2024-07-07, 11:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Att tekniken bakom mRNA-vaccinet är intressant håller jag med om, och kan den dessutom behandla cancer så är det lysande, men ändå hade det kanske varit bättre att vänta några år efter pandemin med att dela ut det priset, så att det inte verkar som del av en PR-kampanj. Nobelpristagare brukar ha gjort sin upptäckt långt före Nobelpriset, inte bara 10 år innan. Om pandemin inte hade kommit skulle de då ha fått nobelpriset 2023?
18 år. Upptäckten gjordes för 18 år sedan.
Kariko och Weissman började forska på mRNA för nästan 40 år sedan och för 30 år sedan med specifik inriktning på att identifiera samband mellan specifika modifierade mRNA-nukleosider och minskad immunogenicitet. De lämnade in patentansökan 2005, alltså 18 år innan duon fick Nobelpriset. Men att försöka förklara det här för samhällets bottenskrap...ja, det blir lönlöst.

Känner du förresten till någon som redan för ett par år sedan hintade om vem som skulle kunna få priset?

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det var därför jag försökte förklara att Malones bidrag har varit att komma på att katjonisera lipiden (jag har också förklarat att den tekniken var banbrytande). Men därifrån är det som sagt en myriad problem som skall lösas och där har Malone inte ens medverkat.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av "solerik|78539240
han är uppfinnare av mrna vilket jag klargjort ett antal gg, du driver bara konspirationsteorier och försöker karaktärsmörda människor.

In late 1987, Robert Malone performed a landmark experiment. He mixed strands of messenger RNA with droplets of fat, to create a kind of molecular stew. Human cells bathed in this genetic gumbo absorbed the mRNA, and began producing proteins from it1.
Nej, han har inte uppfinnit mRNA-vaccinet. Han har heller inte uppfunnit mRNA-tekniken.

Det Malone gjort är att utveckla (och patentera) en teknik för att leverera mRNA genom att använda en katjonisk lipid (det är att ge lipiden en elektrisk laddning som är Malones stora bidrag). Om du inte känner till den aktuella forskningen föreslår jag att du läser här:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2762315/

Dock, det mesta av Malones forskning har vidareutvecklas och används inte längre i egentlig mening. Konceptet är uppfunnet av Malone, men den ursprungliga tekniken som Malone "uppfann" används inte längre utan har ändrats helt och hållet.

En mer korrekt beskrivning av Malones bidrag till mRNA-vaccinernas utveckling och tekniken bakom denna skulle vara "personen som uppfann konceptet bakom tekniken att leverera mRNA genom att katjonisera en lipid".

Det finns andra som forskat och också publicerat i ämnet i över 20-30 års tid. Jag skulle dessutom inte bli förvånad om någon av dessa namn kommer upp i diskussionen om Nobelpriset i Medicin. Malone kommer inte komma på fråga eftersom han knappt medverkat i uppfinningen mRNA-vaccin. Oavsett vad vissa mindre kunniga här på FB anser.

En gissning är att du nu kommer dragandes med ditt vanliga svammel om att allt är lögn, så det är väl lika bra att du får patenten som avses. Här:
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/037772217/publication/EP2578685B1?q=pn%3DEP2578685B1
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/037772217/publication/EP3611266B1?q=EP3611266B1
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/044143383/publication/EP3287525B1?q=pn%3DEP3287525B1
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/044143383/publication/EP2510099B1?q=pn%3DEP2510099B1
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/044143383/publication/EP3112467B1?q=pn%3DEP3112467B1

Citat:
Det är också bra att ta det försiktigt eftersom det finns en del nobelprisvinnare som ses som kontroversiella i efterhand.
Now seen as barbaric, lobotomies won him a Nobel Prize in 1949

https://web.archive.org/web/20231013090205/https://www.washingtonpost.com/history/2023/10/09/nobel-lobotomy-antonio-egas-moniz-controversy/
Ja, vem vet, det kanske till och med kommer tentakelmonster ur vaxxiiiiiiinet, att alla kvinnor blir sterila eller att det växer turbo-cancer-tumörer stora som apelsiner i vaccinerade på ett par veckor (och vad det nu än är du sitter här och svamlar ihop hela dagarna......?

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-07 kl. 11:29.
Citera
2024-07-07, 13:42
Medlem
Citat:
Men stackars jävla lögnare, hur svårt kan det vara att erkänna att du hade fel? PMCPA har INTE påstått att Bourla ljugit. Att du inte kan engelska vet vi sedan tidigare, och det mest patetiska är väl ändå att du försöker driva någon form av debatt baserad på din mentalt störda uppfattning om ords betydelse. Helt absurt men samtidigt typiskt för antivaxxar-patrask.

Här tar du över vad jag skrivit om dig, jag påpekade tidigare att det är du som inte vet vad ord betyder och det tog tydligen så hårt på dig att du gör det till ditt. Antagligen tror ditt psyke att du har hittat på detta.

Citat:
LÄS dokumenten du länkar till nästa gång så slipper du skämma ut dig. Det står i dokumentet VEM det är som påstår vad (det är inte PMCPA). Pajas.

https://www.pmcpa.org.uk/cases/completed-cases/auth35911221-a-complaint-on-behalf-of-usforthem-v-pfizer/

Så vad det handlar om är att Bourla i TV beskrev att "det fanns ingen tvekan i hans sinne att fördelarna helt var för att göra det. [att vaccinera skolbarn. *min anmärkning]".

Och det skulle enligt lilla dumhuvudet vara lögn? Eller är det PMCPA som menar att det är lögn? Det är INGEN som menar att det är lögn. Inte ens den grupp föräldrar som lämnat in klagomålet menar det. Hur jävla blåst får man vara?

Jo, det gör de, Usforthem lämnade in klagomålet till PMCPA som fattade beslut och sedan beaktade Pfizers överklagan. Det som nämnden bedömde som missledande var just detta att Bourla så slirigt lät påskina att mindre barn skulle ha nytta av vaccinet, medan han troligen menade att vuxna skulle ha nytta av att barn vaccinerade sig. Jag säger det igen: Slå upp ordet missledande.

Citat:
Beslutet var således:

Nej det var bara ett av besluten, det var ett klagomål i flera delar, vilket framgår om du scrollar och läser hela sidan. Pfizer fick avslag på ett par punkter jag citerade och du väljer att citera något annat som vanligt. Cherry-picking = korrektamund0 = desinformation.

Citat:
Här kommer översättningen:

Det tog tydligen hårt att jag påvisade dina ytterst ringa språkliga kunskaper.

Citat:
Det är ingen som påstår att Bourla ljuger. Hela kritiken handlar om att man anser att Bourla tagit tillfället i akt och marknadsfört sitt vaccin på ett obalanserat vis (eller åtminstone talat om vaccinet på ett sätt som kunnat uppfattas som fördelaktigt för vaccinet) något som inte anses var förenligt med god sed. Ingenstans påstår någon att Bourla ljuger.

(...) Ordet "mislead" har ingenting med någon "lögn" att göra.

Ojsan nu "utelämnade" du deras citat om misleading. Misleading = missledande = att luras i sin andra betydelse och i sin första betyder det att vara omoralisk. PMCPA fastslog detta. Så läs hela sidan fröken MissLeading.
Citera
2024-07-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Vad tycker du om ivermectin?

Mannen i det här klippet använder ivermectin dagligen mot corona.

https://www.youtube.com/watch?v=od_PmtmMDV0
Citera
2024-07-07, 14:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Här tar du över vad jag skrivit om dig, jag påpekade tidigare att det är du som inte vet vad ord betyder och det tog tydligen så hårt på dig att du gör det till ditt. Antagligen tror ditt psyke att du har hittat på detta.
Herregud, du är typexemplet på antivaxxar-patrask som hittar på och ljuger lite hur de vill.

Nej, PMCPA har inte påstått att Bourla "ljuger". Hur svårt kan det vara för lilla dumhuvudet att erkänna att du hittade på det själv?

Citat:
Pfizer ljög om sitt vaccin och barn i december 2021 när man påstod att vaccinet var bra för 5-åringar före UK hade fattat beslut i frågan.

Citat:
MCPA menade att Bourla ljög.

Nej, ingenstans står det att Pfizer eller Bourla "ljugit". Vad är det han ljugit om, menar lilla dumhuvudet?

Herregud...skall du skämma ut dig och hela antivaxxxxiiiiin-rörelsen hela dagen igen?
Citera
2024-07-08, 00:04
Medlem
Citat:
Nej, PMCPA har inte påstått att Bourla "ljuger". Hur svårt kan det vara för lilla dumhuvudet att erkänna att du hittade på det själv?

Nej, ingenstans står det att Pfizer eller Bourla "ljugit". Vad är det han ljugit om, menar lilla dumhuvudet?

Även om ordet ljuga kan användas korrigerade jag det till det ord som valdes av PMCPA, nämligen missledande och det gjorde jag för många sidor sedan men du missade det?

Citat:
Och så vidare. Vi kan diskutera vilket ord som ska anvndas, det brukar heta att hans påståenden var missledande.

Som vanligt citerade du bara valda delar av PMCPA. Den som vill kan själv gå dit och läsa att Bourlas uttalande slutligen fortfarande bedömdes som missledande. Det skedde ett överklagande men synen att hans uttalande var missledande står fast:
The Appeal Board considered that the subsequent strong opinion statements, including ‘So, there was no doubt in my mind that the benefits completely [completely] were in favour of doing it [vaccinating children against Covid-19]’ and ‘I believe it’s a very good idea’ might infer to the ultimate audience, including members of the public, that there was no need to be concerned about potential side-effects of vaccination in healthy children aged 5-11 which was not so. The Appeal Board considered that this implication was misleading and incapable of substantiation. The Appeal Board therefore upheld the Panel’s rulings of breaches of the Code. The appeal on this point was unsuccessful. https://www.pmcpa.org.uk/cases/completed-cases/auth35911221-a-complaint-on-behalf-of-usforthem-v-pfizer/
Tyvärr finns det en massa felaktiga påstående om detta som sprids både av antivaxxare och av ovetenskapliga Big Pharma-groupies som korrektamund0. Lyckligtvis finns det Fact Checks som korrigerar det värsta av sådan dravel. Här är PA Media i februari 2023, som alltså även visar korrektamund0s felaktigheter:
Pfizer’s boss was rapped by industry regulator over vaccine interview

A series of online claims over the last week say that a court has ruled against drugs giant Pfizer.

Some posts claimed that the court said that the company’s chief executive had misled people about the safety of vaccines.

Evaluation: Missing context

Many of the online posts on this topic are untrue. Others are not misleading, but need more context.

Pfizer did not get found guilty in court. In fact there was no court case. No court said that the Pfizer vaccine was not safe.

Instead the body run by the pharmaceutical industry’s trade body found that Pfizer’s chief executive had erred when speaking to the BBC and might have led people to believe there was no need to be worried about side effects and that benefits outweighed the risks when vaccinating young children.
Faktachecken som alltså även visar mycket tydligt hur personer som korrektamund0 fabulerar kommer fram till följande:

The outcome

Pfizer has given an undertaking to the PMCPA.

An undertaking means that the company accepts it breached the code of practice and promises “that all possible steps will be taken to avoid similar breaches of the Code in future.”

https://pa.media/blogs/fact-check/pfizers-boss-was-rapped-by-industry-regulator-over-vaccine-interview/
Citera
2024-07-08, 00:22
Medlem
Är det inte konstigt att när streptokocker och annat ökar så vet man inte vad det beror på men man antar att det beror på en immunbrist på grund av att folk varit isolerade under pandemin. Hur det skulle förklara varför barn som inte isolerat sig får detta framgår väl inte riktigt.

Men när diabetes däremot super-ökar bland barn så kan ju det inte förklaras på det sättet eftersom diabetes inte smittar, så då accepteras det istället bero på Covid. Det kanske också behövdes en 62% ökning av diabetes för att detta skulle bli en nyhet?
Fler och fler små barn i Sverige får typ 1-diabetes.

Mellan 2018 och 2022 har antalet som fått sjukdomen innan fem års ålder ökat med 62 procent.

En teori är att coronapandemin ligger bakom ökningen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kw6E5Q/kraftig-okning-av-typ-1-diabetes-hos-barn
Aftonbladet bygger detta på ett pressmeddelande från en ledande diabetesforskare, men han har fler hypoteser:
- Det är läskigt att se ett nio månader gammalt barn som tre månader efter den första antikroppen har fullt utvecklad typ 1-diabetes. Kroppen har då redan hunnit lära sig den autoimmuna reaktionen i stället för den normala, säger Åke Lernmark.

Jämförande studier mellan Finland som har hög andel typ 1-diabetes, och Ryssland som har låg, har visat att finska kvinnors immunförsvar är mindre aktivt än ryska kvinnors. Teorin är att finska kvinnor i större utsträckning är vaccinerade mot de vanliga barnsjukdomarna, och att vaccin inte ger ett lika starkt skydd som genomgången infektion. Immunförsvaret påverkas också negativt av alltför god hygien i hemmet, vilket också skiljer mellan länderna. Utvecklingen mot tidigare insjuknande kan alltså antas bero på att kvinnors immunförsvar har påverkats.

- Kanske antikroppsnivån har sjunkit hos mamman så att den i snitt skyddar barnet i sex månader i stället för nio, säger Åke Lernmark.

Att virussjukdomar ofta föregår utbrottet av typ 1-diabetes har man vetat länge. Redan i början av 1900-talet, innan insulinet fanns, kunde ett utbrott av påssjuka i Norge länkas till att barn en tid senare insjuknade och dog av typ 1-diabetes. Den nuvarande svenska ökningen sammanfaller på motsvarande sätt med covid-19-pandemin.

Nya studier har visat att små barn som får covid-19 – vilket de kan ha utan symtom – i större utsträckning utvecklar typ 1-diabetes om mamman inte hade haft infektionen innan barnet föddes. Om mamman hade haft infektionen, eller om hon var vaccinerad, minskade riskerna.

- Hos en del av de barnen triggade förmodligen covid-19 utvecklingen av en första antikropp, konstaterar Åke Lernmark. https://www.barndiabetesfonden.se/2024-rapporten-om-typ-1-diabetes/skrammande-utveckling-mot-tidigt-insjuknande/
Citera
2024-07-08, 00:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Även om ordet ljuga kan användas korrigerade jag det till det ord som valdes av PMCPA, nämligen missledande och det gjorde jag för många sidor sedan men du missade det?
Du LJÖG och fabricerade ihop skitprat som inte var sant. Det har du hållit på med ett bra tag nu. Pajas. Lär dig att hålla dig till sanningen istället för att sitta och hitta på att någon påstått att Bourla ljuger. Pajas.

Citat:
Som vanligt citerade du bara valda delar av PMCPA. Den som vill kan själv gå dit och läsa att Bourlas uttalande slutligen fortfarande bedömdes som missledande. Det skedde ett överklagande men synen att hans uttalande var missledande står fast:
Men din pajas, det var DU som påstod at Bourla ljög när han påstod att vaccinet var FÖRE UK HADE FATTAT BESLUT I FRÅGAN.
Citat:
Pfizer ljög om sitt vaccin och barn i december 2021 när man påstod att vaccinet var bra för 5-åringar före UK hade fattat beslut i frågan.

Hur märkligt är det då att jag refererar till beslutet som behandlar JUST DEN SAKEN?

Beslutet var således:
Citat:
The Panel noted the comments that had been included in the article which were attributable to Pfizer’s CEO within the context of the limited interview excerpt provided by Pfizer particularly ‘Immunising that age group [children under the age of 11] in the UK and Europe would be a very good idea’ and ‘So, there is no doubt in my mind that the benefits, completely, are in favour of doing it [vaccinating children against Covid-19]’ and considered that the strong unqualified nature of the comments were such that they promoted Covid-19 vaccines including the Pfizer-BioNTech Covid-19 vaccine.

The Panel noted, that at the time the CEO’s comments were made, and subsequently published, the Pfizer-BioNTech Covid-19 vaccine did not have a temporary supply authorisation, it was the subject of a conditional marketing authorisation. In the Panel’s view, the medicine therefore had not been promoted prior to the grant of its marketing authorisation and no breach of the Code was ruled.

Eller vad var det lilla dumhuvudet ville att jag skulle klippa in? Någon dom gällande hygienbestämmelserna i den lokala grönsakbutiken?

Du, lär dig två saker och applicera dem i forsättningen:
1. Sluta ljug ihop skitprat om vad andra sagt. Det står i domen vad som beslutats och ditt lågintelligenta tramsande där du hittar på egna formuleringar är bara patetiskt antivaxxar-patraskeri.
2. LÄS det du länkar in så slipper du skämmas när du får brallorna neddragna.

Nej, Bourla har inte blivit anklagad för att ljuga, han har inte heller ljugit och ingenstans i någon dom påstår någon att han ljugit. Den enda som påstår att Bourla ljugit är ett ointelligent antivaxxar-patrask. Både du och jag vet vem det är.

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-07-08 kl. 00:39.
Citera
2024-07-08, 00:45
Medlem
Pungsvings avatar
COVID sjukan har inte haft den påverkan jag hade hoppats på. Det vore skönt om viruset kunde radera ut en miljard kinesjävlar. Jag hoppas på en intressant mutation.
Citera
2024-07-08, 01:14
Medlem
Jag borde egentligen inte kunna skriva här eftersom jag tog 3 doser vaccin mot covid. Då när jag tog dessa doser så sa en del att jag skulle vara död inom några månader, max ett år.

Sedan sa de att jag skulle vara sjuk föralltid eftersom mitt immunförsvar var förstört.

De sa massa andra saker också.

Problemet jag har nu är att jag är ju här och skriver. Fortfarande.. ovanpå det så har jag inte varit sjuk en enda gång sedan covid.

Vad ska jag göra?
Citera
2024-07-08, 02:15
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
?

"Fick Pfizer för ett par veckor sedan och drabbades av en anafylaktisk chock. Efter ett par minuter kände jag att något var galet och gick tillbaka in till sköterskan och förklarade att något var fel. Jag började skaka och svettas samtidigt som hjärtat flippade ur ordentligt. Jag spydde också ner hela mottagningen. Jag vet fortfarande inte om jag kommer få den andra dosen. Det står inte heller något om det i journalen. Jävligt läskigt."
(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!

Intressant att du skriker i tråden hur bra vaxet är och att det ej ger biverkningar.

Så tog du några fler doser? Om så, vilka ytterligare biverkningar fick du?

Intressant att du ochså vittnar om mörkläggning av biverkningar!
Citera
2024-07-08, 02:16
Medlem
shoottheelkss avatar
BNT162b2 COVID-19 vaccination in children alters cytokine responses to heterologous pathogens and Toll-like receptor agonists
"Conclusions: BNT162b2 vaccination in children alters cytokine responses to heterologous stimulants, particularly one month after vaccination. This study is the first to report the immunological heterologous effects of COVID-19 vaccination in children"
https://www.frontiersin.org/journals/immunology/articles/10.3389/fimmu.2023.1242380/full

Auch..

Tedros Admitting Boosters kill children - 2-24-22
'some countries are using to give boosters to kill children, which is not right,
https://rumble.com/v21122o-tedros-admitting-boosters-kill-children-2-24-22.html?e9s=rel_v1_b
Senast redigerad av shoottheelks 2024-07-08 kl. 02:34.
Citera
2024-07-08, 08:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
"Fick Pfizer för ett par veckor sedan och drabbades av en anafylaktisk chock. Efter ett par minuter kände jag att något var galet och gick tillbaka in till sköterskan och förklarade att något var fel. Jag började skaka och svettas samtidigt som hjärtat flippade ur ordentligt. Jag spydde också ner hela mottagningen. Jag vet fortfarande inte om jag kommer få den andra dosen. Det står inte heller något om det i journalen. Jävligt läskigt."
(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!
Nej, det hade inget att göra med något vaccin, nej.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Citat:
Intressant att du skriker i tråden hur bra vaxet är och att det ej ger biverkningar.
Gör jag? Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Citat:
Så tog du några fler doser? Om så, vilka ytterligare biverkningar fick du?
Allt det kan du läsa om i min journal.

Citat:
Intressant att du ochså vittnar om mörkläggning av biverkningar!
Gör jag? Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in