2024-07-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
3. Människor är ju "indelade" i skilda socioekonomiska grupper, men verkar det som att kvinnor i alla grupper siktar högre?

Ja. Manlig läkare tar gärna sjuksystern, för han skiter i hennes "socioekonomiska" status. Men kvinnlig läkare söker fortfarande manlig överläkare. Gamla mönster sitter i trots förändrade strukturer och jämlika villkor.

Det blir förstås ohållbart, eftersom utbudet inte motsvarar efterfrågan. Då breddas marknaden, och det blir istället Thailand eller nåt.
Citera
2024-07-03, 12:06
Medlem
Nu känner jag att den här tanten, ska lugna ner sig lite. Visst, det finns säkert både män och kvinnor som har helt orealistiska krav.

Nu är det slut dejtat för min del. Men om jag tänker innan

Tycker jag inte att jag som frivilligt barnfri, och endast vill dejta barnfria män. Eller som endast vill ha långa män. Minst lika lång som mig eller längre. Att det har varit orealistiska krav. Det är lite samma emot samma krav. Har heller aldrig behövt att mannen ska vara raketforskare på NASA eller miljonär. Jag förstår inte riktigt varför. Jag köper mina egna saker. Om jag vill ha något. Varför ska en man betala för mig? Jag är vuxen. Har haft tidigare relationer. Aldrig varit ett problem då.

Är väl viktigare att mannen är vettig och har bra åsikter. Bra personlighet. Och har något slags driv eller drömmar. Det behöver inte innebära att han ska bli nästa Elon Musk. Vad är det för hemska människor som fiskar efter tjocka plånböcker? Det är ju inte konstigt att dessa aldrig hittar någon.
Citera
2024-07-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Du ska inte övertyga mig, (en man som redan är tillsammans med en kvinna, som har varit gift, och har tre vuxna barn,) du ska övertyga kvinnorna om att de har fel.

Självkritik är inte kvinnorns starka sida.
Citera
2024-07-03, 12:36
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Fast har Ann många väninnor? Det finns så många olika kvinnor och par. Jag tänker att kaka söker maka.

Jag ser så många olika par runt om i vardagen och det är verkligen högt och lågt. Alla män tjänar inte bra.

Jag tycker Anns väninna gör rätt. Hon tjänar rätt bra och hon får vardagen att gå runt på egen hand. Hon vill nu bara ha en man som sätter guldkant på tillvaron. Hon vill inte fastna i vardagens slit med räkningar och andra problem. Hon vill att han ska tjäna bra. Hon vill ha roligt, kunna köpa kläder, heminredning och resor. Hon är sån och varför ska hon behöva förneka sig själv? För vad?

Att först bli dissad och exkluderad i 20 år, och sen välkomnad av samma person bara för att man nu har ett hus med sjötomt, välkommad av en person som tappat sågott som allt sitt värde dessutom.

Det är varken lockande eller tändande direkt.
Citera
2024-07-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Att först bli dissad och exkluderad i 20 år, och sen välkomnad av samma person bara för att man nu har ett hus med sjötomt, välkommad av en person som tappat sågott som allt sitt värde dessutom.

Det är varken lockande eller tändande direkt.

Jag har inte tillgång till AH hela artikel tyvärr.

Men jag tänker att sjötomten säkert är väldigt fin. Vem vill inte stå med en kopp kaffe i handen och blicka ut över sjön varje dag? Men jag håller med om att deras kontakt låter väldigt tråkig. Var tog personkemin, omtanken och lusten vägen?
Citera
2024-07-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
"yta, matlagning" - lever du på 1800-talet?

Nej, det är de egenskaperna jag uppskattar framförallt hos kvinnor. Vad ska jag annars lära mig menar du?

Det är inte troligt att en kvinna kan lära mig särskilt mycket om livet. Men inte bara det, tror du att en man som sliter hårt vill komma hem efter en hård arbetsdag och ha en kvinna som utmanar honom till en verbal diskussion för att visa sig på styva linan? Nej, vi vill ha lugn och ro. Vem fan vill komma hem till något sådant efter en arbetsdag?

Vi vill komma hem till ett hem där maten står på bordet och där det är 0 tjafs. Det är vad vi vill.

De feminiserade männen kanske går igång på kvinnor som gillar att argumentera, men det gör inte jag.

Män föredrar enkla egenskaper - lojalitet, kunna laga mat, se bra ut, någon som inte tjafsar etc.

Kolla i de senaste trådarna jag har diskuterat i så ser du bevis på hur rabiata vissa kvinnor är när de blir besegrade i en diskussion. Det är inte en trevlig upplevelse.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-07-03 kl. 12:57.
Citera
2024-07-03, 13:25
Medlem
Olduvais avatar
Skattefinansierade SVT-trollet och tillika bimbon Elaf Ali har skrivit en ledare i SvD som svar.

https://www.svd.se/a/0VQv8B/det-ar-mannen-som-ska-steppa-upp-ann-heberlein

"Det är männen som ska steppa upp". Det är bara att bli längre, rikare och snyggare, gentlemen.Tydligen så är vi också såklart rädda för att kvinnor ska "köra om" oss, såklart. Det verkar vara en tanke som kvinnor gillar att hålla sig med. Strandhäll sa samma sak om sin avlidne ex-man.

Min spaning är att Ali kommer bli anställd på SvDs troll-redaktion Perfect Guide i framtiden
Citera
2024-07-03, 14:20
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Självkritik är inte kvinnorns starka sida.
Fast, å andra sidan, det är kvinnorna som kan välja och vraka, du skriver det själv. På vilken ”marknad” som helst bestäms priset på varan av tillgång och efterfrågan. Alltså blir priset högt. Eller, så gäller det att ”handla” smart. Som jag gjorde. Jag är ingen miljonär...
Citera
2024-07-03, 14:25
Medlem
Citat:
En genomsnittlig man har mer att erbjuda än en genomsnittlig kvinna. Som man måste du prestera och gå igenom en hel del personlig utveckling för att ens hålla dig flytandes. Samma sak krävs inte på samma sätt för gemene kvinna. Män har mycket mer att erbjuda.

Som kvinna däremot så har du inte så mycket att erbjuda på förutom din yta, matlagning etc. Det är verkligheten eftersom mäns liv är tuffare, svårare och mer utmanande.

Som medelmåttig kvinna kan du på en dejtingsida få hundratals meddelanden per månad, enkelt. Som medelmåttig man? Du ska vara glad om du ens får 10 ifrån nya personer.

Jag tycker inte att en man som är en 5:a ska behöva dejta en 3:a.
Det här går emot all form av logik. Om män har mer att erbjuda än vad kvinnor har bör således deras situation på dejtingsidorna vara omvänd mot det du beskriver.
Eftersom män inte får så mycket respons på dejtingsidorna så beror det förmodligen på att du överskattat er förmåga till att bidra till relationen.
Citat:
Vi vill komma hem till ett hem där maten står på bordet och där det är 0 tjafs. Det är vad vi vill.
Du skriver att mannen vill komma hem till maten serverad på bordet, men dagens kvinnor arbetar heltid. Kan ju vara en del av förklaringen till att män inte är så eftertraktade i dagens samhälle.
Kvinnan ska vara kåt, glad och tacksam och stå för markservicen trots likvärdig arbetsbörda. Vad hade mannen att erbjuda nu igen?
Senast redigerad av a.poplitea 2024-07-03 kl. 14:28.
Citera
2024-07-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Fast, å andra sidan, det är kvinnorna som kan välja och vraka, du skriver det själv. På vilken ”marknad” som helst bestäms priset på varan av tillgång och efterfrågan. Alltså blir priset högt. Eller, så gäller det att ”handla” smart. Som jag gjorde. Jag är ingen miljonär...

De kan välja och vraka för det är fler män på många dejtingappar, sedan så underskattar många män sitt eget värde medans kvinnor överskattar sitt eget.

Att kvinnor kan få ligga hur mkt som helst innebär inte att de har självinsikt nog att se skillnaden på att få ligga och få ett förhållande.

En snygg man som är lösaktig kan ha inga problem att ligga med någon under sin nivå, detta kan ge kvinnan en falsk förhoppning om att den här kalibern av män faktiskt vill ha dem.

Gäller att skilja på förhållande och att ligga runt.

Gemene man ska inte ens vara på dejtingappar. Det är osmart ur ett strategiskt perspektiv.

Gäller att skilja på marknadsvärdet och ens faktiska värde.

Med din logik så är pennystocks värdefulla när de pumpas upp i marknadsvärde genom manipulation.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-07-03 kl. 14:50.
Citera
2024-07-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.poplitea
Det här går emot all form av logik. Om män har mer att erbjuda än vad kvinnor har bör således deras situation på dejtingsidorna vara omvänd mot det du beskriver.
Eftersom män inte får så mycket respons på dejtingsidorna så beror det förmodligen på att du överskattat er förmåga till att bidra till relationen.

Du skriver att mannen vill komma hem till maten serverad på bordet, men dagens kvinnor arbetar heltid. Kan ju vara en del av förklaringen till att män inte är så eftertraktade i dagens samhälle.
Kvinnan ska vara kåt, glad och tacksam och stå för markservicen trots likvärdig arbetsbörda. Vad hade mannen att erbjuda nu igen?

Vem har gått igenom mest personlig utveckling? Den genomsnittliga kvinnan eller den genomsnittliga mannen. Svaret är det senare.

Du verkar inte ha tänkt på den snedvridna könsration på dessa dejtingappar, du tror inte det kan spela in i hur många som blir ratade? Du glömmer även att kvinnor kan vara kräsna för att de får så mycket uppmärksamhet, trots att gemene man har mer att erbjuda än gemene kvinna. Värdet kan du inte sätta automatiskt utifrån hur mkt uppmärksamhet man får. Kvinnor får billig uppmärksamhet i stora kvantiteter.

Män får inte svar för att det är hård konkurrens och för att de inte inser sitt eget värde. Om de skulle börja bete sig på rätt så skulle fler börja vinna. Ett bra knep är att sluta ge gratis uppmärksamhet, vara direkt och fråga ut kvinnor i verkliga livet.

En medelmåttig man har behövt kämpa för att komma någon vart i livet. Som medelmåttig kvinna är det inte riktigt på samma sätt.

Jag pratar inte om mig själv. Håll det sakligt. Jag vill inte se några personangrepp.

Ja, om mannen betalar majoriteten av summan på räkningarna och kvinnan har hans beskydd, du tycker inte då att det är rimligt att hon lagar mat? Oj, vad jobbigt att laga mat... det handlar om att ge och ta.

En kvinna som har ditt beskydd och som du gör allt för och som du betalar majoriteten av räkningarna åt måste verkligen älska dig alltså om hon inte ens orkar laga mat och stå i köket åt dig . Kan hon inte göra detta så är hon diskvalificerad.

Kvinnan ska vara konservativ, traditionell och kvinnlig. Du kanske gillar jämlikhet i relationer? Men jag tror inte på det på samma sätt.

Ens faktiska värde sätts inte heller nödvändigtvis utifrån appdata. Om det stämde att män inte hade så mkt att ge, så skulle vi se samma skevhet i verkliga livet, det gör vi inte.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-07-03 kl. 14:52.
Citera
2024-07-03, 14:47
Medlem
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Heberlein faller omedvetet i samma grop när hon skriver om en inkomst på "mer modesta 600 000 årligen". Medianinkomsten var år 2022 för kvinnor 338.500:-, och 406.700:- för män.

Gissningsvis umgås Heberlein i övre medelklasskretsar så det kanske är rimligt att jämföra medieminkomst inom medelklass snarare än hela befolkningen. Men ändå. Redan 600.000:- är rätt bra inkomst. Naturligtvis blir hennes poäng å sätt och vid ännu tydligare när hon själv gör misstaget, miljoninkomst är verkligen få förrunnat.

Jag har slutat vara chockad över kvinnors absurda krav. Men som nyskild trodde jag mig vara nästan ett kap som tjänar hyffsat bra pengar och lyckas få inflytande i rätt många olika sammanhang. Men den illusionen försvann snabbt. Man måste vara lång, stilig, duktigt rik och ordentligt framgångsrik samt beredd att strunta i sina barn till förmån för hennes för att vara attraktiv på andrahandsmarknaden. Det finns naturligtvis många kvinnor som inte är så ytliga, men de lever ju redan med en vanlig gubbe sedan decennier.

På andrahandsmarknaden resonerar kvinnor som en avlägsen släkting till mig. Hon fick tag på en rätt rik änkling med flott sommarstuga. Tyvärr prioriterade han att hans vuxna barn fick vara där istället för att han tog med henne dit. Hon la verkligen ut texten om vilket kräk han var. Som brydde sig om sina barn. Tror hon dumpade honom. Det var tydligen sommarstugan som hon var ute efter.

Jag har också slutat bli chockade över att män föredrar kvinnor yngre än 30 ( och vissa har rippan vid 25 ) Tanten har just blivit 55, och har sagt adjö till the Love boat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in