2024-07-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Du glömde att dom avslutar med "rymdkram"
Även hört "frivillig kram" 🤮
Citera
2024-07-07, 15:12
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Exat! Precis som muck, ett jävla härke, inga jävla bögavstånd, det är ludderaktig osv osv

Samma sak med ”peka med hela handen”. 😊
Citera
2024-07-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
WT är mer en "kulturell" sak. Dvs man är klassisk Svensk slödder med låg moral, svär mycket. Svenska som prata Rinkeby svenska gör det väl dom uppväxta där och måste pasar in. Man bör oxå ställa fråga, varför lever i Svenska ens i fattigdom 2024?

Det bero på att man ha bedrivit en allt för gerenösa asylpolitik, dvs tagit det absoluta bottenskrapet ifrån 3:e världen låtit det få tära sönder Svenska välfärd. Om vi hade haft politiker som hade byggt muran istället för hetsa massorna med att vi skall öppna vårt hjärtan, då hade vi haft Mexico kriminalitet i Sverige idag. Allt jävla MENA har tärt sönder Sverige.

Dom här problemen vi har idag fannns inte på 70 och 80 talet, då det Svenska samhället vara homogent. Mångkulturen är en cancerböld för ett välmående land.

Instämmer. WT är oftast mer en fråga om kultur, uppväxt och värderingar, än vad det har med summan på bankkontot att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Folk som gått livets hårda skola på facebook och fortfarande inte fattat hur illa wt-stämpel det är.

Japp. Det är nog stämpel #1 för alla äkta WT.
Citera
2024-07-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
"Det är sen gammalt" kanske inte är WT, men något som skrivs i tid och otid på Facebook. Just Facebook är ju ett ställe där uttryck sprids som en löpeld och folk fortsätter att använda dem fastän de är väldigt uttjatade. Annat:

Magiskt!
Finaste!
Fina du!
Mammahjärtat!
Bästaste

Ni kanske kommer på mer?

Nu hatar jag själv sådana där klämchecka kommentarer, och skippar att använda (a)sociala media som Facebook, men blanda inte in detta här. Detta känns inte direkt WT (som du själv påpekar).

Tråden ämne är WT-kommentarer. Vill du posta om annat så får du skapa en ny tråd om det.
Citera
2024-07-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men Wallenberg kommer fortsätta äta kaviar och dricka bästa champagnen!

Man kan gärna diskutera Wallenbergs rikedomar. Men det har inget med trådens ämne att göra. Alla trådar kan inte handla om allt. Denna tråden handlar om typiska uttryck som WT ofta håller sig med.
Citera
2024-07-07, 15:40
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Alla som har ett Flashback-konto har drag av WT-personligheten.

Ja, till och med jag. Vi är alla WT. Tråd kan låsas.
Vet du vad?
Du kan nog ha en poäng där.
Citera
2024-07-07, 15:52
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duterte
Biltak

Det har jag aldrig hört användas för något annat än själva bilens tak. Om jag hörde någon säga att "jag har min bil stående under ett biltak" så skulle jag inte begripa vad de menade.

Har du hört det användas så eller försöker du mynta nya uttryck?
Citera
2024-07-07, 15:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Det kommer ju från det militära: ”Frågor på detta!”

Att slänga sig med uttryck från lumpen är wt.
Citera
2024-07-07, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Man kan gärna diskutera Wallenbergs rikedomar. Men det har inget med trådens ämne att göra. Alla trådar kan inte handla om allt. Denna tråden handlar om typiska uttryck som WT ofta håller sig med.

Men jag är ju wt, vi tenderar att spåra saker ur kontext.
Citera
2024-07-07, 16:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Är inte att beskriva sin respektive som "gubben", "gumman" eller "kärringen" lite WT?

Exempelvis:

"- Nä det där med däckbyte överlåter jag till gubben!"
"- Nu ska jag hem till gumman!"
"- Handla mat får kärringen göra!"
Citera
2024-07-07, 17:48
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?

Kan upplevas olika utifrån hur uttalaren säger det. Personligen retar jag inte upp mig på uttrycket, men använder aldrig det själv.

Jag kan tycka det passa illa in på en arbetsplats, då bossen står med armarna i kors framför personalstyrkan och avslutar med ett besvärligt, dominant och krävande "FRÅGOR PÅ DET?"
Citera
2024-07-07, 18:25
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?
På vilket sätt är "Frågor på det?" WT menar du? Argumentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in