2024-07-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Snabbt!? Larmet kom vid 20:30+ igår, och inlägget på fb skrevs efter 14:00 idag....

Ett kort, enkelt inlägg, där hon ber om att få sörja i fred 🕊
Är det så konstigt att skriva något sådant, säkerligen 15-16 timmar efter att hon nåtts av vad som hänt?

Är ju även ett sätt att få folk att sluta ringa/skriva direkt till henne, om vad som hänt.
Fullt rimlig reaktion, och fullt förståeligt i denna tuffa tid för henne 🕊

Spontant tänkt, om jag vore i en liknande situation, hade jag inte varit psykiskt stabil nog för att ens tänka på att gå in på Facebook.

Jag har inte varit i situationen så vet givetvis inte, men det känns inte som det är något jag gjort. Man kan bara utgå från sig själv.
Citera
2024-07-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Tänkte själv på pappan utanför Lund som kastade ner sina barn utför en klippa. Skrämmande att det finns sådana till ytan normala psykopater bland oss som saknar spärrar.
Mannen i det här fallet tjänade bra med pengar och måste således ha varit framgångsrik i sin karriär. Kan det många gånger handla om att gärningsmännen inte klarar av att se sitt perfekta liv rasa samman, tanken att leva som något annat än en kärnfamilj finns inte..? Medan mer "anspråkslösa" män i högre grad kan acceptera det scenariot..?

Vi har även pappan på Dalarö som tutta fyr på sina barn samt travmannen i Sala som sköt sina barn och sedan sig själv.
Båda med motiv som hämnd på mamman.

Män är äckliga varelser.
Citera
2024-07-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vad är allmänintresset i en tragedi likt denna?

Varje enskild människa kräver individuell respekt. Varje person har ett namn och är unik och det vi önskar för egen del ska vi visa andra. Den ömsesidiga respekten gäller hela en persons liv. Det är inte respekt att försöka gömma undan sådana här tragiska fall.

Det är inte respekt och omtanke att tiga om att barn har mördats eller att vuxna begår självmord. Hur ska vi kunna undvika att liknande fall upprepas om vi tiger, gömmer och glömmer vad det är som sker runt om oss i samhället.

En liten flicka mördades av sin pappa i Tollarp för några år sen. Bakom tigandet gömdes många sanna händelser och skapades fantasiprodukter om vad som hade hänt. Man fantiserade t.o.m. ihop olika dödsorsaker för flickan. Så till den milda grad att domstolen gick på fantasierna om att hon varit skadad sen födseln eller hade haft någon medfödd sjukdom. De som har andra agendor än att fälla mördare kan trixa och fixa ihop vad som helst bakom de fällda rullgardinerna. Av en tillfällighet fick det misstänkta mordoffrets, barnets, advokat veta vad som gömts eller försvunnit bland handlingarna och pappan kunde fällas för mord. Var det intressant för allmänheten?

Ja, precis som i detta fall är det viktigt att respekten för liv och död för varje enskild person upprätthålls genom hela livet för alla. Så att vi slipper sådana inlägga i "debatten" som här där många i brist på solid information kan ägna sig åt spekulationer och fria fantasier. Allmänheten hade kunnat få upplysning och kännedom om att två var döda och en svårt skadad, namnen på dem och var händelsen skett, samt att polisen misstänkte mord och mordförsök.

Polisen hade ändå kunnat sköta avspärrningarna som krävs, meddela och bistå anhörig. Ungefär 25 sidor av de 28 sidorna här hade då aldrig uppstått. (Det är märkligt att någon amatör i galenskap och det mesta annat kan föra in så vansinniga idéer som att kvinnor orsakar psykoser hos män för att de kränker män. Moderatorerna här på Flashback skulle kunna radera sådan idiotiska inlägg i samma sekund som de sparats. Mänskligheten behöver inte slösa tid på sådant när barn har mördats och vuxna dött.)
Citera
2024-07-05, 16:15
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dåså, haha, tar tillbaka. Skämt åsido kanske det handlar om chock, eller så är hon lättad.

Varför lättad?

Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Viktigt att uppdatera Facebook
Herregud har man inget annat fokus?

Alla sörjer på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lastinloses
Hon skriver inte till dig utan antagligen till sina vänner och bekanta på Facebook. Det finns nog redan många där som är inne på Flashback och spekulerar och göttar sig.

Jag tror inte att någon göttar sig åt barnamord!
Citera
2024-07-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Den reagerar tydligen med att vilja facebook-uppdatera
Det är ju inte ens säkert att det var hon, kan lika gärna vara ngn som hjälpte henne för att hon skulle slippa massa frågor.
Citera
2024-07-05, 16:23
Medlem
rrambois avatar
Alltid lika intressant att läsa hur experterna på Flashback alltid har koll på ALLT & lite till. Spelar ingen roll vad som sker, alltid är de samma typ av av konton som sitter & skriver med sin expertis. Som i detta fallet, ni vet EXAKT hur man ska reagera när ens barn & exman har dött.

Så oerhört underhållande att läsa era slutsater om saker & ting! Hur blev ni såhär duktiga på allt?
Citera
2024-07-05, 16:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Varför lättad?
Jag spånar fritt bara, vet nära nog noll om kvinnan, mannen och barnen. Man kan säga att jag med inlägget "svor i kyrkan" lite: kanske lättad att slippa mannen och hämtning/lämning etc. Återigen, jag vet inget om henne, men har en hel del kunskap i hur vissa kvinnor är - lika kalla och egocentriska som en del män.
Citera
2024-07-05, 16:32
Medlem
Vad heter denna "etniska" svenska pappan då ? Ännu en i mängden av smuts som våldtar och dödar sina egna barn !!!
Citera
2024-07-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Mag*us Li*dstedt, 53 år, ensamboende (åtminstone inga barn över 15 på adressen, möjligen yngre). Flyttade dit för ett år sedan. Skilsmässa? VD för ett bolag registrerat i Malmö som inte tjänar några pengar. Bolaget står även skrivet på en 45-årig kvinna med samma efternamn som bor i Malmö. Exfrun? Kvinnan verkar enligt Facebook ha två barn, en pojke och en flicka. Flickan fyllde åtta år den elfte juni.

Födelsedag i juni stämmer med uppgifter från en granne:
”Han säger att inte har märkt något annorlunda den senaste tiden.
– För någon vecka sedan när jag var ute och gick med min familj så hängde där ballonger. För jag minns att då sa vi till våra barn ’Oh, där är kalas’.”
Citat från: https://www.gp.se/krim/misstankt-mord-i-kristianstad-barn-dott.47280aba-3dc3-46b7-9fa7-76b66ace8eec
Citera
2024-07-05, 16:37
Medlem
Flashback kunde varit riktigt givande och intressant om man trollat bort alla troll🙄

Skrämmande och beklagligt hur många omänskliga och dömande människor som finns runt omkring oss alla🙈

Facebookinlägg garanterat tills sina när o kära och förmodligen inte tänkt på att hon har den öppen. Hur man reagerar i en sådan vidrig situation vet enbart de som varit där. Visa lite medmänsklighet och förståelse.

Otroligt tragiskt❤️RIP
Citera
2024-07-05, 16:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inget nytt i media om tillståndet för gossen, rädd för att det är negativt
Citera
2024-07-05, 16:52
Medlem
Det mänskliga psyket är kapabel till mycket och är inte alltid enkelt att förutse hur man reagerar. Det är just det som är det svåra med hjärnan, inte nog med att vi alla är helt olika.

Jag kan förstå att man skriver ut till sina nära på facebook nästan över ett dygn efter sin dotters och exmans död. Däremot kan jag inte förstå varför man dödar barn.

Vissa av er sitter och orättvist dömer mamman när hon hittills inte verkar ha något med morden att göra. Kanske är det dags för er att se er själva i spegeln? Vet inte ens varför jag försöker prata vett i män som inte ens kan ha sympati för en sörjande mamma, men jag gav iallafall ett försök

Trevlig fredag förövrigt till er normalt folk 💝
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in