Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Då har inga lesbiska blivit utsatta, då de då skulle bli attraherade av män.
Nej, självklart handlar det om att de barn som avviker, lättare isoleras, de har inga vänner och kanske vuxna som inte stöttar, dessa blir oftare offer.
På samma sätt blir barn med störning i utvecklingen oftare offer, ska man då vända på det och säga att störningen orsakades av utnyttjandet?
Många lesbiska har utsatts av kvinnor. Jag har reflekterat över hur vanligt det är med att lesbiska kvinnor uppger att de utsatts av kvinnliga förövare, på sociala medier. Då sociala medier är ett kaninhål av algoritmer behöver det inte vara mer än att jag råkat se fler fall för att jag redan kollat på videor där människor berättar om tidigare utsatthet.
Jag tror givetvis
inte att de blev lesbiska av övergrepp och som du säger så är det fortfarande män som är majoriteten av förövare. Jag är däremot intresserad av att veta om flickorna kan ha haft särskilda sårbarheter som samhället behöver kunna identifiera eller om det är en slump. Normbrytande människor vågar nog prata om fler saker medan andra offer kanske är mer rädda för sociala svårigheter om de berättar om kvinnliga förövare. Jag vet inte men jag har undrat lite varför så många lesbiska kvinnor uppger övergrepp som barn av kvinnliga förövare.