2024-07-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Haha, kom hem till oss och se till att vårt barn äter när han är hungrig.
Med dina goda hjälp kommer vi slippa allt slit och regelbundna vägningar. Synd även att mina föräldrar inte hade din hjälp när jag var barn och gick ner i vikt för att jag vägrade allt annat än amning trots att jag inte blev mätt på det.

Får instämma. Igår käkade min unge nästan bara kokta morötter, idag nästan bara paprika. Vissa dagar blir sådär och då gör man vad man kan för att ungen ska få i sig åtminstone nånting.
Citera
2024-07-07, 20:34
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Imorgon blir det ett besök på rusta för ett inköp av nya resväskor så hon får med dig all burkmat, vällingtetror, ersättningar och klämmisar

Hahaha jaa exakt, funderade på samma sak. De får betala nån tusenlapp för all överviktigt de släpar med sig.
De kan ju checka in hela kartongen annars.
Finns MASSOR av burkmat i Turkiet, Nestle är en bästsäljare där. Aldrig behövt släpa med mig något dit trots småbarn
Citera
2024-07-07, 20:49
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Vara sexig 😅😅😅

För vem egentligen? Är hon kanske på gång att byta ut kebaben?
Kanske finns massor av snygga följare att vraka mellan..
Citera
2024-07-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Det handlar inte om att det är något fel på barnmat. Det handlar om NIVÅN AV LATHET. Hur kan man vara så oengagerad att man ger sitt barn en klämmis varje dag när man ändå är hemma?

Exakt. Jag anser mig inte vara en supermamma av något slag. Jag har gett mycket burkmat och klämmisar och ger fortfarande då och då. Samtidigt försöker jag läsa på så mycket jag kan om barnets både fysiska och psykiska utveckling för att kunna möta barnet på bästa sätt. Jag påstår aldrig att jag kan tillräckligt eller vet bäst. Det jag gör är långt ifrån perfekt men jag anser mig verkligen försöka. Så om jag är lite över medelmåtta på att försöka vara en bra förälder vill jag påstå att ht är under all kritik när det kommer till lathet. Har hon gjort någon som helst ansträngning för Lars välbefinnande utöver att shoppa kläder?
Citera
2024-07-07, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
För vem egentligen? Är hon kanske på gång att byta ut kebaben?
Kanske finns massor av snygga följare att vraka mellan..
Bra fråga 😅
Citera
2024-07-07, 21:33
Medlem
Det var en jävla massa halvfabrikat! Ska inte hon och Kebaben äta något om dagarna? Erbjud ungen av det först och främst. Och varför ska hon ha välling, ersättning och gröt?! Det räcker ju med en, max två av sakerna... Gröt till frukost och ersättning som komplement t.ex? Varför ska hon slänga in en flaska tetravälling också?! Och klämmis på gröten eller över huvud taget hemma känns ju väldigt bortkastat... Gör en stor batch med smoothie och frys in så räcker det någon vecka... Eller bara skiva på färsk frukt... Jag förstår verkligen inte hur man kan konsumera så många engångsförpackningar! Dom borde behöva åka på familjeutflykt till återvinningen oftare än Dollarstore...
Citera
2024-07-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Fattar inte det här. Hon är alltså föräldraledig nu men postar ändå videos på sin instagram som hon tjänar pengar på. Går det att göra båda samtidigt?

Nej, man får inte jobba samtidigt som man får bidrag om det är så att hon får det.
Citera
2024-07-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Nej, man får inte jobba samtidigt som man får bidrag om det är så att hon får det.

Har du varit inloggad på hennes ”mina sidor” på Försäkringskassan och själv sett att hon tar ut föräldrapenning under den tid hon postar samarbeten?
Citera
2024-07-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Det var en jävla massa halvfabrikat! Ska inte hon och Kebaben äta något om dagarna? Erbjud ungen av det först och främst. Och varför ska hon ha välling, ersättning och gröt?! Det räcker ju med en, max två av sakerna... Gröt till frukost och ersättning som komplement t.ex? Varför ska hon slänga in en flaska tetravälling också?! Och klämmis på gröten eller över huvud taget hemma känns ju väldigt bortkastat... Gör en stor batch med smoothie och frys in så räcker det någon vecka... Eller bara skiva på färsk frukt... Jag förstår verkligen inte hur man kan konsumera så många engångsförpackningar! Dom borde behöva åka på familjeutflykt till återvinningen oftare än Dollarstore...

Mitt barn som är nästintill lika gammalt som L äter gröt till frukost, bröstmjölk utöver mat och en flaska välling till natten.
Så absolut inte konstigt att hon köpt gröt, ersättning (istället för bröstmjölk) samt välling..
Citera
2024-07-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
De ska nog leva på helfabrikat hela veckan så lika bra att de håller det för sig själva
Citera
2024-07-07, 22:14
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
De ska nog leva på helfabrikat hela veckan så lika bra att de håller det för sig själva

Glöm inte att de släpar med eget salt till Turkiet också 😂😂
Citera
2024-07-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Glöm inte att de släpar med eget salt till Turkiet också 😂😂

Tro fan det, saltet i Turkiet är ett skämt och det var det enda jag saknade mina första turer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in