Citat:
Ursprungligen postat av
goodasstimes
Ja... det lär det bli.
Det känns som att det kan finnas en möjlighet att EU-domstolen kommer att ta hänsyn till regeringens yttrande. Jag menar, det är ju Sveriges REGERING som har kontaktat dem, vilket inte är något som händer varje dag. Det känns som att de kommer att beakta det som står i yttrandet....
Någon politics-savvy användare här på flashback behöver verkligen bilda ett politiskt parti - med integritet som huvudfråga. "Integritetspartiet" kanske? Den viktigaste frågan skulle då vara att inskränka offentlighetsprincipen och utöka tillämpningen av GDPR. Andra viktiga frågor gällande integritet skulle då vara att utöka rättsskyddet hos försäkringskassorna, kriminalisera kränkningar och mobbning, samt hantera utmaningarna med Big Data och AI.
Jag tror att man svängt tyvärr ifrågan just för att man inser att man inte kommer kunna skicka ut invandrare till sina hemländer, oavsett vad SD eller andra vill, och därför vill man ha kvar dessa databaser. Om de är kvar, ja då ska de åtminstone inte kunna få jobb, alternativt att man kraftigt begränsar möjligheten till det. Kriminaliteten kommer bara öka och få ett ännu djupare fäste då folk blir alltmer utestängda ur arbetsmarknaden.
Tror man på fullaste allvar att Strömmer och regeringen kommer göra något åt det här?
Som andra har varit inne på tidigare har flertalet utredningar gjorts..
Det kanske blir så att EU-domstolen kör över Sverige och ger smisk på fingrarna ur ett juridiskt perspektiv, men jag tycker mig skönja en allt större politisk risk här. Något som jag hela tiden varnat för genom att man inte begärt skyndsam handläggning av detta mål.
Sverige blir alltmer en fascistisk diktatur.