Från namnsök i tråden om mordet på Emilia i Tollarp i Skåne.
Tror inte ett dugg på att Daniel var kusin med Emilia och inte heller nära vän med Wilma.
Emilia mördades av sin barndomsvän Andreas. Det finns dom i tråden som hoppades på att miffot Daniel var mördaren.
Ännu sjukare är att någon tycker det var ett hån mot Wilmas mördare att behöva bli jämförd med Daniel.
(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)
Från P*etras fb "Hej Ronni det är Daniel Lundberg här jag e släkt me er har ni hört något ifrån Emilia ? Jag söker för fullt här om någon sett hon eller något".
Han snackar skit om flashback på sin facebook nu - Da*iel Dan*e Lu*dberg
*=n
Hej Daniel, va trevligt att du kommer in och läser! Du har problem, rekommenderar dig att söka till närmaste psyk imorgon bitti.
Jag kommer ihåg att innan man hittat E död så var denna Daniel inne på hennes facebooksida och skrev att om någon hade upplysningar så skulle dom höra av sig direkt till honom eftersom han har nära anhörig osv. Någon svarade då att han hittade på, var ej anhörig och folk skulle akta sig för denna sjuka människa, han var också dömd för något som jag inte minns nu. Vet inte om denna facebooksida finns kvar idag men jag minns det så väl eftersom man reagerade på att man skrev sån skit när det var så känsligt för familjen. Han måste vara riktigt sjuk i sin hjärna!
Han är alkoholist och mytoman vad jag förstått och är nog inte inblandad. Han skrev även i Wilmatråden.
Ja det är han. Han sitter även och svarar på inlägg som skrivs här på Facebook och antagligen i tråden med.
Ett riktigt rikspucko det där. Att ingen slagit ihjäl honom är ett under så som han betett sig genom alla år.
Daniel har påstått sig känna mördade Wilma ”väldigt väl” samt att han ska vara släkt med Emilia och pratat med honom kort innan han dog. Det är mer troligt att personen ljuger, vilket han är dömd för flera gånger, än att han var nära vän respektive anhörig till de två unga personer som försvunnit och mördats denna svarta november.
Fan va trist att de inte var han iallafall, hade vart kul med en mongo mördare.
Och ni som ens har tänkt tanken att det där miffot Daniel skulle ligga bakom det här kan sudda ut den tanken direkt. Han är inte ens kapabel till att ta hand om sig själv, än mindre att utföra något sådant här.
Jag tyckte bara att det var ett hån mot den som har utfört det här att behöva bli jämställd med någon som Daniel.
Borde ju va den personen hen gick iväg med dödade e. det va säkert bara dom två under hela händelsen.
Håller med om att det verkar mest troligt. Och den här personen som var klädd i grå rock/lång täckjacka, beskrevs som grovväxt. Det stämmer ju in på stalkern D*nne som nämnts en masse i tråden ikväll.
Visst kan han vara en knäppgök bara. Men han har ju en del rätt otäcka domar om stalking av tidigare flickvänner, flera kontaktförbud m.m. Eventuellt har han även dömts för våldsbrott, om det var mot dessa vet jag inte. Men han verkar helt klart vara en potentiellt farlig typ.
Enligt tillförlitliga uppgifter från skickliga FB-grävare, har han intensivt sökt kontakt med E, eller hens föräldrar, varit som besatt av E, postat bilder etc. etc. och kommentarer hit och dit. För att sedan nu helt plötsligt radera alltihop - som om en lika plötslig eftertanke har fått honom att inse att det börjar brännas. Hur än nu en sådan knäppgök som du beskriver skulle kunna vara begåvad med eftertanke.
Nu vet jag inte när han började "stalka" E, masskommentera hens poster och dela lättklädda bilder. Men vad jag förstått, har hans intresse för Wilma inte på långa vägar varit lika frenetiskt. En enda ynka kommentar, där han påstår sig vara släkt med henne också, samt bara helt enkelt beklagar sorgen, är vad som redovisats här.
Om han nu skulle vara skyldig i fallet med E, skulle en sådan kommentar om även Wilmas död kunna vara ett villospår. Det verkar ju uppenbart som om han samtidigt försöker utplåna varje spår av att ha varit helt besatt av E.
Bara en tanke.