Citat:
Ursprungligen postat av
bissibooh
Det är som vanligt, vi kan inte förvänta oss något mer från Hanna. Värdelös influenser är hon och hon kommer aldrig att steppa upp. Har tröttnat något extremt på hennes beteende senaste tiden. När Lars satt o skrek i vagnen o Hanna filmade sig själv som en irriterad tonåring istället för att ta hand om sitt barn så var det nog för mig. Allting efter har varit lika uselt och hon visar varje dag att hon inte borde vara förälder eller influenser. Att kämpa så många år för ett barn för att sen inte göra allt i sin makt för att lära sig föräldraskap eller göra sånt som verkligen ger utveckling till Lars.. jag förstår inte.
1.Hon har napp hela dagarna, varför ens använda napp så mycket?
2.Hon har inte ätit en enda måltid vid bordet tillsammans med sina föräldrar.
3.Hon klär Lars fel i olika väder och verkar inte bry sig om några riktlinjer ang. Att vara i solen med kortärmat och utan uvskydd eller alldeles för lättklädd i regn och blåst.
4. Skärmtid.. behöver jag säga mer?
5. Alla shoppingturer och att åka bil hit och dit varenda dag och ta med Lars in på olika butiker hela tiden.
6. Aldrig uppvisat någon nackträning, träna på att krypa/stå/gå eller att greppa saker.
7. Varit i lekparken 1 gång och gungat.
8. Sitter fel i babyskydd och byter till större stol för tidigt.
Listan kan göras flera mil lång.
Är så irriterad på hennes usla föräldraskap och att hon öppet visar det för alla att se, hur skäms man inte? Jag får själv snart mitt första barn, har genomgått ivf precis som Hanna och har längtat i flera år. Redan innan jag blev gravid har jag läst på om flräldraskap, barns utveckling, bra att ha saker och verktyg till att få sitt barn känna sig sedd, omhändertagen, trygg och älskad även i de stunder där frustration och tålamod sinar. Jag undrar om Hanna verkligen ville ha barn och ta ansvar för det och allt som ett barn behöver i sin utveckling, eller om hon endast ville ha en docka som hon kan visa upp.
Håller 100% med allt du nämner.
Och just att hon inte läser på och är totalt oengagerad. Hon har endast L som en docka.