2024-07-02, 18:33
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kan du vara möjligt att du har åkt dit på fyllan innan eftersom man har kommit på dig.
Om man har ett alkolås så startar väl inte bilen.
Det är ju ditt ansvar att det är du som ansvarar för din bil. Det innebär de andra blåser i mätaren så är det ditt problem.
Ibland kan det vara bra att tänka mig gärna också. Det är ungefär som att jämföra med att en kompis tar lån till dig. Är du dum i huvudet på riktigt?
men jag har en bil med alkoholås och någon har gått in i min bil och druckit alkohol och blåst i mätaren med flit för att ge utslag så att jag blir av med alkolåset
Citera
2024-07-02, 18:35
Medlem
LemPicas avatar
Du skriver ju som om du är gravt påverkad nu.
Chilla lite och återkom när du är klarare i knoppen.

Och vem skulle göra sej besväret att bryta sej in i din bil för att blåsa positivt?
Utan att du lagt märke till det dessutom?
Dumheter.

Dessutom har du alkolås och socialen är inkopplad.
Det tyder på att du har problematik sedan innan.
Varför har du alkolås överhuvudtaget?
Senast redigerad av LemPica 2024-07-02 kl. 18:42.
Citera
2024-07-02, 18:35
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
men jag har en bil med alkoholås och någon har gått in i min bil och druckit alkohol och blåst i mätaren med flit för att ge utslag så att jag blir av med alkolåset
Varför har du ett alkolås? När man har ett alkolås så startar inte bilen eller hur.
Vem är det som har koll på detta eftersom du blir av med ditt körkort Har du kört på fyllan innan så får du skylla dig själv. Det kanske kan vara dags att ta kontakt med Anonyma Alkoholister.
Citera
2024-07-02, 18:36
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Varför har du alkolås på din bil?
Har bilen stått olåst, eller har du gett nyckeln till någon?
Du är körd såvida du inte kan bevisa att du och bilen har befunnit sig på olika platser när det har blåsts.
Citera
2024-07-02, 18:38
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Varför har du ett alkolås? När man har ett alkolås så startar inte bilen eller hur.
Vem är det som har koll på detta eftersom du blir av med ditt körkort Har du kört på fyllan innan så får du skylla dig själv. Det kanske kan vara dags att ta kontakt med Anonyma Alkoholister.
Jag är alkoholist men som inte dricker som mycket längre. Jag har varit med i AA i över 5 år. Jag äter naltrexon ibland.
Citera
2024-07-02, 18:38
Medlem
Syns det på bilen att någon har brutit sig in i den? Har den några skador?
Citera
2024-07-02, 18:39
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Varför har du alkolås på din bil?
Har bilen stått olåst, eller har du gett nyckeln till någon?
Du är körd såvida du inte kan bevisa att du och bilen har befunnit sig på olika platser när det har blåsts.
jag har alkohålås för attt jag kört full för många gånger seriöst hur jävla dum fråga är det ens??
Citera
2024-07-02, 18:40
Medlem
LemPicas avatar
Som alkoholist skall du inte dricka alls.
Naltrexon skall du ta hela tiden så länge du inte klarar att inte dricka på egen hand.

Citat:
Jag är alkoholist men som inte dricker som mycket längre. Jag har varit med i AA i över 5 år. Jag äter naltrexon ibland.
Citera
2024-07-02, 18:41
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
jag har alkohålås för attt jag kört full för många gånger seriöst hur jävla dum fråga är det ens??

Och vad är svaret på den andra frågan?
Citera
2024-07-02, 18:41
Medlem
Jag kan kanske gissa vem "någon" är.
Citera
2024-07-02, 18:43
Medlem
sebastian66s avatar
[quote=sebastian66|88751549]Varför har du ett alkolås? När man har ett alkolås så startar inte bilen eller hur.
Citera
2024-07-02, 18:44
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Du måste ju tänka lite grann med pannan ibland också en. Varför tror du att du kan skylla ifrån dig?
Vem är det som har tillgång till din bil? Har du lämnat ut en extra nyckel.
Annars får du skylla på att du har haft inbrott i bilen. Sedan kan man undra vem som tror på denna historian. Man kan inte lita på Alkoholister även att man går på Anonyma Alkoholister.
Jag tror att det är dags att plocka fram cykel eller skateboard.
Det innebär att du inte ska visa dig i trafiken överhuvudtaget. Man kan liksom inte lita på smuts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in