2024-07-07, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupmels
Korrekt mening denna gång men tyvärr prickar du återigen ett WT-svar.
”Jag grejar inte argumentationen så jag slänger ur mig begreppet sinnesslö.”

Vi säger att det är så. Den enda du har kommit personagrepp. Du hatar vetenskap och älskar Karl Marx, är medlem I Ung Vänster, där bruka såna där sinnesslöa finnas.
Citera
2024-07-07, 12:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Kanske för det betyder "tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär."

Blir lite jobbigt att säga
"Det är ett tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär." varje gång.

Ja det är ju så jävla jobbigt att säga det varje gång eftersom jag nämner detta tak 118.000 gånger om dagen till alla jag träffar. Fatta mycket tid jag skulle tjäna om jag bara sa carport!!
Citera
2024-07-07, 12:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför säger du termos, varför säger du garage, varför säger du garderob, varför säger du...
Det är ett ord som mycket precist beskriver en byggnads utseende och funktion och särskiljer den byggnadstypen från ett garage (som också är ett låneord - vilket hälften av våra ord faktist är)
Det finns inget annat ord i svenskan att använda för den typen av byggnad med den funktionen.
Man skulle kunna säga automobillider men det gör man inte och jag inser varför, då alla här som anser sig bildade ändå är frapperande obildade och inte vet vad ett lider är.

(och nu kommer du googla så in i helvete för du har absolut ingen aning om det - men sen kommer du hävda att du hela tiden vetat vad det är. Men ärligt talat endast personer uppvuxna på större gods och gårdar vet idag vad det är då det är enda stället det fortfarande förekommer....)

Mer on topoc - "FRÅGOR PÅ DET" härstammar ju från det militära, och avslutar ofta ordergenomgång eller annan genomgång av uppgift, och används civilt av både adeln/överklassen och resten av samhället - utom blattar. De har sina egna obegripliga nonsensuttryck.

Jag tycker bara det är sjukt wt att använda sig av detta vidriga låneord. Men alla får tycka olika. Tråden handlar om uttryck som man tycker är wt och jag tycker det är wt att använda carport.
Citera
2024-07-07, 12:31
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Jag har en fråga: Varför använder du inte kolon innan din fråga?
Om du ska presentera ett exempel bör du ha kolon innan.
Du tycks inte ha så bra koll på vad WT är överhuvudtaget med dina märkliga exempel där du anmärker på om folk använder ojämnt antal punkter och så vidare - detta är inget som utmärker WT.
Att tycka att ens barn är ens allt är inte heller ett exempel på WT - snarare tvärtom.
Att låta ungarna springa ute vind för våg medan man själv sitter hemma och super eller att inte kunna läsa en bok eller uttrycka sig på korrekt svenska är något white-trash skulle kunna göra däremot.
Människor som inte kan skilja på "de" och "dem" eller "han" och "honom" ("jag ringde han") är WT i mitt tycke - men jag tror samtidigt att det inte finns tvättäkta WT i Sverige för vi har inga trailerparks som i USA. Att använda ordet trailerpark eller ordet carport är inte heller WT för varenda kotte som hänger med i samhället blir påverkad av influencer från USA och därmed använder vi ord från engelskan ibland.

Ja, det var en sjuhelvetes blunder att inte använda kolon. Jag ber Gud och fosterland om ursäkt och jobbar på att bättra mig. I övrigt, bra exempel med de och dem, din gnällkuk.
Citera
2024-07-07, 12:32
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag undrar om det är som sp att flashback snart på egen hand här ändrar definitionen av WT från urfattig, arbetslös kriminell tandlös vit person till allt som någon flashbackare kan tycka är dålig smak eller luktar en gnutta arbetarklass.

Förr i tiden hade vi nog frågat oss om uttryck som arbetarklassen använder då det amerikanska fenomenet WT förmodat har svårt att avvara pengar för en halv veckas vistelse på swedenrock.
Citera
2024-07-07, 12:36
Medlem
JohnnySamhalls avatar
"Frågor på det"

"Kan vi prata om "

"Jag ställer en fråga men utan frågetecken så folk inte vet om det är ett påstående eller en fråga" (även om det många gånger framgår om någon ställer en fråga så ser det förjävligt ut - undrar var detta fenomen härstammar ifrån - kan dock vara så enkelt att det är "jobbigt" för en del att knappa fram frågetecknet på den jävla touchskärmen)

Ovanstående såg jag först på twitter/X för många år sedan. Det har nog spridit sej som en pest därifrån. (en välsignelse att man inte sitter där längre.. fy fan för det folket men har hört att tiktok är ännu värre!)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2024-07-07 kl. 12:46.
Citera
2024-07-07, 12:44
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Va konstigt. Varit på fb I snart 20 år aldrig sett det förut. Möjligtvis en liten straw man från en wt? Kanske?
Dessutom är det betydligt fler svenskar som äter kebab än invandrare. (I Sverige)

Håller helt med om att folk som säger "ryZZland" o "putler" är enormt wt.

Du har rätt att fler svenskar äter kebab än vad det finns kannibaler.
Citera
2024-07-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
"Det är sen gammalt" kanske inte är WT, men något som skrivs i tid och otid på Facebook. Just Facebook är ju ett ställe där uttryck sprids som en löpeld och folk fortsätter att använda dem fastän de är väldigt uttjatade. Annat:

Magiskt!
Finaste!
Fina du!
Mammahjärtat!
Bästaste

Ni kanske kommer på mer?

”Det/den här (hjärtögonemoji)”
”När man..(+ nåt valfritt som ingen nånsin gjort)”
Citera
2024-07-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tycker bara det är sjukt wt att använda sig av detta vidriga låneord. Men alla får tycka olika. Tråden handlar om uttryck som man tycker är wt och jag tycker det är wt att använda carport.
Fast carport har ingen värdering - det är ett ord för att beskriva en specifik typ av byggnad.
Att som du inte förstå det - DET är om något att var WT.
att vara obildad och inte se att ordet definitivt fyller en funktion.

Det går visserligen att säga automobillider - men ingen utom godsägare skulle förstå det.
Citera
2024-07-07, 13:00
Medlem
BuckshotBills avatar
En klassiker är att avsluta med smilys, som om det skulle vara ett argument.
Eller "Sverige 2024". Eller de som kallar argumentation för "tjafs" (oftast kvinnor som inte "har tid" för diskussioner de inte sällan själva dragit igång) eller den manliga 40/50-talist varianten "Punkt!" som om de kan avskräcka folk på nätet till att fortsätta driva diskussion på samma sätt som de tystar sin hustru.
Citera
2024-07-07, 13:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fast carport har ingen värdering - det är ett ord för att beskriva en specifik typ av byggnad.
Att som du inte förstå det - DET är om något att var WT.
att vara obildad och inte se att ordet definitivt fyller en funktion.

Det går visserligen att säga automobillider - men ingen utom godsägare skulle förstå det.

Det är också jävligt wt att ta åt sig när en främmande person på ett anonymt forum beskyller dig för att vara wt.

Jag kommer att fortsätta tycka carport är ett riktigt vidrigt wt-uttryck. Du får gärna tycka annorlunda.
Citera
2024-07-07, 13:02
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicblend
”Det/den här (hjärtögonemoji)”
”När man..(+ nåt valfritt som ingen nånsin gjort)”

Internethumor på hög nivå direkt från zoomers galaxhjärnor följt av mongoklappande. Man känner sej verkligen WT när man använder det uttrycket.

När folk ska göra en sk mem så måste dom använda etablerade bilder till detta. Om någon händelsevis använder nya faktiskt roliga bilder så blir det typ 2 likes. Jag kan tom göra en textbaserad internet-meta-meme av detta jävla idiotfenomen!

Nya roliga bilder i mina memer?

Endast kända och etablerade bilder i mina memer?

Senast redigerad av JohnnySamhall 2024-07-07 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in