2024-07-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Ett exempel.
När hon meddelar att hon ville skiljas i September, så skulle hon kunna ta det lite lugnt så att allt löser sig lite smidigare.
Men narcissister bryr väl sig inte om det för all handlar väl om henne.
Så istället drar hon ut och träffar nya månaden efter.
Visst har hon rätten att göra det, absolut.
Men är det att lösa en separation efter 13 år på ett vuxet, moget och ansvarsfullt sätt.?
JA, kommer du såklart att svara.
Men det är det inte. Hade den lilla oskyldiga narcissister brytt sig det minsta, så hade hon begärt skilsmässa, lungt och stilla löst allt det praktiska, väntat lite längre med dejtande, sen stilla och lungt flyttat därifrån.
Men så tänker inte den lilla narcissisten.
Jag vill skilja mig, och om en månad tänker jag träffa 3 nya grabbar och "fika"
Detta skall jag berätta för min dotter och jag skall visa hela världen på Facebook hur lycklig och glad jag är.
Hon kunde stillat sig lite och tagit lite hänsyn.
Där är ett exempel.
Vi vet inte alls hur HON har haft det i relationen. Hon kanske har varit kvar i relationen alldeles för länge för att hon tyckt synd, stått ut med honom och hans dåliga mående.
Han kan ju ha behandlat både henne och barnen illa.
Sen drog han till med att skicka in skilsmässoansökan för att sätta dit henne på plats.
Då fick hon en chans att dra sig ur.

Hon kanske äntligen kände sig fri från hans alla utspel i sitt dåliga mående.

Hon kanske hade längtat länge att få gå vidare i sitt liv och tog chansen när hon äntligen fick den. utan honom.
Nytt liv med nya normala, sunda människor.
Citera
2024-07-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De kan ju båda haft ”flytthysteri”.
Han kan inte flytta mer - men hon är ju återigen i full färd med att flytta igen. Limhamn skulle bli underbart att bo i skrev hon - men nu ska de iväg igen.

För att han är en oförlåtlig barnamördare kan ju hon mycket väl ändå vara en flytthysterisk narcissist.
Hur många gånger får man flytta - enligt dig?
Citera
2024-07-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hon kanske var i chocktillstånd.

Inte troligt. Om ditt eget barn skulle mördats skulle en av dina fötärsta tankar i "chock" vara att så snabbt som möjligt basunerar ut det på Facebook ? Och dessutom utan ett enda ord som beskriver dina känslor ?

För mig är det ett allvarligt stört beteende av en fullblodsnarcissist. De missar INTE chansen till att få uppmärksamhet med hjälp av en sådan godbit.
Citera
2024-07-10, 22:31
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur många gånger får man flytta - enligt dig?
Så många gånger man vill.
Men bryr man sig om sina minderåriga barns välmående gör man det inte för ofta om man inte är absolut tvungen.
Definitivt inte varje år.
Citera
2024-07-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vi vet inte alls hur HON har haft det i relationen. Hon kanske har varit kvar i relationen alldeles för länge för att hon tyckt synd, stått ut med honom och hans dåliga mående.
Han kan ju ha behandlat både henne och barnen illa.
Sen drog han till med att skicka in skilsmässoansökan för att sätta dit henne på plats.
Då fick hon en chans att dra sig ur.

Hon kanske äntligen kände sig fri från hans alla utspel i sitt dåliga mående.

Hon kanske hade längtat länge att få gå vidare i sitt liv och tog chansen när hon äntligen fick den. utan honom.
Nytt liv med nya normala, sunda människor.

Och där kom som beräknat attackfeministen till undsättning för det kvinnliga könet...
Citera
2024-07-10, 22:32
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Det normala är att barnen vid en separation initialt stannar i sin trygga miljö tills båda föräldrarna har ordnat ett lämpligt boende och skolsituationen är klar. Sedan fördelas vårdnaden, antingen gemensamt eller via myndigheternas försorg.

Eller att man kommer överens.
Men det är svårt om mannen varit gift med en narcissist
Citera
2024-07-10, 22:33
Medlem
Citat:
Hur gör man en känsloyttring på Facebook?

Ta dig en titt på Facebook så förstår du snart.
Citera
2024-07-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GissarBara
Eller att man kommer överens.

Det var väl vad jag skrev, har du svårt att förstå text eller är du bara extremt grälsjuk?

Citat:
Det normala är att barnen vid en separation initialt stannar i sin trygga miljö tills båda föräldrarna har ordnat ett lämpligt boende och skolsituationen är klar. Sedan fördelas vårdnaden, antingen gemensamt eller via myndigheternas försorg.
Citera
2024-07-10, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Inte troligt. Om ditt eget barn skulle mördats skulle en av dina fötärsta tankar i "chock" vara att så snabbt som möjligt basunerar ut det på Facebook ? Och dessutom utan ett enda ord som beskriver dina känslor ?

För mig är det ett allvarligt stört beteende av en fullblodsnarcissist. De missar INTE chansen till att få uppmärksamhet med hjälp av en sådan godbit.
Om hon vore fullblodsnarcissist så hade hon vältrat sig i sina känslor och hur svårt det var för henne.
Tvärtemot det du hävdar mao.

Och ja - det är numer ganska många som informerar bekantskapskretsen genom att skriva på facebook. Det är liksom mycket lättare än att behöva sitta och ringa runt för att informera alla som bör få veta.
Citera
2024-07-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ta dig en titt på Facebook så förstår du snart.
Du kunde inte svara alltså? Hur gör man en känsloyttring på Facebook - godkänd av dig?

Vilken emoji skulle du använda för att beskriva din känsla om ditt barn blev mördad?
Citera
2024-07-10, 22:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag tror det kan vara svårt att beskriva sina känslor när ens barn har blivit mördat.
Av barnets pappa dessutom, beskyddaren.
Citera
2024-07-10, 22:59
Medlem
Citat:
Du kunde inte svara alltså? Hur gör man en känsloyttring på Facebook - godkänd av dig?

Vilken emoji skulle du använda för att beskriva din känsla om ditt barn blev mördad?

För det första skulle jag aldrig helvete gå ut med en sån sak. Och garanterat inte två timmar efteråt.

Ja du, här fanns ingen emoji eller känslomässig text alls. Nada, Zero eller Nichts !

Således en känslomässigt störd narcissist. Vilket de brukar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in