2024-07-04, 12:29
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
För och efternamn

Förnamn: Louise
Efternamn: Vet jag inte
Citera
2024-07-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskaren
Gubbarna fick säkert något att kallprata om, märklig mor, dottern borde gått hem.

https://saltholmenskallbadhus.se/trivselregler/

Trivselregler

Vi är ett nakenbad för såväl medlemmar som dagsbesökare.
Det är viktigt att alla, både medlemmar och dagsbesökare, följer detta samt resten av föreningens trivselregler.
Har du betalat din medlemsavgift har du också godkänt att följa våra stadgar och trivselregler.

# Använd alltid något att sitta på, oavsett var du sitter
# Alkohol är ej tillåtet på området
# Rökning får endast ske på särskilda platser som har askfat
# Fotografering av personer här inne är inte tillåtet
# Mobiltelefon ska användas restriktivt
# Vill du lyssna på radio eller musik måste hörlurar användas
# Alla hjälps åt att plocka med sig sitt skräp. Vid respektive utgång samt inne vid bastun finns kärl för återvinning av pant.
# Husdjur får inte följa med in på området
# Var rädd om våra blommor och träd
# Föräldrar ansvarar för att barn inte befinner sig på bryggorna

Jag är inte mycket för att visa upp mig naken men är beredd att göra ett undantag på Saltholmen, om alla de där reglerna följs. Det verkar ju vara ett lugnt och tryggt badparadis, till skillnad mot alla andra allmänna stränder som numera är no-go zoner.

Jag har full förståelse för att en 16 årig flicka inte vill visa upp sig naken på ett bad. Men med tanke på vad bikiniklädda flickor utsätts för i form av stirrande blickar och raggningsförsök på vanliga badplatser kan jag tänka mig att en och annan ung tjej faktiskt hellre väljer att vara helt naken på Saltholmen, där hon troligen slipper mycket av obehagligt uppträdande.
Citera
2024-07-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Problematiken ligger troligtvis i att det skulle komma dit folk som bara vill glutta då? Att alla är nakna torde väl vara någon form av intagningsprov.

Jag är inte intresserad och det verkar dottern i fråga inte heller vara, felet ligger givetvis på hennes mor i det här fallet.
Ja, finns ett nakenbad i stan där de badande blir irri på textilare för dessa uppfattas som fluktisar. Men det är en öppen badstrand och ingen förening, så det finns inga regler man har gått med på att följa. Där ligger alltid fluktisar i vassen. Jag badar inte där, har aldrig velat bada naken bland folk, fattar inte poängen.

Mamman borde inte ha tagit med sig dottern. Det finns ingen rimlig orsak att "vänja" dottern vid att bada naken. Om flickan själv vill bada naken så är det väl bra, om hon inte vill -strunta i nakenbadet.
Citera
2024-07-04, 12:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Gissar att det var en gubbe som ville se en naken 16 åring. Så irriterande och så nära att hon envisas med att faktiskt ha kläder på. Till sist rann känslorna över på fanskapet och han började skälla på 16-åringen. Varför fick han inte på käften?

Själv har jag haft tjejen med på nakenbad där jag själv suttit näck medan tjejen hade bikiniunderdel på sig. Hade någon börjat skälla på henne att hon skall ta av sig så hade den personen fått jävligt ont.
Citera
2024-07-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Gissar att det var en gubbe som ville se en naken 16 åring. Så irriterande och så nära att hon envisas med att faktiskt ha kläder på. Till sist rann känslorna över på fanskapet och han började skälla på 16-åringen. Varför fick han inte på käften?

Själv har jag haft tjejen med på nakenbad där jag själv suttit näck medan tjejen hade bikiniunderdel på sig. Hade någon börjat skälla på henne att hon skall ta av sig så hade den personen fått jävligt ont.

Men var det i en förening på ett kallbadhus? På öppna nakenbad gör man självklart som man vill.
Citera
2024-07-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes

Det var en kvinna som skällde
Citera
2024-07-04, 12:47
Medlem
Är det ens lagligt för en 16-åring att vistas på ett nakenbad?
Citera
2024-07-04, 12:49
Medlem
rex144s avatar
99% av de som går på nakenbad är gamla kärringar eller yngre med hängpattar eller tjocka.
Så det är klart att alla där ville se en ung fitta och kanske mest njuta av ögonkontakt med henne när hon är naken.
Citera
2024-07-04, 12:56
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Men var det i en förening på ett kallbadhus? På öppna nakenbad gör man självklart som man vill.

Någon har här i tråden presenterat kallbadhusets regler. Ingenstans står det om att man måste vara naken. Alltså har personen som skällde på 16-åringen en självutnämnd polis som borde belönas med käftvåffla.
Citera
2024-07-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Det är säkert naturligt att vara naken för vissa och bada. För andra är det inte det. Jag är åldring och för mig är det inte normalt ändå bara naken och har därför aldrig fått för mig att ens överväga tanken.
Bastu är en sak.

Men nu gäller det en mamma som tar sin underårig dotter till ett sådant här ställe och det är långt från ok. Men inte ens det verkar mamman förstå. Jag får samma tankar som moderatorn skrev i tråden - incestiösa vibbar.

Solklart fall att anmäla till de sociala myndigheterna.
Det är vad dottern vill och inte vad mamman vill som räknas och jag tycker även naken badet gjorde fel som ens försökte be flickan ta av sig kläderna. Är personen under 18 år så skall varken mot eller ordförande ens öppna munnen och kräva något mer än att slippa bli anmälda.

Häng ut aset så vi andra i tråden kan göra en anmälan.

Jag befann mig på nakenbad som ung. Det fanns absolut inget märkvärdigt med det. Lika incestuöst som att sitta naken i en bastu.

Kanske är du så gammal att du har blivit aggressiv och trög i huvudet.
Varför skulle någon bli anmäld?
Det handlade om ett nakenbad. Passar det inte att vara naken där kan man sticka till vanliga simhallen. Kanske basta i burka och hänga med dom andra.
Citera
2024-07-04, 12:58
Medlem
Saltholmens badhus here we come!!
Citera
2024-07-04, 12:59
Medlem
TheKhurgans avatar
Felet som begicks var ju att mamman tog med dottern dit, till att börja med.
Vad är det för fel på folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in