2024-07-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
99% av de som går på nakenbad är gamla kärringar eller yngre med hängpattar eller tjocka.
Så det är klart att alla där ville se en ung fitta och kanske mest njuta av ögonkontakt med henne när hon är naken.

Precis. Det är inga unga vackra människor på dessa nakenbad. Mest tjocka gubbar och kvinnor där det mesta hänger. Nu när det för en gångs skull faktiskt kommer en fräsch tonårstjej så envisas hon med att ha bikini. Gubbarna blev väldigt förbannade.
Citera
2024-07-04, 13:00
Medlem
I denna artikel framkommer ytterligare information. Uppenbarligen hade hon även med sig dotterns kompis, som inte heller hon kände sig bekväm med att gå naken.

Citat:
Det är ett nakenbad och en dag i juni hade Louise kommit dit för att bada och sola i sommarvärmen. När hennes 16-åriga dotter och dotterns kompis kom dit blev stämningen snabbt hetsk.

Anledningen var för att dottern och hennes kompis hade bikini på sig.

– De hinner inte ens hänga av sig förrän ordföranden i den här föreningen attackerar min dotter och börjar gapa och skrika om att här är det ett nakenbad, och säger att de inte får ha bikinin på sig, säger Louise, som inte vill uppge sitt efternamn, till Göteborgs-Posten.

https://www.newsner.com/nyheter/tonarstjej-skalldes-ut-pa-badhuset-for-att-hon-hade-bikini-pa-sig-hotfullt/?amp=1
Citera
2024-07-04, 13:01
Medlem
Deskjockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskaren
Gubbarna fick säkert något att kallprata om, märklig mor, dottern borde gått hem.

https://saltholmenskallbadhus.se/trivselregler/

Trivselregler

Vi är ett nakenbad för såväl medlemmar som dagsbesökare.
Det är viktigt att alla, både medlemmar och dagsbesökare, följer detta samt resten av föreningens trivselregler.
Har du betalat din medlemsavgift har du också godkänt att följa våra stadgar och trivselregler.

# Använd alltid något att sitta på, oavsett var du sitter
# Alkohol är ej tillåtet på området
# Rökning får endast ske på särskilda platser som har askfat
# Fotografering av personer här inne är inte tillåtet
# Mobiltelefon ska användas restriktivt
# Vill du lyssna på radio eller musik måste hörlurar användas
# Alla hjälps åt att plocka med sig sitt skräp. Vid respektive utgång samt inne vid bastun finns kärl för återvinning av pant.
# Husdjur får inte följa med in på området
# Var rädd om våra blommor och träd
# Föräldrar ansvarar för att barn inte befinner sig på bryggorna
Jisses. Vad FÅR man egentligen göra på det där badet.
Citera
2024-07-04, 13:03
Medlem
”Man måste respektera att det är tonåringar och att det kan ta sin tid, säger Louise.”

Mamman uttalar sig som att hon försöker grooma in dottern i detta.

Vilken 16-åring vill vara naken med sin mamma och massa främlingar? Det är inget man brukar växa ur. De flesta 25-åringar eller 30-åringar vill inte heller umgås nakna med sina föräldrar och massa främlingar.
Citera
2024-07-04, 13:04
Medlem
Känns hysteriskt från föreningen. Om ett helt sällskap kommer påklädda är det fel, men om en tjej är blyg första gången där och har på sig baddräkt, vem bryr sig? Antingen känner hon det var fel plats för henne och kommer inte tillbaka eller också tar hon av sig nästa gång. Löser sig självt.
Citera
2024-07-04, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Precis. Det är inga unga vackra människor på dessa nakenbad. Mest tjocka gubbar och kvinnor där det mesta hänger. Nu när det för en gångs skull faktiskt kommer en fräsch tonårstjej så envisas hon med att ha bikini. Gubbarna blev väldigt förbannade.

Säkert. En del hade kanske väntat i flera år på att det gyllene tillfället skulle infinna sig i form av en tonårig flicka med fasta uppnosiga bröst och fjunig pussy och så vill objektet inte klä av sig. Enorm besvikelse och frustration men mamman är den som borde skämmas. Jag är själv ung tjej och skulle nog överväga att ta avstånd om min mamma hade tvingat mig som ett lamm till offeraltaret framför perversa blottare och gud vet vad för typer.
Citera
2024-07-04, 13:08
Medlem
Ganonitos avatar
Länkarna funkar inte.
Citera
2024-07-04, 13:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det verkar som att dottern inte alls ville men mamman pressade henne till perversa aktiviteter.
- Man måste respektera att det är tonåringar och att det kan ta sin tid, säger Louise.
Frågan är vilken relation mor o dotter har när mamman mer eller mindre tvingar ungen och utsätter henne för sånt här? Samma vibbar som föräldrar som lämnar över sina barn till Pride-disco för barn (inga föräldrar får vara med eller se vad som sker)....

Det är ju en jäkla skillnad på ett nakenbad och pride. Nakenbad är, till skillnad mot vad somliga tror, något sexuellt relaterat, medan pride-disco enbart körs i (pedofilt) sexuellt syfte av perversa vuxna.
Citera
2024-07-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Någon har här i tråden presenterat kallbadhusets regler. Ingenstans står det om att man måste vara naken. Alltså har personen som skällde på 16-åringen en självutnämnd polis som borde belönas med käftvåffla.

Texten inleds med orden "Vi är ett nakenbad". Redan där framgår det väldigt tydligt att det handlar om ett nakenbad, dvs ett bad där man är naken.

Louise borde inte släpat med sig sin 16-åring till ett nakenbad om 16-åringen inte vill vara naken bland folk. Hade min mamma gjort nåt sånt mot mig när jag var 16 hade jag också vägrat klä av mig. Louise är en idiot.
Citera
2024-07-04, 13:11
Medlem
Ser inget problem alls.

Är man på ett nakenbad skall man följa reglerna som gäller. Dessutom verkar det vara en klubb med uttryckta medlemsregler. Dags för tjejen och hennes mamma att sluta böla och istället växa upp!
Citera
2024-07-04, 13:14
Medlem
Vad är det för fel på detta jävla folk? Varför har dom sånt stort behov av att vara nakna inför/med andra?
Citera
2024-07-04, 13:15
Medlem
Om regeln är att alla måste vara nakna så är det regeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in