2024-07-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tydligen så fick grannen reda på att "någon var avliden i huset" gick över och fick se det innan han ringde 112?
Kanske pappan ringde grannen och innan grannen kom så sköt han sig själv ?
Citera
2024-07-05, 15:42
Medlem
Citat:
Mamman har skrivit på facebook om händelsen!
Dottern och pappan som är döda

Tycker alltid det känns skumt när man är så snabb att gå ut på Facebook för att dela något så fruktansvärt. Känns som en märklig prioritering. Måste vara något man gör i chocktillstånd?
Citera
2024-07-05, 15:43
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Kan man misstänka utökat självmord ?
Eller någon GM annan än kvinnan ,kvinnor är som bekant ofta fysiskt underlägsna männen .men det finns kanske vapen ?
Kvinnans nya man ?

Suck! Läs tråden!!
Polisen söker INGEN GM! Pappan har dödat dottern och sen begått självmord!
Citera
2024-07-05, 15:44
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Kanske pappan ringde grannen och innan grannen kom så sköt han sig själv ?

Känns nästan som det. Stackars granne...
Citera
2024-07-05, 15:44
Medlem
Ni som ifrågasätter mammans agerande efter hennes facebookinlägg har nog aldrig varit med om en så sjuk upplevelse att hela ditt omdöme och logiskt tänkande slutar fungera.

I en sådan tragedi är det inte alls ovanligt att man vill att hela världen blir varse vad som hänt. Har själv varit med om ett dödsfall som gick ut i media och nyheter där folk spekulerade och hörde av sig till mig för att få reda på vad som hänt. I det läget la jag ut bara några timmar efter att jag fått reda på dödsfallet att det stämmer att hen är död och varför, vad som hänt. Nu i efterhand, när sinnet är som vanligt igen och man hunnit bearbeta sorgen, chocken och traumat så ifrågasätter man absolut sitt val i att låta andra gotta sig i ens tragedi. Men samtidigt där och då så var det otroligt skönt att andra fick lov att sätta ord på min tragedi och dela min tragedi tillsammans med mig. Man känner sig extremt ensam i en sådan fruktansvärd händelse och att man är snabb på tangenterna är nog rentav en överlevnadsinstinkt där man på något sätt försöker förstå vad som hänt, innan man ens haft förmågan att egentligen förstå något alls.

Idag hade jag aldrig kunnat skriva ut händelsen och faktan så som jag skrev den där och då. För idag är mitt logiska tänkande och mina känslor på rätt ställe, det är dem inte i direkt anslutning till ett trauma.

Sluta klandra mamman för hennes facebookinlägg.
Citera
2024-07-05, 15:45
Medlem
rubbergirls avatar
Jag tror ju att kvinnor som har barn med bra män vill att barnen skall kunna bo där oxå.
Det är ingen dans på rosor att som ensamstående ha barn på heltid.

Har man däremot barn med en dålig man är det en lättnad att ha ungarna på heltid även om det är tungt.
Citera
2024-07-05, 15:46
Avslutad
Citat:
Suck! Läs tråden!!
Polisen söker INGEN GM! Pappan har dödat dottern och sen begått självmord!
O tack det va det jag trodde . Fy stackars mamman nu gud så fruktansvärt när ens barn blir mördat av sin egen förälder .
😭🥵
Citera
2024-07-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Att folk ringer, skriver mm till henne i denna stund är nog närmast ohanterbart

Varför har man ens koll på det? Mobilen borde ligga exakt där den låg när hon hittade sina barn eller vara kastad in i en vägg och hon borde inte ha en tanke på att öppna den
Citera
2024-07-05, 15:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad.

/Moderator
Citera
2024-07-05, 15:56
Medlem
Merwinnas avatar
Söta ungar. Så otroligt synd!
Citera
2024-07-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuttfjun
Tycker alltid det känns skumt när man är så snabb att gå ut på Facebook för att dela något så fruktansvärt. Känns som en märklig prioritering. Måste vara något man gör i chocktillstånd?

Snabbt!? Larmet kom vid 20:30+ igår, och inlägget på fb skrevs efter 14:00 idag....

Ett kort, enkelt inlägg, där hon ber om att få sörja i fred 🕊
Är det så konstigt att skriva något sådant, säkerligen 15-16 timmar efter att hon nåtts av vad som hänt?

Är ju även ett sätt att få folk att sluta ringa/skriva direkt till henne, om vad som hänt.
Fullt rimlig reaktion, och fullt förståeligt i denna tuffa tid för henne 🕊
Citera
2024-07-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Nu vet man ju inte anledningen eller vad som har hänt här även fast det så klart är tragiskt. Men hur får du detta till att det har med kvinnohat att göra? Behöver man hata kvinnor i det stora hela för att man gör något illa mot en kvinna? Utveckla gärna.
Det inlägget säger inget om ett allmänt hat mot kvinnor. Det handlar om hat mot de kvinnor som överger /lämnar dem. Men forskningen säger att det handlar nog mera om att straffa kvinnan. När du med berått mod tar livet av dina egna barn för att straffa ditt ex, för att hon har valt att lämna dig (vilket ju är en mänsklig rättighet), så förstår man att det är något fel på en sådan man! Det finns inga ursäkter! Detta fall är ju väldigt likt det i Luleå där en pappa dränkte sin lille son, Tintin, för att mamman hade ensam vårdnad (han hade umgängesrätt) och levde sitt eget liv. Domstolarna har ju helt klart dömt helt rätt när så labila män inte får ha delad vårdnad. Men de borde tydligtvis vara ännu mera försiktiga och bara ha övervakat umgänge…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in