2024-07-04, 11:37
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Är det könsuppdelat nakenbad eller blandat? Kan förstå att en 16-årig tjej inte vill vara naken bland massa kåta gubbar och mamman borde inte tagit med henne dit.

Det känns otroligt konstigt att artikeln inte ens tar upp detta. Det är självklart viktig information för läsaren.

ALLA ställer sig den frågan efter ha läst artikeln
Citera
2024-07-04, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Håller med. Helt vansinnigt att pressa en knappt könsmogen flicka och introducera henne till gud vet vilka perversa aktiviteter. Mamman bör anmälas till soc eller polisen.

Knappt könsmogen flicka? Redan när mensen kommer så är tjejerna könsmogen och redo att ta stock och sen bli mamma. Detta händer redan vid 9-10 års åldern.
Citera
2024-07-04, 11:51
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Naturligtvis ska man va naken på ett nakenbad o knappast har en 16 åring blivit dit tvingad heller, måste va en sinnesslö unge i så fall, hon har väl trott det var ok att ha bikini på
Citera
2024-07-04, 11:52
Medlem
Morsan borde frågat dottern om hon ville, svaret är med stor risk nej. I annat fall borde hon ringt föreningen och frågat om det är okej om hennes 16 åriga dotter är med med bikini på? Om inte kunde dom gått till ett vanligt bad.

Hade en polare som var lite "äventyrlig" av sig när jag var rätt ung(18-19år). En sommar ville han testa på nakenbad. jag var inte så inne på det så jag sa att jag kunde följa med så får vi se om jag kan vara med med badbyxor.
Det var alla med på. Det var ett par riktigt snygga unga tjejer något äldre än oss(25?) och resten var gamla slitna gubbar med kåta blickar och en och annan tant. Tjejerna verkade väldigt glada att det kom ett par unga killar dit även om en hade badbyxor på(no shit).
Slutade med att en av tjejerna försökte få av mig byxorna varpå jag sa att det finns nog bara ett sätt hon får veta vad som döljer sig därunder.
Jag och hon smög diskret iväg och hade det väldigt skönt med varandra i en dusch i ett av omklädningsrummen. Sen kom vi tillbaka men ingen verkade märka något eller bry sig.

Aldrig varit på nakenbad sen dess men det är nog mycket skumt som försiggår där "bakom kulisserna".
Citera
2024-07-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Om flickan blev ditsläpad av sin mamma mot sin vilja är det självklart olämpligt från första början. Jag har aldrig varit på nakenbad men jag kan tycka att det borde finnas någon slags infasning för de som är ovana - du har på dig bikini under de första gångerna och tar av dig den när du känner dig bekväm. Det blir sällan bra när saker måste göras under tvång. I motsats till detta så finns det väsentligt fler "vanliga" bad än nakenbad. Det kanske hade varit bättre för de båda att gå dit istället.

Problematiken ligger troligtvis i att det skulle komma dit folk som bara vill glutta då? Att alla är nakna torde väl vara någon form av intagningsprov.

Jag är inte intresserad och det verkar dottern i fråga inte heller vara, felet ligger givetvis på hennes mor i det här fallet.
Citera
2024-07-04, 12:03
Medlem
Citat:
Är det könsuppdelat nakenbad eller blandat? Kan förstå att en 16-årig tjej inte vill vara naken bland massa kåta gubbar och mamman borde inte tagit med henne dit.

På föreningens hemsida står
Citat:
På badet finns två större avdelningar, en för damer och en för herrar. Mellan dessa avdelningar har vi ett mindre område för gemensamma bad dit alla besökare oasvett könsidentitet har tillträde. Föräldrar med barn hänvisas till den gemensamma delen eller till sandstranden på damsidan.
Citera
2024-07-04, 12:10
Medlem
Jag har personligen aldrig varit på ett nakenbad men jag har full respekt för de som uppskattar nakenkultur. Det har inte med sex eller perversioner att göra. Jag tycker också att det är självklart att de har rätt att kräva att besökare följer deras regler och förstår inte hur det här har kunnat bli en diskussion över huvud taget.

Är frågan: Bör ungdomar få bada påklädda på nakenbadet? I så fall är ju svaret "Nej". Vad mer finns att diskutera? Någons tonfall? På riktigt?

Om tjejen inte ville bada naken så borde hon inte gått till nakenbadet.
Citera
2024-07-04, 12:15
Medlem
Jag håller med om att det är mamman som gjorde fel. Man kan inte skylla på nakenbadet som har tydliga regler och det inte heller fungerar att låta människor komma dit och glutta lite medans de själva har kläder på sig.

Jag skulle själv aldrig gå till ett nakenbad för hela konceptet känns inte så tilltalande, men man får respektera att människor som gillar att sola och bada nakna har möjlighet att göra det under ordnade former.

Jag kan däremot inte riktigt förstå varför mamman ska ta med sin tonårsdotter som inte själv är bekväm med att vara avklädd. Självklart är det där problemet uppstod och där problemet löses.
Citera
2024-07-04, 12:18
Medlem
Hookes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det känns otroligt konstigt att artikeln inte ens tar upp detta. Det är självklart viktig information för läsaren.

ALLA ställer sig den frågan efter ha läst artikeln
Det är nu inte jättekrångligt att Googla upp detta. Separata herr- och damavdelningar, med ett gemensamhetsområde däremellan.
Citera
2024-07-04, 12:23
Medlem
Gubbarna fick säkert något att kallprata om, märklig mor, dottern borde gått hem.

https://saltholmenskallbadhus.se/trivselregler/

Trivselregler

Vi är ett nakenbad för såväl medlemmar som dagsbesökare.
Det är viktigt att alla, både medlemmar och dagsbesökare, följer detta samt resten av föreningens trivselregler.
Har du betalat din medlemsavgift har du också godkänt att följa våra stadgar och trivselregler.

# Använd alltid något att sitta på, oavsett var du sitter
# Alkohol är ej tillåtet på området
# Rökning får endast ske på särskilda platser som har askfat
# Fotografering av personer här inne är inte tillåtet
# Mobiltelefon ska användas restriktivt
# Vill du lyssna på radio eller musik måste hörlurar användas
# Alla hjälps åt att plocka med sig sitt skräp. Vid respektive utgång samt inne vid bastun finns kärl för återvinning av pant.
# Husdjur får inte följa med in på området
# Var rädd om våra blommor och träd
# Föräldrar ansvarar för att barn inte befinner sig på bryggorna
Citera
2024-07-04, 12:27
Medlem
Att vara påklädd på ett nakenbad är lika fel som att vara avklädd på ett vanligt bad.
Citera
2024-07-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gossip-gunnar
Louise tog med sig sin 16-åriga dotter till nakenbadet på Saltholmen. Diskussion uppkom om hon skulle få behålla bikinin på eller inte. Tycker ni det var rätt av mamman att ta med sin icke bekväma dotter till ett nakenbad? Var det rätt av ordföranden i klubben att försöka tvinga ett barn att klä av sig naken inför publik? Har man laglig rätt att vistas bärande badkläder på så kallade nakenbad/kallbadhus på grund av allemansrätten eller är de privata stränder där inte allmänheten har tillträde? Nu när det är högsäsong för bad, vilka regler gäller egentligen på nakenbad?

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/d...7-2a8c04e06391

https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...nt=organic_red

Varför tar man med sig sin dotter till ett nakenbad om hon inte vill bada naken? Känns totalt förvirrat.

Jag hade också slängt ut henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in