”Ni tjejer som klagar – sänk kraven på män”
Låst artikel
https://www.svd.se/a/MnLl95/ann-heberlein-singelkvinnornas-forvantningar-pa-man-orimliga
"Män ska vara rika, långa, välutbildade, romantiska och ”kunna prata känslor” för att vara intressanta att dejta. Kvinnors krav på den perfekta partnern är orimliga, skriver Ann Heberlein – och uppmanar dem att tänka om."
"När jag hör Megan Boni sjunga att hon letar efter ”a man in finance” tänker jag på min singelväninna som kollar upp alla potentiella partners på Ratsit innan hon går på dejt.
Min väninna dejtar bara män som har en årsinkomst över en miljon om året, äger sin bostad (helst ett hus och givetvis i ett ”bättre område”, gärna med havsutsikt) och är barnlös. Själv ligger hon på mer modesta 600 000 årligen, har ett barn och bor i en mindre bostadsrätt."
1. Har Ann rätt? Är kraven från kvinnor astronomiska och förväntar de sig mer än vad de själva kan erbjuda?
2. Nu är detta en artikel i SvD och hur mycket hennes tänk reflekterar samhället i stort kan man undra, men är förväntningar för höga rent generellt?
3. Människor är ju "indelade" i skilda socioekonomiska grupper, men verkar det som att kvinnor i alla grupper siktar högre?