2024-07-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMara
Såhär skriver en person i hans kommentarsfält gällande att han hängde ut en person som var kritisk till hans tillvägagångssätt :

"Jag hoppas bara inte denna person/följare är blockad när det ska sittas här och spekuleras om honom. Smart sätt för att få folk som kritiserar drevet att hålla tyst "

Då svarar Daniel såhär :
"Han är inte blockad men har inte vagina nog att svara varken här eller på mail."

Rätt sunkigt beteende då han är en pappa till en tjej i 12-årsåldern... Vaddå vagina?
Vad vill Daniel säga? Att personer som är utrustade med en vagina per definition är mer fega än kukbärare?
Tänk att "barnens trollkarl" inte bara är "fd nazist" (enligt egen utsago) utan dessutom näthatande sexist....

Fyfan va pinsam han är. Hoppas att han slutar med Youtube innan han skämmer ut sig mer.
Citera
2024-07-01, 13:47
Medlem
GryningsMaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Fyfan va pinsam han är. Hoppas att han slutar med Youtube innan han skämmer ut sig mer.

ja, han sitter hemma i linne och nätmobbar medans sambon sliter röven av sig inom vården. Pinsamt.
Citera
2024-07-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Såg hans senaste video nu.
Han sitter och reagerar på någon som snackar skit om hans idol jockiboi (eller juste han visste inte vem Jockiboi var för en månad sen, enligt dog själv).

Hur kan dessa 40+are se upp till jockiboi?
Kan förstå att 7åringar ser upp till honom.
Men att en såkallad vuxen man sitter och idoliserar är sjukt

Tänk om man gick högstadiet eller gymnasiet och farsan satt och reagerade på en chrippa video.
Citera
2024-07-03, 18:00
Medlem
LandetsMinstaKuks avatar
Vill se klippet när han "kremerar en fisk" 🤣 hittar de inte på hans kanal och de lät så dåligt så jag skulle roa mig av det just nu...
Citera
2024-07-03, 18:02
Medlem
Citat:
ja, han sitter hemma i linne och nätmobbar medans sambon sliter röven av sig inom vården. Pinsamt.
Hmm.. jag undrar var vi har sett det scenariot förut?
Citera
2024-07-03, 19:28
Medlem
GryningsMaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandetsMinstaKuk
Vill se klippet när han "kremerar en fisk" 🤣 hittar de inte på hans kanal och de lät så dåligt så jag skulle roa mig av det just nu...

jag vill inte länka den där skithögen, men klippet heter "världens mest meningslösa vlogg".

Han kanske grillar fisken till perfektion, men det skiter jag i. Kremerar anser jag att han gör.
Och såsen är tunn som vatten.
Innan allt rusar han in på Ica Maxi som en amfetaminpåverkad stolle.
Citera
2024-07-03, 19:38
Medlem
Jag förstår mig inte på folk som skapar youtube kanaler där de bara snackar om andra. Jag tycker fan det är patetiskt att ha content kopplat till ''skvallernyheter'' och som handlar om andra, allt annat än en själv etc.

Men man kan ju också se i kommentarsfältet vad det är för människor som följer detta. Det är lågbegåvade människor.
Citera
2024-07-03, 20:55
Medlem
GryningsMaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Tänk om man gick högstadiet eller gymnasiet och farsan satt och reagerade på en chrippa video.

Ja, och i en video säger han angående Linnea : "Hon kanske vill ligga med mig..."

Tänk att ha en farsa på 45 som sitter framför datorn och mobbar en 23-årig tjej och säger sådär....

Daniel själv tror väl att det är roligt. Men det är inte roligt. Det är opassande och creepy. Framförallt när han har mobbat henne i flera videos och sagt att hon har mognadsgrad som en 12-åring samt gjort video efter video där han har förnedrat hennes pojkvän och även dennes far.
Fy fan vilken karlslok....Det hjälper inte med en PK-manbun. Kvinnoföraktet lyser igenom.

Han gjorde en hel video om att Chrippas pappa kallat honom ful. Men det är en lögn. Chrippa och hans far sa bara att Motvikt inte såg att hänga med.

Att han sitter i ett barnrum och sprider sin dynga gör det hela ännu mer obehagligt.
Citera
2024-07-03, 21:17
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Vad är det här för jävla nolla och varför spelar han in i dotterns rum, delar han sovrum med henne?

Får oerhört kraftiga creepy vibes från honom. Sexskämt är alltid creepy särskilt i den där åldern och att snacka om någon som är ett par år äldre än sitt egna barn

Nä, gör samma som med Rask, slå ihjäl och mal ner till hundfoder så blir deras liv inte helt bortkastat
Citera
2024-07-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ja, och i en video säger han angående Linnea : "Hon kanske vill ligga med mig..."

Tänk att ha en farsa på 45 som sitter framför datorn och mobbar en 23-årig tjej och säger sådär....

Daniel själv tror väl att det är roligt. Men det är inte roligt. Det är opassande och creepy. Framförallt när han har mobbat henne i flera videos och sagt att hon har mognadsgrad som en 12-åring samt gjort video efter video där han har förnedrat hennes pojkvän och även dennes far.
Fy fan vilken karlslok....Det hjälper inte med en PK-manbun. Kvinnoföraktet lyser igenom.

Han gjorde en hel video om att Chrippas pappa kallat honom ful. Men det är en lögn. Chrippa och hans far sa bara att Motvikt inte såg att hänga med.

Att han sitter i ett barnrum och sprider sin dynga gör det hela ännu mer obehagligt.

Jag tycker också han ser lite slö ut i ansiktet. Sen att han försöker slänga sig med ord som får honom att framstå som mer intelligent är bara patetiskt. Von-oben...
Citera
2024-07-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperRealChrippa
Det är något med sättet han höjer sina "förmågor" som gjorde mig nyfiken. Han säger: “Jag är magiker i grunden, därför kan jag se att Christoffer har sin far som en trygghet”. Det är som att han observerar något unikt med hjälp av sina tidigare kunskaper som andra inte kan se på den nivå som han kan. Han påstår självklart att han har en unik förmåga att förstå andra människor på grund av sin unika uppväxt också. Men sen fortsätter han med att observera helt självklara saker.

Jag blev lite nyfiken på honom och tittade igenom hans andra videos. En sak som förvånade mig var hur öppen han är över vem han är som person och sitt förflutna, detta tyder på att han är helt omedveten över vem han är och vilka signaler han sänder ut. Han tror verkligen att han är unik. Det här är en övertygelse som narcissister brukar ha. De allra flesta i hans ålder brukar ha börjat inse att det är inget unikt med dem(förutom att de är narcissister såklart). Det brukar vanligtvis komma ikapp dem efter ett antal misslyckanden i olika branscher och olika företagssatsningar osv. Och det är exakt den historiken han verkar ha.

Han nästlade sig in hos SVT men uppenbarligen blev det inte en storslagen karriär där. Han försökte bli författare, men nu lottar han ut sina tre(?) böcker gratis till sina följare. Han hade ett eget gymföretag som var jätte framgångsrikt (enligt honom), men uppenbarligen var den inte så långvarig. Ändå pratar han om allt som att det har varit jätte lyckat. Nu jobbar han som skoförsäljare i butik (försäljaryrket är där de brukar hamna), och gör smutskastnings videos vid sidan om. Han förklarar detta med att han har unika förmågor för det här. Det här är ett knep som sektledare brukar använda sig av: De vill
ge bilden av att de minsann har en speciell förmåga som andra inte besitter, och därför ska människor följa dem.

Först tänkte jag att han använder sig av detta knep medvetet, men efter att ha sett hans andra videos så är jag mer övertygad att han fortfarande lever i förnekelse, han har inte gett upp tanken att han är unik (det är hans dåliga självkänsla som spökar. Ja, narcissister har dålig självkänsla). Troligtvis har han hittat på ursäkter till varför han inte har lyckats än. Han har troligtvis skyllt på andra människor i många fall, eller andra yttre omständigheter. På så sätt kan han upprätthålla sin tro på sin egen unikhet.

Han ser inte sina tidigare misslyckanden som misslyckanden, han ser dem som en bekräftelse på att han är unik eftersom han tycker att han var nära att lyckas. Han är för korkad för att förstå att folk ser igenom honom, därför tror han att han kan säga såna saker utan att skämmas. Han tror att människor blir imponerade av honom för att han är imponerad av sig själv (eller vill vara det). Han förstår inte att människor ser att han har en grandios självbild och bara har misslyckanden bakom sig.

Om han nu var så bra på SVT, varför har han inte en karriär inom TV fortfarande?
Om han nu drev ett så lyckat företag, varför jobbar han som skoförsäljare nu?
Om han nu är så bra på psykologi, varför nämner han bara självklara saker i sina
“psykologiska analyser”?

En narcissist berättar alltid för folk hur bra han är, oavsett om det är baserat på en misslyckad karriär eller på en självklar observation som han uppmålar som "speciell förmåga att förstå människor".

En annan sak som är intressant är hur han skryter att han smörade sig in hos SVT genom att ge dem tårta. Han verkar även vara stolt över hur han har lyckats smöra sig in hos Anjo och Rask. Det här är egenskaper som normala människor värderar väldigt lågt men en narcissist kan till och med försöka vända en sån sak till något positivt.
Jag ställer självklart inte en diagnos på honom, utan spekulerar bara.
Eftersom han gör videor ur en psykologisk synvinkel om andra så tänkte jag att det är lämpligt att jag gör en "analys" ur en psykologisk synvinkel om honom. Är det intressant och det finns någon som vill höra det så är det tydligen moraliskt okej också.

Exakt det här skrev jag till honom på youtube, men han tog bort det snabbt som fan. Ändå fanns det kvar hos honom och hans ego hade fått en smäll av det eftersom han inte kunde låta bli att ta upp det i en video. (det verkar han alltid göra med negativa kommentarer).
Då sa han: "Jag kan ju inte vara narcissist eftersom jag har ju haft dålig självkänsla i mitt liv."
Han sa också att han var helt säker på att det var Chrippa som skrev detta eftersom hans ekonomi nämndes, det skulle tydligen bara Chrippa göra.

Senaste jag såg så skröt han om hur han tyckte att han hade "ägt" en uppenbarligen funktionshindrad person via en mail-konversation. Det tyckte han att han hade gjort genom att fråga mycket frågor om chips.
Vilken snubbe, helt otrolig. På sätt och viss är han unik, lite "speciell" kanske man skulle kunna säga.

Edit: Jag kollade in han kanal-sida nu. Han har också hakat upp sig på och blivit kränkt att nån skrev: "Gör drama eller så kommer din kanal dö ut". Han senaste video som inte handlade om Chrippa och drama fick bara ca 1000 visningar. Sen dess har han bara gjort Chippa videos. Uppenbarligen hade den personen rätt.
"Finns inga motiveringar till varför jag skulle vara narcissist", säger han. Sedan fortsätter han och visar en video där han syns tillsammans med Amy Diamond, ansiktet strålande av stolthet och tillfredsställelse. Han verkar vara lätt imponerad av kändisar och ser upp till dem som om de vore gudar. Det är rätt ovanligt med sådana människor i Sverige, särskilt bland människor i hans ålder.

I sin senaste video påpekade han att människor inte förstår att det tar tid att lyckas. Man kan undra hur många gånger han har behövt säga detta till sin sambo. Tröjan med tryck som han pratat om verkar dröja ett tag till, men jag tvekar inte en sekund på att han faktiskt skulle trycka upp en tröja, och gå runt med den med ett nöjt flin på läpparna likt ett stolt barn som har fått en guldstjärna.

Otroligt speciell människa.
Citera
2024-07-04, 11:38
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Jaså, ett nytt patetiskt stjärnskott som ska ta över stafettpinnen från Rask?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in