2010-01-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Det låter dessvärre ganska absurt. Varför skulle en koppling kunna dras av att bli tex våldtagen av sin styvfar och sen bli bög senare i livet. Isf borde det väl vara tvärtom?
Det är iofs inte nödvändigtvis sant. Det händer ju att småtjejers första sexuella upplevelse är en våldtäkt/övergrepp och att de på något vis får för sig att det skall vara så och inte riktigt går igång på mesigare sex utan den biten.

Exempelvis. Fast det blir ju en viss intressekonflikt och skam i att man tände på det man borde ogilla.
Citera
2010-01-09, 21:24
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Det är iofs inte nödvändigtvis sant. Det händer ju att småtjejers första sexuella upplevelse är en våldtäkt/övergrepp och att de på något vis får för sig att det skall vara så och inte riktigt går igång på mesigare sex utan den biten.

Exempelvis. Fast det blir ju en viss intressekonflikt och skam i att man tände på det man borde ogilla.
Så kan det vara. Men att läggningen skulle ändras så markant att man byter kön man dras till har jag svårt att tro. Och då är det ju annars tjejer vi pratar om Tjejer är ju tjejer liksom.
Citera
2010-01-09, 21:54
Medlem
Det är ju helt jävla offtopic men kanske skulle ha nämnt att det väl eventuellt var något som stod här på Flashback eller så. Bara random situation som exempel och inget som väl nödvändigtvis måste hända hela tiden eller är typiskt i sig.
Citera
2024-07-05, 12:43
Medlem
Den här gamla tråden känns högst relevant i och med serien ”Baby reindeer”. Huvudpersonen verkar ha varit heterosexuell innan han blev våldtagen av en man. Därefter visste han inte vad han ville ha men verkade slutligen landa i att han blivit bög. Det kanske ändå finns något i TS spaning? Inte så att en stor del av bögarna blivit drabbade, men att det finns ett fåtal som blivit bögar på grund av övergrepp.
Citera
2024-07-05, 21:31
Medlem
bo-jerrys avatar
Det låter märkligt. Då borde ju även alla heteros blivit det om din teori ska hålla.
Citera
2024-07-06, 00:30
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeNow
Hej!

Jag har fått en känsla av att bögar ofta har blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Jag har dåligt med konkreta exempel, men jag kan tänka mig att det stämmer.

Känner ni igen det hela? Om det nu stämmer, vad är det då som gör att det är som det är?

Ser man samma tendenser hos lesbiska kvinnor?

Du kan inte komma med konkreta exempel men ANTAR att det stämmer. Herregud vad dom måste blivit våldtagna, det måste ju vara så, å de har blivit våldtagna av män sen barndomen. Herregud människa, tänk en gång till.
Citera
2024-07-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matetrix
Vilket skitsnack. Om du inte har några källor att komma med eller något liknande så gör du dig bara dum. Vilken sexualitet man har inget att göra med sexuella övergrepp och liknande.

Så pedofiler som blivit utsatta sexuellt som barn, det har alltså ingenting med det att göra? Det är bara en random tillfällighet om en pedofil även själv blev våldtagen som barn?
Citera
2024-07-06, 21:10
Medlem
Citat:
Det är du ditt pack som just nu gör dig dum. Jag har inte hävdat att det är på det här viset, utan jag har endast frågat om det är på det viset. Således har jag inte samma skyldighet att deklarera källor.

Skitsnack. Din fråga var ett påstående att det är så, att du sedan inte har något du baserar din teori på är irrelevant.
Citera
2024-07-06, 21:14
Medlem
Jag har haft en enda bög-kompis (visste inte om att han var bög förrän vi blivit goda vänner) och han hade iallafall blivit utsatt för övergrepp som liten.
Citera
2024-07-06, 21:16
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har fått en känsla av att bögar ofta har blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Jag har dåligt med konkreta exempel, men jag kan tänka mig att det stämmer.

Känner ni igen det hela? Om det nu stämmer, vad är det då som gör att det är som det är?

Ser man samma tendenser hos lesbiska kvinnor?
Många homosexuella/bisexuella är inte normativa i sina beteenden. Därför är de som barn särskilt utsätta för predatorer då förövare letar efter särskilt sårbara offer utan social status, som är ensamma, utstötta eller har andra svårigheter.

De blir alltså inte utsätta pga deras sexualitet, de blir inte heller homosexuella pga övergrepp utan de är pojkar som vi behöver vara mer vaksamma omkring och stärka skyddsnäten för eftersom förövare ständigt söker efter svagheter i nätverk kring potentiella offer och sårbarheter som innebär att de lättare kan kontrollera offer eller få deras tillit och även att de lättare kan skrämma dem genom social kontroll.
Citera
2024-07-06, 21:28
Medlem
zombie-nations avatar
Då har inga lesbiska blivit utsatta, då de då skulle bli attraherade av män.

Nej, självklart handlar det om att de barn som avviker, lättare isoleras, de har inga vänner och kanske vuxna som inte stöttar, dessa blir oftare offer.

På samma sätt blir barn med störning i utvecklingen oftare offer, ska man då vända på det och säga att störningen orsakades av utnyttjandet?
Citera
2024-07-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan8
Så pedofiler som blivit utsatta sexuellt som barn, det har alltså ingenting med det att göra? Det är bara en random tillfällighet om en pedofil även själv blev våldtagen som barn?
Det är många som blir utsatta och de flesta som utsätts blir inte förövare och de flesta som utsätter andra har inte blivit utsatta.

De flesta förövare ljuger om övergrepp då det gynnar dem. De tär otroligt förvirrande att bli våldtagen eller skadad av någon som påstår att den utsatts själv. Då offer oftast inte har förövaren störningar så känner offren medkänsla med förövaren. Det är en slags gaslighting att de hittar på våldtäktshistorier eller andra gråthistorier. Otroligt svårt att förklara för människor som aldrig utsatts då det suddar bort det rationella samtidigt som man som offer för något tampas med att förstå sin egen upplevelse.

Många störda människor som är kalla, manipulativa och empatilösa tror man utvecklat störningar just för att skyddas från sådant som att känna med förövaren och istället avläsa den/dem kalkylera för att överleva i högre grad än att bli förvirrade, skapa känslomässiga band till farliga människor och riskera att väcka deras vrede på olika sätt genom att inte avläsa dem rent kognitivt.

Majoriteten av alla förövare av sexuellt våld är män. Även bland barn är fler offer flickor än pojkar. Lika lite som att kvinnor blir våldtäktsmän efter våldtäkter blir barn pedofiler efter sexuella övergrepp.

Däremot så finns det förövare som skapar liknande scenarios som de själva utsatts för ja. Faktum kvarstår dock, människor som blir våldtagna blir i te pedofiler. Hir rationellt är det ens att en vuxen som angriper barn skulle skapa en dragning till barn för barnet? Jag skulle kunna tänka mig att kanske vissa skadas och utvecklar en särskild rädsla för vuxna och pga grava störningar efter övergrepp då ger sig på barn, men jag vill isåfall se bevis på om det verkligen finns sådana fall! Och om det gör det bör de kunna hjälpas med särskild inriktad terapi och kanske mediciner. Mot pedofili kan man inte ge behandling som tar bort deras läggning. Jag syftade då på om det finns sådana fall bland de som inte är pedofiler.

Vissa fall man har läst är så enormt sjuka att det säger sig självt att problemet är att personerna är galna bortom allt friskt på vis som har med den själv att göra.

Förövare påstår alltid attt de är offer för att frångå skuld för alla slags dåliga beteenden. Det är extremt vanligt att förövare ljuger om vad som hänt både rörande dem själva med falska offerhistorier men även med vad de gjort. Sedan kan de lura till sig fler offer om de hittar på att de utsatts eftersom de flesta av oss känner empati och medkänsla när andra farit illa.

Man måste komma ihåg att de flesta förövare inte hoppar fram ut en buske och är en okänd dåre. Generellt är det människor som känner offren och som lurat och manipulerat offren för att locka till sig dem. Dock sker en del av övergrepp även av föräldrar men vanligtvis är manliga pedofiler mi dre benägna att ge sig på sina egna barn jämfört mot kvinnliga, om jag förstått rätt. Och män är överrepresenterade.

Precis som att de inte ger sig på exakt allt och alla så är de inte offer som begår brott för att de inte kan stoppa det egna lidandet av vad de själva utsatts för. De har kontroll i mötet med de flesta på samma vis som en man kan våldta kvinnor men behandla Majoriteten av alla han möter i sitt liv utan att våldta dem

Att offren skulle bli pedofiler är lika sannolikt som att varje våldtäktsoffer skulle börja våldta vilket typ aldrig händer, eller att alla män som haft en sexuell upplevelse då plötsligt skulle börja ge sig på kvinnor efter det. (Om pedofili är en läggning måste även det finnas en läggning av att vara våldtäksman men ingen vill hävda att män blir våldtäksmän för att de gillar kvinnor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in