2024-07-07, 19:06
Medlem
Herregud vad med barnmat..... jag blir helt matt. Ja man vill ha det lite smidigt när man är på semester och kanske själv går på restaurang ibland men det finns ju gränser. Varför köper man både ersättning för nyfödda, välling, klämmisgröt och pulvergröt?? Smoothies och fruktpuré? Hade det inte räckt med ersättning 2 och pulvergröt. Man kan väl mosa en banan eller riva ett äpple eller nån annan frukt. Hon är inte riktig.... Jag blir nästan ledsen av att se detta
Citera
2024-07-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollinon
Men snälla du… Lägg ner med alla dina pekpinnar. När din bebis väl är hos dig hoppas jag att du ändrar din inställning till föräldraskap då du inte heller kommer vara perfekt även om du har alla goda avsikter med dina förberedelser och kommer säkert vara en bra mamma som gör sitt bästa.

Har följt tråden till och från länge men skapade ett konto för ett tag sedan och har tänkt att skriva då jag både blir fascinerad och orolig över hur många av er ens orkar skriva negativa saker om någon annan för att försöka lyfta upp er själva. Nej, jag är inte heller perfekt men jag sitter inte och skriver skit anonymt för att må bättre själv.

Att ni orkar följa Hanna trots att hon uppenbarligen stör er så mycket. Hon liknar säkert er själva mer än vad ni tror och därför är det enklare att kritisera henne än ta itu med era egna tillkortakommanden. Att flera av er här inne är föräldrar gör mig mer orolig då ert hat över en okänd person garanterat visar sig i annat som ni för över till era barn. T ex säga någon är ful på tv, kommentera någon på stan, snacka skit om släkten när de åkt hem.

Det jag tröstar mig med är att ni som behöver hävda er här inne inte mår bra själva. Det är ledsamt och jag hoppas att ni kommer till insikt med det snart och börjar jobba på er själva istället.

Vi får inte se allt hos influencers precis som vi inte får se när du, vi, jag, slänger fram köttbullar på matbordet för tredje gången denna vecka utan istället postar den mysiga stunden i lekparken istället. Vi är väl lika grymma mammor för det?! Tycker jag i alla fall.

Tack och hej!!

Haha men alltså troll. Så du tror att vi alla är här för att lyfta upp oss själva? Vilket bra resonemang, NOT.
Orkar inte ens dividera eller förklara för att de finns vissa personer som dig som tror att man är "avundsjuk" så fort man kritiserar om någon person när det handlar om att hon inte gör sitt jobb eller tar ansvar över sitt föräldraskap.
Citera
2024-07-07, 19:09
Medlem
Men inkonsekvensens moder….. HT

I reelen lyckas hon påpeka flera ggr att L äter hemlagat. Samma mat som dem bla bla bla.
Men hon poängterar ändå att L är en riktigt burkmatstjej.

Åkäj
Citera
2024-07-07, 19:10
Avslutad
Fattar inte det här. Hon är alltså föräldraledig nu men postar ändå videos på sin instagram som hon tjänar pengar på. Går det att göra båda samtidigt?
Citera
2024-07-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Fattar inte det här. Hon är alltså föräldraledig nu men postar ändå videos på sin instagram som hon tjänar pengar på. Går det att göra båda samtidigt?

Klart det gör, så länge hon inte tar ut fp de dagar hon har reklaminlägg planerade på.
Citera
2024-07-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Vem ger sitt barn endast välling på tetra?? Det är ju svindyrt!! Lars gillar inte konsistens på hemmavispad välling. Tips! Barn äter när de är hungriga - löjligt att låta en 9 månaders bebis bestämma. Skall det fortsätta så här är det lyxfällan nästa..
Hahaha, märks atr du har hur mycket som helt erfarenhet med barnen. 🤣🤣🤣 Barn äter när de är hungriga…..🤣🙈
Citera
2024-07-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Haha men alltså troll. Så du tror att vi alla är här för att lyfta upp oss själva? Vilket bra resonemang, NOT.
Orkar inte ens dividera eller förklara för att de finns vissa personer som dig som tror att man är "avundsjuk" så fort man kritiserar om någon person när det handlar om att hon inte gör sitt jobb eller tar ansvar över sitt föräldraskap.
Hahaha, hon gör sitt jobb, men inte på det sättet som ni här vill. 🤣🤣🤣 Tror inte ni förstår vad influenser är. Man gör VAD MAN VILL OCH HUR MAN VILL, och det är upp till er att följa eller inte. 🤣🙈🤣🙈🤣🙈
Citera
2024-07-07, 19:24
Medlem
”Lara är en riktig burkmatstjej” 🤦‍♀️
Men snälla är hon på riktigt?!!
För det första ja vi vet! För det andra det är för att du H har gjort henne till en!

Och slutet när hon håller på i slowmotion med dom grymt fula byxorna… alltså jag dör!
Citera
2024-07-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
En hel jäkla kartong full med barnmat, socker och E nummer?!!

Och detta kommer från någon som precis gjort betalt samarbete med knatteplock 😂😂😂

Nu ska vi väl ändå vara lite seriösa? Barnmaten i Sverige har höga krav på sig, inte så att de innehåller arsenik 🙄
Citera
2024-07-07, 19:41
Avslutad
Barnet fastspänt i en bilbarnstol igen... undrar om hon någonsin får röra sig? Svårt att inte bli orolig för hur de behandlar sitt efterlängtade barn. Undrar vad deras närstående tycker
Citera
2024-07-07, 19:46
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
En hel jäkla kartong full med barnmat, socker och E nummer?!!

Och detta kommer från någon som precis gjort betalt samarbete med knatteplock 😂😂😂

Alltså, jag har förstått utifrån dina nästintill dagliga inlägg i denna tråd att du inte verkar vara så värst bildad men snälla någon, googla lite innan du hasplar ur dig skit på skit på skit. E-ämnen är tillsatser, thats it. Inom EU har vi dessutom hårda krav gällande vilka e-ämnen som får och inte får ingå i en matvara. Alla är godkända och reglerade.

Vet du att ägg är ett e-ämne? E-nummer 1105. Horribelt med de där hemska e-ämnena alltså. Ägg, usch och fy.
Senast redigerad av Smultronvisslare 2024-07-07 kl. 20:09.
Citera
2024-07-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Nu ska vi väl ändå vara lite seriösa? Barnmaten i Sverige har höga krav på sig, inte så att de innehåller arsenik 🙄

Dom hade ju testat svensk barnmat, det visade dom på Nyhetsmorgon i förra veckan och det är inget fel på den. Men man måste kunna stå för att man hellre vill ge sitt barn burkmat och inte skylla på att barnet inte tycker om vanlig mat. Som man sår får man skörda som det så vackert heter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in