Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-02, 23:19
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Svaret finns möjligen en googling bort men är det inte obligatoriskt att påvisa relativ nykterhet (eller i alla fall inte överdriven alkoholkonsumtion) via slumpmässig provtagning om man har alkolås? TS verkar förstås ha flugit under radarn om så är fallet.
Min mätare aktiveras enbart vid start av fordon samt under färd.
Citera
2024-07-02, 23:52
Medlem
Menar du på fullaste allvar att kommunen har en uppkopplad alkomätare och ber därefter transportstyrelsen dra ditt kort för att någon blåst i mätare och fått utslag?
Bilen kördes inte, hur kan man då dömas för rattfylleri?
Hur skulle de juridiskt kunna påvisa att just du blåste?
En uppkopplad alkomätare, kommunen kan knappt hantera gamlingarnas larmknappar, no way.
Troligtvis har du kört bil dyngrak och glömt bort att du åkte fast.
Citera
2024-07-03, 00:18
Medlem
Så som du skriver finns det ingen som tror att du är nykter!
Citera
2024-07-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Tror du på fullaste allvar att du tappar lappen för att ha blåst fel en gång? Nädu, sluta ljuga. Du har förmodligen blåst rött flera gånger och nu är droppen nådd. Sluta supa istället

Det finns ju andra alternativ som tex att fylla en stor svart sopsäck med luft och pressa ut luften genom en strypt öppning. Nästan gratis och tar ingen plats i skuffen.
Citera
2024-07-03, 01:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det finns ju andra alternativ som tex att fylla en stor svart sopsäck med luft och pressa ut luften genom en strypt öppning. Nästan gratis och tar ingen plats i skuffen.
Så länge mätaren inte har en fuktsensor som reagerar på att luften som blåses in i den inte innehåller den mängd fukt som normal utandningsluft gör..
Citera
2024-07-03, 07:05
Bannlyst
TS får tillverkaren komma med upgradera modell av akhollåst som innehåller kamera och face id.
Citera
2024-07-03, 07:41
Medlem
Ghastens avatar
Du har krökat satt dej i bilen och blåst. Oj nycklarna låg inte exakt. Tack och hej till körkortet.
Citera
2024-07-03, 08:16
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Svaret finns möjligen en googling bort men är det inte obligatoriskt att påvisa relativ nykterhet (eller i alla fall inte överdriven alkoholkonsumtion) via slumpmässig provtagning om man har alkolås? TS verkar förstås ha flugit under radarn om så är fallet.

Jo det måste man, men man kan ju dricka relativt mycket ändå om man inte gör det för ofta. Sedan har jag läst i andra trådar att många lyckas lista ut med vilket intervall de där "slumpmässiga" proven tas. Det är ju fråga om 4 prover per halvår.
Citera
2024-07-03, 08:29
Medlem
Muppetys avatar
Börja med att göra en polisanmälan om att du haft inbrott i bilen, så reder de möjligen ut vem som varit inne i din bil.
Citera
2024-07-03, 10:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Mitt körkort miblri indratget för att nån nn har blåsit i min alkomätare. Jag LOVAR OCH SVÄR att jag har ett alkolås i min bil och jag måste ha mitt körkort och i min bil så har jag ett alkolås som är direkt uppkopplat och jag har inte blåst fel EN ENDA GÅNG men idag får jag vetat att jag blir av med lappen föra tt jag fvått utslag. Det enda jag kan tänka mig är att jag inte bytt munstycke eller att någon blåst i min alkohmätare. Snälla Flashback jag ber er er, fiunns det minsta möjlighet att bestrida det här?

du kan väl fan inte bli av med körkortet för att din mätare visar att du blåst utslag massor med gånger, det måste stå någon bredvid som verkligen kan säga att du är du som varit packad. Annars kan vem som helst blåsa i den
Citera
2024-07-03, 12:39
Medlem
Citat:
Mitt körkort miblri indratget för att nån nn har blåsit i min alkomätare. Jag LOVAR OCH SVÄR att jag har ett alkolås i min bil och jag måste ha mitt körkort och i min bil så har jag ett alkolås som är direkt uppkopplat och jag har inte blåst fel EN ENDA GÅNG men idag får jag vetat att jag blir av med lappen föra tt jag fvått utslag. Det enda jag kan tänka mig är att jag inte bytt munstycke eller att någon blåst i min alkohmätare. Snälla Flashback jag ber er er, fiunns det minsta möjlighet att bestrida det här?

Hahahaha jävla alkis köp en cykel du har inget i trafiken att göra!!
Citera
2024-07-03, 13:19
Citat:

Kanske berätta för en jurist istället för flashback? Kan inte den som blåste intyga. Eller är veligheten att du trestad och sen blev det fel med allt.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in