagf rågade om övertid då svarade han att han ger lite extra(vetefan egentligen va han menar)
- Vi är 3 pers som jobbar i firman. Mina uppgifter är att städa och göra rent bilar osv. Jag hämtar begagnade bilar runt om i sverige någon gång i veckan.
-Kollegan väldigt skum blatte, rätt kall.
Vad är de viktigt att tänka på när man svartjobbar? vad har ni för tips till mig som inte har en kriminell livsstil och bara försöker göra gott för mig i livet.
Tack
Jag erbjöds ett jobb på en bilfirma. Men jag är så jävla skeptiskt och rädd att bli blåst.
Lite bakrund om firman:
Chefen påstod att de omsatte 1.5 mille. Jag kollade upp på hemsidan allabolag så var de bara 50k 2023.(röd flagga??)
-Jag frågade om lönen, Var lite oklart. Han sa runt 19-20k beroende på timmar.. Jagf rågade om övertid då svarade han att han ger lite extra(vetefan egentligen va han menar)
- Vi är 3 pers som jobbar i firman. Mina uppgifter är att städa och göra rent bilar osv. Jag hämtar begagnade bilar runt om i sverige någon gång i veckan.
-Kollegan väldigt skum blatte, rätt kall.
Vad är de viktigt att tänka på när man svartjobbar? vad har ni för tips till mig som inte har en kriminell livsstil och bara försöker göra gott för mig i livet.
Tack
Vet inte vad du menar med en.kriminell livsstil men att jobba svart är just det.
Antar du menar du inte har det i dig att hota och begå de nödvändiga brott som krävs vid en konflikt med din kriminella arbetsgivare.
Beroende på hur du är skulle jag åtminstone testa. Man kan ha fel om mäniskor och bli positivt överraskad.