2024-07-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Skillnaden är att du säger ”vi får aldrig se när alla andra är halvdana mammor och steker köttbullar” och hos Hanna är det det ENDA vi får se. Det finns ingenting Hanna följer för oss som är bättre än det hon gör. Varför skulle hon visa allt dåligt hon gör och dölja det bra? Vi får aldrig se Lars äta vid ett matbord för det händer inte. Vi får aldrig se Lars leka i lekparken för det händer inte. Vi får aldrig se Lars på långpromenad i friska luften för det händer inte. Förstår du inte skillnaden? Att ”alla” väljer att visa upp de bästa sidorna har ingenting med hennes beteende att göra. Hon visar upp det som sker och det är inte särskilt bra.

DÖLJER för oss.
Citera
2024-07-07, 16:39
Medlem
Hur kan man BEHÖVA åka till Dollarstore och köpa städgrejer när de var där typ tre dagar sedan? Framförhållning någon? De lever verkligen timme för timme… herregud.
Citera
2024-07-07, 16:48
Medlem
Citat:
Hur kan man BEHÖVA åka till Dollarstore och köpa städgrejer när de var där typ tre dagar sedan? Framförhållning någon? De lever verkligen timme för timme… herregud.
Har man inget annat för sig så 😅
Hon var ju på Ullared nyss? Dollarstååår tidigare denna veckan?
Fattar inte hur K orkar. Så fort han är ledig så ska de flyga ut på vift för att HT ska spendera pengar. Hinner han ens vakna efter sina nattpass? Detta akutshoppandet av skit kan man väl slå ihop samtidigt som andra ärenden och istället låta sin sambo vila ut sig? Eftersom att han i alla fall jobbar på ”riktigt”.
Hon åker ju aldrig iväg på något själv utan måste ha med honom i släptåg.
Jag har inte barn än, men jag längtar redan nu till att strosa runt på stan ensam (eller med en vän) med min bebis och vara mammaledig. Självklart inte bara, men en del av det.
Senast redigerad av enlitenkattunge 2024-07-07 kl. 16:56.
Citera
2024-07-07, 17:05
Avslutad
Skulle det inte komma en del två på Turkiet-vloggen? Hon har ju svarat på kommentarerna under videon att nästa del inte blir lika hoppig och är bättre filmad. Men den lär vi väl aldrig få se?
Citera
2024-07-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Har man inget annat för sig så 😅
Hon var ju på Ullared nyss? Dollarstååår tidigare denna veckan?
Fattar inte hur K orkar. Så fort han är ledig så ska de flyga ut på vift för att HT ska spendera pengar. Hinner han ens vakna efter sina nattpass? Detta akutshoppandet av skit kan man väl slå ihop samtidigt som andra ärenden och istället låta sin sambo vila ut sig? Eftersom att han i alla fall jobbar på ”riktigt”.
Hon åker ju aldrig iväg på något själv utan måste ha med honom i släptåg.
Jag har inte barn än, men jag längtar redan nu till att strosa runt på stan ensam (eller med en vän) med min bebis och vara mammaledig. Självklart inte bara, men en del av det.
Jo men det är ju uppenbarligen något fel på HT. Hon klarar inte av att ta sig nånstans själv på egen hand.
Citera
2024-07-07, 17:22
Medlem
Citat:

Och hon har en coop-butik rakt över gatan om det nu var så akut. Dollarstore ligger knappt 2 mil bort...
Citera
2024-07-07, 17:29
Avslutad
Citat:
Det finns inga rutiner alls i det hemmet. Sen har H utvecklat ett shoppingberoende. Hon klarar tyvärr inte av att handla själv annars hade inte han varit med varenda gång. Lilla L får vistas inomhus eller åka bil. Det som jag tycker är trist och ledsamt att se är att H sätter sig i första hand och L i andra hand. Har själv alltid satt mina barn i första hand. Egentid hinner jag oftast få ändå.

Sen undrar jag vilka människor är seriöst intresserade av H Dollarstore,Rusta och Gekås haul. För mig blir det bara löjligt och det tycker mina vänner också. Som jsg tidigare har sagt så ger jag och mina vänner tips till varandra.

Tror H att folk inte känner till dessa butiker.
Dollarstore och Rusta finns väl i det flesta köpcentrum.

.
Citera
2024-07-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollinon
Men snälla du… Lägg ner med alla dina pekpinnar. När din bebis väl är hos dig hoppas jag att du ändrar din inställning till föräldraskap då du inte heller kommer vara perfekt även om du har alla goda avsikter med dina förberedelser och kommer säkert vara en bra mamma som gör sitt bästa.

Har följt tråden till och från länge men skapade ett konto för ett tag sedan och har tänkt att skriva då jag både blir fascinerad och orolig över hur många av er ens orkar skriva negativa saker om någon annan för att försöka lyfta upp er själva. Nej, jag är inte heller perfekt men jag sitter inte och skriver skit anonymt för att må bättre själv.

Att ni orkar följa Hanna trots att hon uppenbarligen stör er så mycket. Hon liknar säkert er själva mer än vad ni tror och därför är det enklare att kritisera henne än ta itu med era egna tillkortakommanden. Att flera av er här inne är föräldrar gör mig mer orolig då ert hat över en okänd person garanterat visar sig i annat som ni för över till era barn. T ex säga någon är ful på tv, kommentera någon på stan, snacka skit om släkten när de åkt hem.

Det jag tröstar mig med är att ni som behöver hävda er här inne inte mår bra själva. Det är ledsamt och jag hoppas att ni kommer till insikt med det snart och börjar jobba på er själva istället.

Vi får inte se allt hos influencers precis som vi inte får se när du, vi, jag, slänger fram köttbullar på matbordet för tredje gången denna vecka utan istället postar den mysiga stunden i lekparken istället. Vi är väl lika grymma mammor för det?! Tycker jag i alla fall.

Tack och hej!!

Ingen har sagt någonting om att vara perfekt, ingen människa är eller kan vara det.
Men är man en influenser som valt att vara offentlig och sen lägger upp dag efter dag hur okunnig man är i sitt föräldrarskap och sedan blockar så fort någon yttrar sig eller kommer med tips och råd, ja då får man ta att tittare/följare påpekar det man visar upp. Och nej, jag brukar inte ha åsikter om andra människor eller säga att någon är ful på stan, men när jag ser någon som offentligt vill försöka vara en förebild och har längtat i flera flera år efter ett barn och sen inte försöker göra sitt yttersta för att ge barnet utveckling, då reagerar jag. Att man ska sitta mitt i köket och mata sitt barn framför spis/kylskåp och aldrig äta en måltid tillsammans vid ett bord, bara det säger en hel del speciellt då detta upprepas flera gånger i veckan och lägga ut bilder på. Du får ha din åsikt och jag får ha min. Tack o hej på dig 😘
Citera
2024-07-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Håller med om allt. Lägg till att hon inte tål när folk kommenterar uppenbara brister/fel. Själv tar jag till mig och läser på för det handlar om barnets bästa? T.ex om man får reda på att barn inte ska utsättas för direkt solljus - varför gör man då det? Det märkligaste av allt är att hon nu dessutom gått ut med att de vill ha syskon. Kan inte förstå? Handlar det om content?

Ja men precis så, får man tips om att saker inte är bra för sitt barn, hur kan man ens tänka tanken att utsätta barnet för det då? Förstår verkligen inte. Man har kanske inte all kunskap i början men så fort man får den kunskapen till sig så gör man om och gör rätt, för barnets skull och säkerhet. Men inte hemma hos Hanna. Och att skaffa ett syskon till Lars när hon inte ens pallar med henne… hur ska hon då klara av två barn..
Citera
2024-07-07, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jo men det är ju uppenbarligen något fel på HT. Hon klarar inte av att ta sig nånstans själv på egen hand.
Ja det är det. Jag tror att hon har både social fobi och Agorafobi. Inget man kan hjälpa om man har. Det finns väldigt bra hjälp att få. Eller så är hon sjukligt lat och orkar inte bära kassarna till bilen. Jag fattar inte att Kebabben inte fräser i från, fast det kanske han gör emellanåt.
Har H Agorafobi då kan jag mer förstå det. Men då borde H varit öppen med det. Det är såpass vanligt och kan hon babbla munnen ur led när det gäller kiss,bajs,prutt och framförallt mens så kan hon prata om detta också. Det hade garanterat blivit mer följare då många människor har det.
Senast redigerad av tindraninni 2024-07-07 kl. 17:43.
Citera
2024-07-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
1000% plus att hon bara matas med klämmis/barnmatsburk (tror inte ett dugg på att hon alltid erbjuds hemlagat först) och hon får alvedon väldigt ofta.

exakt!! Tror inte heller att hon får hemlagat. Hade hon inte varit så lat och endast gett klämmigs o burkmat och börjat introducera vanlig mat tidigare så hade nog fröken Lars inte varit så besatt av burkmat som Hanna får det att framstå. Och sen alla dessa sjukdomar, eksem, förkylningar, feber varannan vecka som ska dämpas med alvedon och kortison… nä, jag tror det sitter i Hannas huvud och att Hanna vill ha uppmärksamhet och lite ”tyck synd om mig o Lars”
Citera
2024-07-07, 17:53
Medlem
Men snälla nån....ska hon ha en hel resväska med barnmat med sig till Turkiet. Lars äter 85% hemlagad mat men tydligen inte i Turkiet, då blir det 100% burkmat och klämmisar i 3 veckor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in