2024-07-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

"Män ska vara rika, långa, välutbildade, romantiska och ”kunna prata känslor” för att vara intressanta att dejta.

Fullt rimliga krav. Ser inget märkligt med det.
Citera
2024-07-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Det verkar rimligt att vilja att männen är rika eftersom de annars inte har mycket att komma med.

En genomsnittlig man har mer att erbjuda än en genomsnittlig kvinna. Som man måste du prestera och gå igenom en hel del personlig utveckling för att ens hålla dig flytandes. Samma sak krävs inte på samma sätt för gemene kvinna. Män har mycket mer att erbjuda.

Som kvinna däremot så har du inte så mycket att erbjuda på förutom din yta, matlagning etc. Det är verkligheten eftersom mäns liv är tuffare, svårare och mer utmanande.

Som medelmåttig kvinna kan du på en dejtingsida få hundratals meddelanden per månad, enkelt. Som medelmåttig man? Du ska vara glad om du ens får 10 ifrån nya personer.

Jag tycker inte att en man som är en 5:a ska behöva dejta en 3:a.
Citera
2024-07-03, 05:10
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash

De förväntar sig att män skall prata om känslor som de vore en vännina vilket sabbar dynamiken. Ta det med en vännina istället.
Citera
2024-07-03, 07:16
Medlem
En norsk forskare har nyligen publicerat en artikel på samma tema.

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

Kort sammanfattat menar han att problemet är onlinedatingen som premierar de översta procenten män som är mest universalt attraktiva.

Män har generellt lägre krav till kvinnor de vill ha sex med så när väldigt attraktiva män har sex med kvinnor misstar kvinnorna det som att de har ett högt partnervärde.

Men när det kommer till val av långtidspartner har män och kvinnor lika höga krav så här väljer de mest attraktiva männen bort kvinnorna som de tidigare har kunnat ha sex med.
Senast redigerad av deusx.machina 2024-07-03 kl. 07:43.
Citera
2024-07-03, 07:24
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deusx.machina
En norsk forskare har nyligen publicerat en artikel på samma tema.

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

Kort sammanfattat menar han att problemet är onlinedatingen som premierar de översta procenten män som är mest universalt attraktiva.

Män har generellt lägre krav till kvinnor de vill ha sex med så när väldigt attraktiva män har sex med kvinnor misstar kvinnorna det som att de har ett högt partnervärde.

Men när det kommer till val av långtidspartner har män och kvinnor lika höga krav så här väljer de mest attraktiva näbben bord kvinnorna som de tidigare har kunnat ha sex med.
Japp. Så är de. Vissa snubbar gillar tom fula och okomplicerade trasig brudar för sex pga att sex inte handlar om personen eller personkemi på hög nivå. De räcker me att hon har stark lust , röv och tuttar.
Inget man tar hem till morsan som man säger.
Ofta tror jag brudar som e average elr över average har det svårast, samt de snygga disfunktionella brudarna som ibland inte har personligheten. De kan bli svårare o hitta partner elr ens bli vettig vuxen.
Anyway. Kul att de finns folk som har lite vettig insikt i detta.
Citera
2024-07-03, 07:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Rimligt att alla kvinnor ska ha en rik man? Med tanke på hur rikedom generellt fördelas? Lägg till längd som är normalfördelat kring ett medelvärde på 175 cm.
Citera
2024-07-03, 08:11
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
En genomsnittlig man har mer att erbjuda än en genomsnittlig kvinna. Som man måste du prestera och gå igenom en hel del personlig utveckling för att ens hålla dig flytandes. Samma sak krävs inte på samma sätt för gemene kvinna. Män har mycket mer att erbjuda.

Som kvinna däremot så har du inte så mycket att erbjuda på förutom din yta, matlagning etc. Det är verkligheten eftersom mäns liv är tuffare, svårare och mer utmanande.

Som medelmåttig kvinna kan du på en dejtingsida få hundratals meddelanden per månad, enkelt. Som medelmåttig man? Du ska vara glad om du ens får 10 ifrån nya personer.

Du ska inte övertyga mig, (en man som redan är tillsammans med en kvinna, som har varit gift, och har tre vuxna barn,) du ska övertyga kvinnorna om att de har fel.
Citera
2024-07-03, 09:12
Moderator
pbos avatar
Heberlein faller omedvetet i samma grop när hon skriver om en inkomst på "mer modesta 600 000 årligen". Medianinkomsten var år 2022 för kvinnor 338.500:-, och 406.700:- för män.

Gissningsvis umgås Heberlein i övre medelklasskretsar så det kanske är rimligt att jämföra medieminkomst inom medelklass snarare än hela befolkningen. Men ändå. Redan 600.000:- är rätt bra inkomst. Naturligtvis blir hennes poäng å sätt och vid ännu tydligare när hon själv gör misstaget, miljoninkomst är verkligen få förrunnat.

Jag har slutat vara chockad över kvinnors absurda krav. Men som nyskild trodde jag mig vara nästan ett kap som tjänar hyffsat bra pengar och lyckas få inflytande i rätt många olika sammanhang. Men den illusionen försvann snabbt. Man måste vara lång, stilig, duktigt rik och ordentligt framgångsrik samt beredd att strunta i sina barn till förmån för hennes för att vara attraktiv på andrahandsmarknaden. Det finns naturligtvis många kvinnor som inte är så ytliga, men de lever ju redan med en vanlig gubbe sedan decennier.

På andrahandsmarknaden resonerar kvinnor som en avlägsen släkting till mig. Hon fick tag på en rätt rik änkling med flott sommarstuga. Tyvärr prioriterade han att hans vuxna barn fick vara där istället för att han tog med henne dit. Hon la verkligen ut texten om vilket kräk han var. Som brydde sig om sina barn. Tror hon dumpade honom. Det var tydligen sommarstugan som hon var ute efter.
Citera
2024-07-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle

"yta, matlagning" - lever du på 1800-talet?
Citera
2024-07-03, 10:08
Medlem
Finns nog mindre utbud på finansmän som är singel och barnlösa än ensamstående mammor. Även om de skulle söka seniora IT-män så är många varken singel eller barnlösa.
Bara genom att släppa taget om tanken på barnlöshet gör det nog lättare, dessutom har de nog större chans på dessa eftersom de redan har egna barn så är det ok att kvinnan också har det. Så där borde de se över sina krav.
Sedan finns det många som är välbetalda utan att jobba inom just finans så att bredda till fler yrkesgrupper är inte fel heller.
De kan börja där, men i längden borde de tänka att för lycka så är det mer som ska klaffa än plånboksstorleken, och de kan gå miste på bra män för att de stirrar sig blinda på det. Fast om de stirrar sig blinda på det så går inte männen de går miste om miste om så mycket heller
Citera
2024-07-03, 10:18
Medlem
Hehe, det var faktiskt en väldigt rolig krönika. Ann är lite av en kvinnlig Alex Schulman - pekar på ömma punkter genom att ta i från tårna med skildringar som förmodligen aldrig har hänt eller överdrivs kraftigt. Poängen kvarstår dock. Nu umgås jag mestadels med andra par men bland de singlar som finns i min omgivning så känner jag inte igen tankesättet. Om jag också tillåts vara en smula provocerande så känns upplägget främmande för kvinnan - att ta den tiden och energin för att undersöka sin potentiella partner tyder på ett systematiskt tänkande och att det finns en strategi som går bortom känslor, hängivenhet och passion. Tre saker som annars brukar vara tongivande när en kvinna finner sin partner.
Citera
2024-07-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hon har allt rätt att ha sina krav men att sedan klaga över bristen på sådana män... Om jag ska generalisera nu är vi män - som grupp - betydligt mer medvetna om vårt värde och vad som krävs av oss för att kunna ge en kvinna värde. Kvinnor - generellt - har en betydligt lägre förståelse för sitt egna värde och vad vi män värdesätter.

De flesta HVM män, som väninnan söker sig till, vill ha en kvinna som både är intellektuell OCH "fysisk" av sig men många kvinnor tror att det räcker med bara det ena. Hon vill ha en man som ger henne guldkant men vad kan hon ge mannen i utbyte? Bara att hon har barn drar ned hennes värde rejält vad gäller seriös "relation", inte pump&dump.

// CC

Vad kan hon erbjuda? Hon kanske är snygg, glad, k-t och klarar sig själv ekonomiskt. Många män tycker det känns bra med kvinnor som kan stå på egna ben.

Personligen skräms jag och blir rädd för män som är alldeles för självtillräckliga, har allt och kan allt. Har svårt att få känslor då. Man vill ju ändå känna att man tillför något och att han behöver en på något sätt. Ja, och sen fattar jag att jag inte är nån 10-poängare själv.

Här hemma har jag istället en man som är snygg ( jag gillar ju manlig skönhet ). Han är också far tiill mina barn. Men han är inte så rik.
Det kan vara en brist ibland, så jag förstår Anns kompis
Senast redigerad av Tissetiss 2024-07-03 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in