2024-07-04, 15:06
Medlem
Europes avatar
Varför tar någon med sin dotter till ett nakenbad om dottern inte vill bada naken? Känns som det här platsar i ”idiotier får plats i media”-tråden.
Citera
2024-07-04, 15:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Kontroversiell fråga ändå.

Åker man på ett nakenbad bör man inse det. Vill man inte näcka får man åka någon annan stans.

Med det sagt, det är knappast så att nakenbadet kommer läggas ned för att en tonårstjej åker dit med sin nakna mamma men själv inte vill vara naken. Så badet borde väl kunnat göra ett undantag.

Att man vill åka på nakenbad med sina föräldrar när man är i den åldern är ju verkligen underligt också...

Varför skulle badet göra ett undantag? Regler är till för att följas. Gör man undantag för en så kommer man till slut behöva göra undantag för alla. Det är bättre att tjejerna åker till något annat badhus isåfall. De flesta badhus och stränder tillåter badkläder så då behöver man inte välja just det som inte gör det.
Citera
2024-07-04, 15:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är ju hur tydligt som helst i artikeln att mamman pressade den lilla tösen men som tur var kunde hon uppbringa styrkan att säga nej, det räcker nu. Flickebarnet vägrade att delta i mammans perversa "lekar".

Var i artikeln läste du att det var MAMMAN som pressade tjejen? Det var ju för i helvete ordföranden till föreningen som gjorde det och morsan lackade. Du verkar helt ha missuppfattat händelsen.
Citera
2024-07-04, 15:25
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Louise hade inte där att göra med en minderårig som inte ville bada naken.

Lappa till folk som försöker upprätthålla reglerna i en förening kan du med fördel göra i ditt eget dysfunktionella hemland.

Dessa regler har redan postats och ingenstans är det ett krav på att man måste vara naken.
Om vi nu diskuterar dysfunktionalitet, så är det snarare din kromosomuppsättning som faller inom det kapitlet.
Citera
2024-07-04, 15:28
Medlem
sanchoos avatar
Om man börjar tumma på reglerna kommer tillslut bli ett vanligt bad. Man kan inte göra undantag.
Detta badställe har en bra geografisk placering
Citera
2024-07-04, 15:28
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Tycker man en 16-åring kan vara snygg är man peddo. Samtidigt hamnar alltid dessa trådar högst upp i aktuella ämnen ganska omgående av nån mystisk anledning. Helt plötsligt blir man väldigt intresserad och klickbenägen.
Samhället och biologi håller inte med dig. Kvinnor passerar sitt bäst före datum redan vid 30 års åldern, biologiskt sett, män är väldigt programmerade att gilla ungdom och skönhet, 15-25 är i stort sett universellt attraktiva för män, självklart med glidning åt det äldre hållet ju äldre mannen blir. De flesta 70 åriga gubbar tycker fortfarande 18 åringar ser bra ut, även om de kanske inte står ut att vara i närheten av dem pga deras omognad.
Citera
2024-07-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Samhället och biologi håller inte med dig. Kvinnor passerar sitt bäst före datum redan vid 30 års åldern, biologiskt sett, män är väldigt programmerade att gilla ungdom och skönhet, 15-25 är i stort sett universellt attraktiva för män, självklart med glidning åt det äldre hållet ju äldre mannen blir. De flesta 70 åriga gubbar tycker fortfarande 18 åringar ser bra ut, även om de kanske inte står ut att vara i närheten av dem pga deras omognad.
Jag var sarkastisk och försökte peka på hyckleriet. Jag ska försöka vara mer tydlig nästa gång.
Citera
2024-07-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Om man börjar tumma på reglerna kommer tillslut bli ett vanligt bad. Man kan inte göra undantag.
Detta badställe har en bra geografisk placering

Eller att det börjar dyka upp tonåringar som vill behålla kläderna på och fnissa åt andra, bli som en fritidsgård.
Citera
2024-07-04, 15:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det framgår tydligt vid entrén när man löser inträde att man måste vara naken.

https://nakenparet.wordpress.com/wp-content/uploads/2020/10/img_3785-1.jpg

Det är en skylt och det är inte samma sak som regler.
Här är reglerna för anläggningen:

Trivselregler
Vi är ett nakenbad för såväl medlemmar som dagsbesökare.
Det är viktigt att alla, både medlemmar och dagsbesökare, följer detta samt resten av föreningens trivselregler.
Har du betalat din medlemsavgift har du också godkänt att följa våra stadgar och trivselregler.
  1. Använd alltid något att sitta på, oavsett var du sitter
  2. Alkohol är ej tillåtet på området
  3. Rökning får endast ske på särskilda platser som har askfat
  4. Fotografering av personer här inne är inte tillåtet
  5. Mobiltelefon ska användas restriktivt
  6. Vill du lyssna på radio eller musik måste hörlurar användas
  7. Alla hjälps åt att plocka med sig sitt skräp. Vid respektive utgång samt inne vid bastun finns kärl för återvinning av pant.
  8. Husdjur får inte följa med in på området
  9. Var rädd om våra blommor och träd
  10. Föräldrar ansvarar för att barn inte befinner sig på bryggorna

Det är en information om att det är nakenbad så ingen får en chock av att se en snopp eller fitta. Sedan har du bulletpoint med regler sådana som att alkohol och rökning inte är tillåten.
Men ingenstans står det att du inte får ha kläder på. Att bara sätta upp en skylt Här badar vi nakna kan ju lika gärna ses som bara information om att det finns nakna människor där.
Citera
2024-07-04, 15:35
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför skulle badet göra ett undantag? Regler är till för att följas. Gör man undantag för en så kommer man till slut behöva göra undantag för alla. Det är bättre att tjejerna åker till något annat badhus isåfall. De flesta badhus och stränder tillåter badkläder så då behöver man inte välja just det som inte gör det.

Vilket ju var det första jag skrev…
Citera
2024-07-04, 15:36
Medlem
Facebacks avatar
Skulle det vara okej att jag som herre skulle gå på nakenbad fullt påklädd men med gylfen nerdragen och kuken uthängandes?
Citera
2024-07-04, 15:37
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du verkar ju lika slut i huvudet som mamman. VARFÖR ska du ta med din dotter på nakenbad?

Var någonstans har jag skrivit att "jag skall ha med min dotter till ett nakenbad"? Ingenstans har jag ens gjort ett statement om att jag har en dotter, vilket jag inte har.
Innan du gör statement om att jag är slut i huvet så kanske du kan rannsaka din egen läsförståelse.

Men jag verkar i alla fall vara den enda som står upp för en påhoppad 16 årig tjej och hennes mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in