Citat:
Ursprungligen postat av
a.poplitea
Det här går emot all form av logik. Om män har mer att erbjuda än vad kvinnor har bör således deras situation på dejtingsidorna vara omvänd mot det du beskriver.
Eftersom män inte får så mycket respons på dejtingsidorna så beror det förmodligen på att du överskattat er förmåga till att bidra till relationen.
Du skriver att mannen vill komma hem till maten serverad på bordet, men dagens kvinnor arbetar heltid. Kan ju vara en del av förklaringen till att män inte är så eftertraktade i dagens samhälle.
Kvinnan ska vara kåt, glad och tacksam och stå för markservicen trots likvärdig arbetsbörda. Vad hade mannen att erbjuda nu igen?

Vem har gått igenom mest personlig utveckling? Den genomsnittliga kvinnan eller den genomsnittliga mannen. Svaret är det senare.
Du verkar inte ha tänkt på den snedvridna könsration på dessa dejtingappar, du tror inte det kan spela in i hur många som blir ratade? Du glömmer även att kvinnor kan vara kräsna för att de får så mycket uppmärksamhet, trots att gemene man har mer att erbjuda än gemene kvinna. Värdet kan du inte sätta automatiskt utifrån hur mkt uppmärksamhet man får. Kvinnor får billig uppmärksamhet i stora kvantiteter.
Män får inte svar för att det är hård konkurrens och för att de inte inser sitt eget värde. Om de skulle börja bete sig på rätt så skulle fler börja vinna. Ett bra knep är att sluta ge gratis uppmärksamhet, vara direkt och fråga ut kvinnor i verkliga livet.
En medelmåttig man har behövt kämpa för att komma någon vart i livet. Som medelmåttig kvinna är det inte riktigt på samma sätt.
Jag pratar inte om mig själv. Håll det sakligt. Jag vill inte se några personangrepp.
Ja, om mannen betalar majoriteten av summan på räkningarna och kvinnan har hans beskydd, du tycker inte då att det är rimligt att hon lagar mat? Oj, vad jobbigt att laga mat... det handlar om att ge och ta.
En kvinna som har ditt beskydd och som du gör allt för och som du betalar majoriteten av räkningarna åt måste verkligen älska dig alltså om hon inte ens orkar laga mat och stå i köket åt dig

. Kan hon inte göra detta så är hon diskvalificerad.
Kvinnan ska vara konservativ, traditionell och kvinnlig. Du kanske gillar jämlikhet i relationer? Men jag tror inte på det på samma sätt.
Ens faktiska värde sätts inte heller nödvändigtvis utifrån appdata. Om det stämde att män inte hade så mkt att ge, så skulle vi se samma skevhet i verkliga livet, det gör vi inte.