2024-07-02, 19:54
Medlem
Är du berusad just nu?
Citera
2024-07-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Hoppas för din skull att du bara kör lite trolling på sommarlovet.
Annars är det väl dags att checka in på torken snarast, det har gått ganska långt om du startar bilen på fyllan och sedan glömmer bort det.
Hur ska han kunna starta bilen på fyllan om det finns alkolås monterat?
Citera
2024-07-02, 20:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
men jag har en bil med alkoholås och någon har gått in i min bil och druckit alkohol och blåst i mätaren med flit för att ge utslag så att jag blir av med alkolåset

Chansen att detta hänt är 0,00001%
Så dom kommer självfallet dra in körkortet för dig - dom skiter nog i om du påstår att du glömt låsa bilen och att någon annan blåst rött.

Jag, precis som alla andra här, tror inte på dig.
Citera
2024-07-02, 21:22
Medlem
Stenballes avatar
Läge att summera tråden?

Ts är alkoholiserad sedan många år tillbaks, har åkt dit för rattfylla ett flertal gånger, men har trots det fått behålla sitt körkort, dock med alkolås.
Vidare så är Ts, enligt egen utsago dyngrak för närvarande.
Medlem i AA sedan flera år tillbaka, men hör snarare hemma i ISAA.

Ts hävdar att denne är fullt kapabel att köra bil alkoholpåverkad, och de av oss som hävdar annat förolämpas.

Vidare hävdar "Privattaxin" att någon annan har tagit sig in i dennes bil och blåst alkoholpåverkad efter att tagit, och lagt tillbaka, nycklarna i bostaden.

Min slutsats:
Ts är ett fyllo som inte bör få framföra något som helst motorfordon.
Flera yttranden i tråden och i tidigare historik här på Fb får mig dessutom att önska att en del borde kunna omyndigförklaras.
Citera
2024-07-02, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Varför har du ett alkolås? När man har ett alkolås så startar inte bilen eller hur.
Vem är det som har koll på detta eftersom du blir av med ditt körkort Har du kört på fyllan innan så får du skylla dig själv. Det kanske kan vara dags att ta kontakt med Anonyma Alkoholister.

Man kan ha ett villkorat körkort tillsammans med alkolås på bilen. Blåser man positivt under den prövotiden så rycker de lappen.
Citera
2024-07-02, 21:37
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Man kan ha ett villkorat körkort tillsammans med alkolås på bilen. Blåser man positivt under den prövotiden så rycker de lappen.
Vilket garanterat är TS situation, båda meningarna. Och nu har TS "blåst bort" sitt körkort och minns det inte ens själv.

Om det inte bara är en uttråkad snorunge med sommarlov, det vill säga.
Citera
2024-07-02, 21:38
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
men jag har en bil med alkoholås och någon har gått in i min bil och druckit alkohol och blåst i mätaren med flit för att ge utslag så att jag blir av med alkolåset
I call bullshit. Socialtjänsten har inga jäkla alkolås till bilar som de läser av. Antingen är det Transportstyrelsen du pratar om, eller så snackar du skit
Citera
2024-07-02, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vilket garanterat är TS situation, båda meningarna. Och nu har TS "blåst bort" sitt körkort och minns det inte ens själv.

Om det inte bara är en uttråkad snorunge med sommarlov, det vill säga.

Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Men att det skulle ha varit någon annan där och blåst bär inte sannolikhetens prägel.
Citera
2024-07-02, 21:52
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
I call bullshit. Socialtjänsten har inga jäkla alkolås till bilar som de läser av. Antingen är det Transportstyrelsen du pratar om, eller så snackar du skit

Det är helt riktigt. Men socialtjänsten kan vara inblandad och få del av resultat från blåsningar, se exempelvis 3 kap. 8 § Körkortsförordning (1998:980). Om man är opålitlig i nykterhetshänseende och behöver styrka att man är nykter kan socialtjänsten mycket väl vara iblandad i ärendet.
Citera
2024-07-02, 22:24
Medlem
Citat:
Mitt körkort miblri indratget för att nån nn har blåsit i min alkomätare. Jag LOVAR OCH SVÄR att jag har ett alkolås i min bil och jag måste ha mitt körkort och i min bil så har jag ett alkolås som är direkt uppkopplat och jag har inte blåst fel EN ENDA GÅNG men idag får jag vetat att jag blir av med lappen föra tt jag fvått utslag. Det enda jag kan tänka mig är att jag inte bytt munstycke eller att någon blåst i min alkohmätare. Snälla Flashback jag ber er er, fiunns det minsta möjlighet att bestrida det här?
Du skriver som ett fyllo, tuff chance.
Citera
2024-07-02, 22:38
Du har garanterat varit apfull och satt dig i bilen och försökt köra iväg. Alkoholister kommer ju inte ihåg vad de gjort. Konstanta minnesluckor.
Citera
2024-07-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Det är helt riktigt. Men socialtjänsten kan vara inblandad och få del av resultat från blåsningar, se exempelvis 3 kap. 8 § Körkortsförordning (1998:980). Om man är opålitlig i nykterhetshänseende och behöver styrka att man är nykter kan socialtjänsten mycket väl vara iblandad i ärendet.

Svaret finns möjligen en googling bort men är det inte obligatoriskt att påvisa relativ nykterhet (eller i alla fall inte överdriven alkoholkonsumtion) via slumpmässig provtagning om man har alkolås? TS verkar förstås ha flugit under radarn om så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in