• 1
  • 2
2009-12-20, 14:16
Medlem
ConservativeNows avatar
Hej!

Jag har fått en känsla av att bögar ofta har blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Jag har dåligt med konkreta exempel, men jag kan tänka mig att det stämmer.

Känner ni igen det hela? Om det nu stämmer, vad är det då som gör att det är som det är?

Ser man samma tendenser hos lesbiska kvinnor?
Citera
2009-12-20, 14:45
Medlem
InFlagrantis avatar
Du kan ju börja med att ge din hemmasnickrade teori lite vatten under bron?

varför skulle killars känsloliv påverkas i den riktningen som en konsekvens av övergrepp menar du?

Ok, Men ponera ATT det skulle vara som du tycker att det "känns". Skulle homosexualtitet då vara något som tex terapi skulle kunna "bota" eller omvända?
Citera
2009-12-20, 15:08
Medlem
ConservativeNows avatar
Jag har fått den uppfattningen gång på gång utan att konkret verkligen ha analyserat det hela.

På rak arm kan jag säga Jonas Gardell och Alexander Chamberland.

Är jag helt ute och cyklar?
Citera
2009-12-20, 15:11
Medlem
Vilket skitsnack. Om du inte har några källor att komma med eller något liknande så gör du dig bara dum. Vilken sexualitet man har inget att göra med sexuella övergrepp och liknande.
Citera
2009-12-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeNow
Jag har fått den uppfattningen gång på gång utan att konkret verkligen ha analyserat det hela.

Okej det är två bland alla de som finns i världen. De hade nog båda fortfarande varit bögar även utan de där övergreppen.
Citera
2009-12-20, 15:16
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matetrix
Okej det är två bland alla de som finns i världen. De hade nog båda fortfarande varit bögar även utan de där övergreppen.

Har mycket att göra med HBT-världen och vet om att din teori inte stämmer
Citera
2009-12-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Har mycket att göra med HBT-världen och vet om att din teori inte stämmer
Kanske, kanske inte. Finns ju undantag. Men att de flesta som är bögar har blivit utsatta för övergrepp betvivlar jag starkt.
Citera
2009-12-20, 15:46
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Hej!

Jag har fått en känsla av att bögar ofta har blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Jag har dåligt med konkreta exempel, men jag kan tänka mig att det stämmer.

Känner ni igen det hela? Om det nu stämmer, vad är det då som gör att det är som det är?

Ser man samma tendenser hos lesbiska kvinnor?

Nej, den absoluta majoriteten av homosexuella jag träffat har inte blivit utsatt för några övergrepp.
Citera
2009-12-20, 18:45
Medlem
ConservativeNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matetrix
Vilket skitsnack. Om du inte har några källor att komma med eller något liknande så gör du dig bara dum. Vilken sexualitet man har inget att göra med sexuella övergrepp och liknande.

Det är du ditt pack som just nu gör dig dum. Jag har inte hävdat att det är på det här viset, utan jag har endast frågat om det är på det viset. Således har jag inte samma skyldighet att deklarera källor.
Citera
2009-12-20, 18:49
Bannlyst
Citat:

Jag har läst Gardells självbiografi, och av den verkar det som att han blev bög av att utsättas för sexuella övergrepp av en gubbe, ja. Men det är inte säkert att alla bögar har blivit bögar på det sättet. Däremot verkar de ofta skämmas över sin läggning, även om de förnekar det om man frågar rakt på sak.
Citera
2009-12-20, 18:58
Bannlyst
Nja, det är tveksamt. Tror dock att barn som föds upp utan fadersfigur respektive modersfigur lider av en större risk att bli homosexuella.
Citera
2009-12-20, 19:32
Medlem
Citat:
Det är du ditt pack som just nu gör dig dum. Jag har inte hävdat att det är på det här viset, utan jag har endast frågat om det är på det viset. Således har jag inte samma skyldighet att deklarera källor.
Ber om ursäkt. Var kanske lite för snabb med att skriva där. Men ett svar som högst sannolikt är sant är nej, de allra flesta bögar har inte blivit utsatta för övergrepp eller andra trauman under uppväxten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in