2024-07-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Hhahaha exakt, latmasken härmar SL som vanligt. Och var tvungen att påpeka att det egentligen skedde några dagar innan. Tror vi på det? Pic or it didnt happen.

Haha exakt, det ”hände för flera dagar sen” men hon kände sig tvungen att lägga ut och påpeka det exakt samma dag några timmar efter att S.L gjort det? 😂
Citera
2024-07-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Haha exakt, det ”hände för flera dagar sen” men hon kände sig tvungen att lägga ut och påpeka det exakt samma dag några timmar efter att S.L gjort det? 😂
Hon är patetisk nu!! Trodde det skulle bli bättre men icke. Vet inte var det ska sluta
Citera
2024-07-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Hon är patetisk nu!! Trodde det skulle bli bättre men icke. Vet inte var det ska sluta

Håller med!! Förstår hon inte själv hur genomskinligt allt hon gör är? Hon behöver vakna upp ur sin egobubbla för hon kan inte påriktigt förstå att hon är helt jävla värdelös på sitt jobb? Då hade hon väl inte hållit på såhär?
Citera
2024-07-07, 12:54
Medlem
67,4 tusen följare nu.
Citera
2024-07-07, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
67,4 tusen följare nu.
Hon tappar fler och fler. Men hur kan så många ändå vara kvar?
Citera
2024-07-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Hon tappar fler och fler. Men hur kan så många ändå vara kvar?

Det är en gåta. Precis som att SL:s konto står still på 21,6.
Citera
2024-07-07, 13:23
Medlem
Men snälla du… Lägg ner med alla dina pekpinnar. När din bebis väl är hos dig hoppas jag att du ändrar din inställning till föräldraskap då du inte heller kommer vara perfekt även om du har alla goda avsikter med dina förberedelser och kommer säkert vara en bra mamma som gör sitt bästa.

Har följt tråden till och från länge men skapade ett konto för ett tag sedan och har tänkt att skriva då jag både blir fascinerad och orolig över hur många av er ens orkar skriva negativa saker om någon annan för att försöka lyfta upp er själva. Nej, jag är inte heller perfekt men jag sitter inte och skriver skit anonymt för att må bättre själv.

Att ni orkar följa Hanna trots att hon uppenbarligen stör er så mycket. Hon liknar säkert er själva mer än vad ni tror och därför är det enklare att kritisera henne än ta itu med era egna tillkortakommanden. Att flera av er här inne är föräldrar gör mig mer orolig då ert hat över en okänd person garanterat visar sig i annat som ni för över till era barn. T ex säga någon är ful på tv, kommentera någon på stan, snacka skit om släkten när de åkt hem.

Det jag tröstar mig med är att ni som behöver hävda er här inne inte mår bra själva. Det är ledsamt och jag hoppas att ni kommer till insikt med det snart och börjar jobba på er själva istället.

Vi får inte se allt hos influencers precis som vi inte får se när du, vi, jag, slänger fram köttbullar på matbordet för tredje gången denna vecka utan istället postar den mysiga stunden i lekparken istället. Vi är väl lika grymma mammor för det?! Tycker jag i alla fall.

Tack och hej!!
Citera
2024-07-07, 13:33
Medlem
Citat:
Det är som vanligt, vi kan inte förvänta oss något mer från Hanna. Värdelös influenser är hon och hon kommer aldrig att steppa upp. Har tröttnat något extremt på hennes beteende senaste tiden. När Lars satt o skrek i vagnen o Hanna filmade sig själv som en irriterad tonåring istället för att ta hand om sitt barn så var det nog för mig. Allting efter har varit lika uselt och hon visar varje dag att hon inte borde vara förälder eller influenser. Att kämpa så många år för ett barn för att sen inte göra allt i sin makt för att lära sig föräldraskap eller göra sånt som verkligen ger utveckling till Lars.. jag förstår inte.

1.Hon har napp hela dagarna, varför ens använda napp så mycket?
2.Hon har inte ätit en enda måltid vid bordet tillsammans med sina föräldrar.
3.Hon klär Lars fel i olika väder och verkar inte bry sig om några riktlinjer ang. Att vara i solen med kortärmat och utan uvskydd eller alldeles för lättklädd i regn och blåst.
4. Skärmtid.. behöver jag säga mer?
5. Alla shoppingturer och att åka bil hit och dit varenda dag och ta med Lars in på olika butiker hela tiden.
6. Aldrig uppvisat någon nackträning, träna på att krypa/stå/gå eller att greppa saker.
7. Varit i lekparken 1 gång och gungat.
8. Sitter fel i babyskydd och byter till större stol för tidigt.
Listan kan göras flera mil lång.
Är så irriterad på hennes usla föräldraskap och att hon öppet visar det för alla att se, hur skäms man inte? Jag får själv snart mitt första barn, har genomgått ivf precis som Hanna och har längtat i flera år. Redan innan jag blev gravid har jag läst på om flräldraskap, barns utveckling, bra att ha saker och verktyg till att få sitt barn känna sig sedd, omhändertagen, trygg och älskad även i de stunder där frustration och tålamod sinar. Jag undrar om Hanna verkligen ville ha barn och ta ansvar för det och allt som ett barn behöver i sin utveckling, eller om hon endast ville ha en docka som hon kan visa upp.

Håller med om allt. Lägg till att hon inte tål när folk kommenterar uppenbara brister/fel. Själv tar jag till mig och läser på för det handlar om barnets bästa? T.ex om man får reda på att barn inte ska utsättas för direkt solljus - varför gör man då det? Det märkligaste av allt är att hon nu dessutom gått ut med att de vill ha syskon. Kan inte förstå? Handlar det om content?
Citera
2024-07-07, 13:35
Avslutad
Någon som vet hur mycket andra "influensers" med liknande följarantal tjänar på sitt "jobb"?
Citera
2024-07-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollinon
Men snälla du… Lägg ner med alla dina pekpinnar. När din bebis väl är hos dig hoppas jag att du ändrar din inställning till föräldraskap då du inte heller kommer vara perfekt även om du har alla goda avsikter med dina förberedelser och kommer säkert vara en bra mamma som gör sitt bästa.

Har följt tråden till och från länge men skapade ett konto för ett tag sedan och har tänkt att skriva då jag både blir fascinerad och orolig över hur många av er ens orkar skriva negativa saker om någon annan för att försöka lyfta upp er själva. Nej, jag är inte heller perfekt men jag sitter inte och skriver skit anonymt för att må bättre själv.

Att ni orkar följa Hanna trots att hon uppenbarligen stör er så mycket. Hon liknar säkert er själva mer än vad ni tror och därför är det enklare att kritisera henne än ta itu med era egna tillkortakommanden. Att flera av er här inne är föräldrar gör mig mer orolig då ert hat över en okänd person garanterat visar sig i annat som ni för över till era barn. T ex säga någon är ful på tv, kommentera någon på stan, snacka skit om släkten när de åkt hem.

Det jag tröstar mig med är att ni som behöver hävda er här inne inte mår bra själva. Det är ledsamt och jag hoppas att ni kommer till insikt med det snart och börjar jobba på er själva istället.

Vi får inte se allt hos influencers precis som vi inte får se när du, vi, jag, slänger fram köttbullar på matbordet för tredje gången denna vecka utan istället postar den mysiga stunden i lekparken istället. Vi är väl lika grymma mammor för det?! Tycker jag i alla fall.

Tack och hej!!
Hej på dej.

Jag tror inte att någon skriver här för att må bättre själv, behöver hävda sig eller behöver ta itu med sina tillkortakommanden. Vi bryr oss inte heller om hur många gånger i veckan du äter köttbullar. Vi hatar heller inte Hanna och jag tror inte hon liknar så många här inne.
Det vi däremot gör här det är att vi tittar på det ARBETE hon lägger ut på sin INSTAGRAM som ju är hennes FÖNSTER där hon redogör för vad hon åstakommer. Det är ju det vi bedömmer. Där lägger hon ut just nu content som rör hennes roll som mamma.
Innan var det ivf, nu är det mammarollen. Då har vi åsikter om det. Om hon inte vill lägga ut något om det det så står det henne fritt. Hon kan ju börja lägga ut om hur hon gör batik eller målar tavlor eller vad hon vill.
Men sen är det hennes samarbeten vi tittar på och de är ju inte heller bra. Inte genomtänkta, inte bra redigerade, babbliga och hon gör dem helt enkelt dåligt. Det diskuteras också.
Så vad är det som du har problem med när du kommer in här i en tråd som handlar om influencern Hanna.
Senast redigerad av Skippan123 2024-07-07 kl. 13:51.
Citera
2024-07-07, 13:53
Medlem
Citat:
Det är som vanligt, vi kan inte förvänta oss något mer från Hanna. Värdelös influenser är hon och hon kommer aldrig att steppa upp. Har tröttnat något extremt på hennes beteende senaste tiden. När Lars satt o skrek i vagnen o Hanna filmade sig själv som en irriterad tonåring istället för att ta hand om sitt barn så var det nog för mig. Allting efter har varit lika uselt och hon visar varje dag att hon inte borde vara förälder eller influenser. Att kämpa så många år för ett barn för att sen inte göra allt i sin makt för att lära sig föräldraskap eller göra sånt som verkligen ger utveckling till Lars.. jag förstår inte.

1.Hon har napp hela dagarna, varför ens använda napp så mycket?
2.Hon har inte ätit en enda måltid vid bordet tillsammans med sina föräldrar.
3.Hon klär Lars fel i olika väder och verkar inte bry sig om några riktlinjer ang. Att vara i solen med kortärmat och utan uvskydd eller alldeles för lättklädd i regn och blåst.
4. Skärmtid.. behöver jag säga mer?
5. Alla shoppingturer och att åka bil hit och dit varenda dag och ta med Lars in på olika butiker hela tiden.
6. Aldrig uppvisat någon nackträning, träna på att krypa/stå/gå eller att greppa saker.
7. Varit i lekparken 1 gång och gungat.
8. Sitter fel i babyskydd och byter till större stol för tidigt.
Listan kan göras flera mil lång.
Är så irriterad på hennes usla föräldraskap och att hon öppet visar det för alla att se, hur skäms man inte? Jag får själv snart mitt första barn, har genomgått ivf precis som Hanna och har längtat i flera år. Redan innan jag blev gravid har jag läst på om flräldraskap, barns utveckling, bra att ha saker och verktyg till att få sitt barn känna sig sedd, omhändertagen, trygg och älskad även i de stunder där frustration och tålamod sinar. Jag undrar om Hanna verkligen ville ha barn och ta ansvar för det och allt som ett barn behöver i sin utveckling, eller om hon endast ville ha en docka som hon kan visa upp.

1000% plus att hon bara matas med klämmis/barnmatsburk (tror inte ett dugg på att hon alltid erbjuds hemlagat först) och hon får alvedon väldigt ofta.
Citera
2024-07-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollinon

Tack och hej!!

Skillnaden är att du säger ”vi får aldrig se när alla andra är halvdana mammor och steker köttbullar” och hos Hanna är det det ENDA vi får se. Det finns ingenting Hanna följer för oss som är bättre än det hon gör. Varför skulle hon visa allt dåligt hon gör och dölja det bra? Vi får aldrig se Lars äta vid ett matbord för det händer inte. Vi får aldrig se Lars leka i lekparken för det händer inte. Vi får aldrig se Lars på långpromenad i friska luften för det händer inte. Förstår du inte skillnaden? Att ”alla” väljer att visa upp de bästa sidorna har ingenting med hennes beteende att göra. Hon visar upp det som sker och det är inte särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in