2024-07-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Länkarna funkar inte.

Prova dessa

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/dotter-hade-bikini-blev-utskalld-pa-saltholmens-kallbadhus.bda19160-6738-4869-8397-2a8c04e06391

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/saltholmen-sticker-ut-inget-nakentvang-pa-andra-kallbadhus-i-vastsverige.1bf76939-2106-4890-ac5c-424 5286fcad0
Citera
2024-07-04, 13:41
Medlem
Förtydligande ang ämnet i Sverige:

Nakenbad - här är normen att alla är nakna.

Naturistbad - här är normen att vara både naken o påklädd dvs ingen har rätt att säga till dig att ta av kläderna. Även om det förekommer av egenutnämnda strandpoliser.

Allmän strand - här är normen att man täcker könet men om någon är naken o ingen klagar är det ok att vara naken. Oftast lägger sig nakna i utkanterna av stranden. Topless för båda könen är ok.

Att jämföra m Danmark där det är ok att bada utan kläder på allmän strand. Dock lär det finnas speciella klädesbadstränder. Samma, samma fast tvärtom således.
Citera
2024-07-04, 13:48
Medlem
– De hinner inte ens hänga av sig förrän ordföranden i den här föreningen attackerar min dotter och börjar gapa och skrika om att här är det ett nakenbad, och säger att de inte får ha bikinin på sig, säger Louise, som inte vill uppge sitt efternamn,

Det räcker med det citatet för att man skall höra vilken manipulativ och falsk människa den här Louise är.

"attackerar"

"gapa och skrika"

så beskriver hon det alltså när ordföranden förklarade att de måste följa samma regler som alla andra.

Hoppas Louise blir portad från nakenbadet.
Citera
2024-07-04, 13:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
– De hinner inte ens hänga av sig förrän ordföranden i den här föreningen attackerar min dotter och börjar gapa och skrika om att här är det ett nakenbad, och säger att de inte får ha bikinin på sig, säger Louise, som inte vill uppge sitt efternamn,

Det räcker med det citatet för att man skall höra vilken manipulativ och falsk människa den här Louise är.

"attackerar"

"gapa och skrika"

så beskriver hon det alltså när ordföranden förklarade att de måste följa samma regler som alla andra.

Hoppas Louise blir portad från nakenbadet.

Och att hon inte vill uppge sitt efternamn är förmodligen för att slippa anmälan till soc över att hon tog med sig sin 16-åriga dotter till ett nakenbad.

Finns det någon bild på Louise i artikeln?
Citera
2024-07-04, 13:56
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Texten inleds med orden "Vi är ett nakenbad". Redan där framgår det väldigt tydligt att det handlar om ett nakenbad, dvs ett bad där man är naken.

Louise borde inte släpat med sig sin 16-åring till ett nakenbad om 16-åringen inte vill vara naken bland folk. Hade min mamma gjort nåt sånt mot mig när jag var 16 hade jag också vägrat klä av mig. Louise är en idiot.

Idiot är även kärringen (som jag fått klart för mig så var det inte en nudistgubbe, utan nudistkärring) som skällde ut 16-åringen. Märkligt att Louise inte lappade till henne.
Citera
2024-07-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Idiot är även kärringen (som jag fått klart för mig så var det inte en nudistgubbe, utan nudistkärring) som skällde ut 16-åringen. Märkligt att Louise inte lappade till henne.

Louise hade inte där att göra med en minderårig som inte ville bada naken.

Lappa till folk som försöker upprätthålla reglerna i en förening kan du med fördel göra i ditt eget dysfunktionella hemland.
Citera
2024-07-04, 14:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Enkelt löst. Känner sig dottern obekväm med att bada naken är det väl bara för mamman att dra på sig egna badkläder och ta med henne till ett annat bad där badkläder är normen. Vill mamman bada naken kan dottern stanna hemma de gångerna.

Här känns det lite som att mamman tycker att nakenbad är det bästa som finns men dottern är inte lika säker på den saken och så gick det som det gick. Problemet torde alltså ligga hos mamman och inte hos badhuset.
Citera
2024-07-04, 14:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Någon har här i tråden presenterat kallbadhusets regler. Ingenstans står det om att man måste vara naken. Alltså har personen som skällde på 16-åringen en självutnämnd polis som borde belönas med käftvåffla.

Det framgår tydligt vid entrén när man löser inträde att man måste vara naken.

https://nakenparet.wordpress.com/wp-content/uploads/2020/10/img_3785-1.jpg
Citera
2024-07-04, 14:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gossip-gunnar
Louise tog med sig sin 16-åriga dotter till nakenbadet på Saltholmen. Diskussion uppkom om hon skulle få behålla bikinin på eller inte. Tycker ni det var rätt av mamman att ta med sin icke bekväma dotter till ett nakenbad? Var det rätt av ordföranden i klubben att försöka tvinga ett barn att klä av sig naken inför publik? Har man laglig rätt att vistas bärande badkläder på så kallade nakenbad/kallbadhus på grund av allemansrätten eller är de privata stränder där inte allmänheten har tillträde? Nu när det är högsäsong för bad, vilka regler gäller egentligen på nakenbad?

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/d...7-2a8c04e06391

https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...nt=organic_red
Är det nakenbad ska hon ju vara naken. Vafan är detta verkligen så svårt?
Citera
2024-07-04, 14:28
Avstängd
Minst sagt korkat av en förälder att ta med sin tonåring till ett nakenbad!

Och någon undrar varför Sverige har blivit ett så sjukt land....
Citera
2024-07-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deskjockey
Jisses. Vad FÅR man egentligen göra på det där badet.

Besökarna får klä av sig och titta på varandra (kanske)
Senast redigerad av Guldvaskaren 2024-07-04 kl. 14:32.
Citera
2024-07-04, 14:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Det är nu inte jättekrångligt att Googla upp detta. Separata herr- och damavdelningar, med ett gemensamhetsområde däremellan.

Visste inte att journalisters uppgift var att rapportera halva nyheten så att man får googla andra halvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in