Citat:
Om det är nån som är nyfiken om bilderna så kan jag berätta att vi har haft en diskussion om detta på reddit. Flera har testat att räknat ut procentminskningen med olika metoder. Vi kom fram till ett sätt som visar den exakta minskningen och det matchar procentskillnaden på 0.001 noggrannhet med beräkningarna (viket kan förklarats att vi inte har distansen på exakta metern). Men det här visar att bilderna är tagna från de avstånden som NASA säger och hade varit svårt att fejka det.
Men tyvärr Kjell, det hade inget med objektivet att göra.
Skönt, nu kan jag släppa det här
Fan vad jobbigt det blir nu att jag måste acceptera att den där jävla månlandaren fungerade på riktigt, Aja..
Ha det bra! nu loggar jag ut
Men tyvärr Kjell, det hade inget med objektivet att göra.
Skönt, nu kan jag släppa det här

Fan vad jobbigt det blir nu att jag måste acceptera att den där jävla månlandaren fungerade på riktigt, Aja..

Ha det bra! nu loggar jag ut

Citat:
Redan i början på 1600-talet började Galileo Galilei kartlägga månens yta med hjälp av sitt teleskop. Han skapade detaljerade teckningar av månen och månens kratrar, vilket bara var en början för förståelsen av månens landskap. Sen kan du lägga till ca 360 års utveckling på det. Så den sidan som är vänd mot oss har man kunnat studera från jorden helt enkelt. Alla 6 månlandningarna är på den sidan (vilket man ifrösig kan ursäkta med logiska förklaringar, den mest logiska: kommunikation med jorden).
Ledande fråga med ett inbakad påstående som många inte håller med om.
Redan i början på 1600-talet började Galileo Galilei kartlägga månens yta med hjälp av sitt teleskop. Han skapade detaljerade teckningar av månen och månens kratrar, vilket bara var en början för förståelsen av månens landskap. Sen kan du lägga till ca 360 års utveckling på det. Så den sidan som är vänd mot oss har man kunnat studera från jorden helt enkelt. Alla 6 månlandningarna är på den sidan (vilket man ifrösig kan ursäkta med logiska förklaringar, den mest logiska: kommunikation med jorden).
Ledande fråga med ett inbakad påstående som många inte håller med om.
Du återkommer nog på något vis på ditt karakteristiska sätt.

Tills dess kan du ju fundera på vilken upplösning jordens största markbundna teleskop har på månens yta. Millimeter? Meter? Kilometer? Använd optikens välkända lagar när du försöker svara.