2024-06-18, 14:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodergren29
Du tror inte han gör pengar på annat sätt som inte skattas?? 100% säker att de pågår en o annan knark affär där som staten ej tar
Menar du att bedragaren Daniel Lundberg Hofling som är dömd ett flertal gånger för bedrägerier har börjat sälja knark? Troligen bluffknark det med.

Det är bara att vänta på att bedragaren Daniel Lundberg Hofling säljer skit till fel person
Citera
2024-06-18, 18:41
Medlem
Citat:
Hur kan du va Så säker att han ens lurade folk ? De vet du ju egentligen inte om han gjorde ?

Nä det är klart, så länge det bara handlar om försök så är det ju okej? Du är sjuk i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då Danne har lagt till ett efternamn är det dags att skriva ut hela hans namn så det hittas vid googlingar.
Han slutar ju aldrig med sina bedrägerier.
Daniel Lundberg Hofling är en bedragare och dömd ett flertal gånger för bedrägerier!

Var inte så hård nu. Det handlar ju bara om misstag, nu har han dock kommit till insikt och bara vi ger honom en chans kommer han inom kort att vara en produktiv och hederlig medborgare.

Tycker också lögnerna att han skulle vara högaktuell hos Säpo och yada yada är lika löjliga som att han är skötsam och har jobb. Snart slår väl sodergren till med att Danne är nybliven ledare i Foxtrotnätverket också.

Han är en utvecklingsstörd alkholist som begår klåparbrott gång på gång varken mer eller mindre.
Citera
2024-06-20, 18:36
Medlem
2022-01-04 skrev Sodergren:
Citat:
Fast det gör han ju endå inte du vet ju inte om han haft biljetter dit det kan ju va så att hans mor kanske hade biljetter men eftersom att Hon gick bort så pass fort så ville han sälja dom vad vet du eller jag ens om det ? det är ju något vi inte vet utan bara spekulerar.
jag vet ju dessutom via ett par källor att han faktiskt sköter sig nu då han påbörjat adhd utredning på Huddinge

Citat:
tycker bara tråden är löjlig just nu han e ju inte misstänkt för något just nu så vitt jag har sett eller inte ens åtalad för något däremot är han målsägande i 2 ärenden som snart ska upp i rätten gällande grovt olaga hot samt försök till grovt misshandel.. vem vet han kanske har sonat de han gjort nu för de är endå nästan 10år sedan det där med P....

Citat:
Domslut
2022-12-12
Brott som Daniel Lundberg döms för
Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken, 2021-10-23, Huddinge kommun
Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken, 2022-03-07, Huddinge kommun
Bedrägeri, 9 kap 1 § 1 st brottsbalken, 2021-11-09 till 2021-11-10, Huddinge kommun Ringa bedrägeri, 9 kap 2 § 1 st brottsbalken, 2021-11-26, Huddinge kommun
Ringa bedrägeri, 9 kap 2 § 1 st brottsbalken, 2022-02-01, Huddinge kommun

Visste inte att bedrägeri ingick i att sköta sig. Men sen sodergren, vi har ju hört det här flera gånger genom åren. Han har lagt ner allting, han har inte gjort något kriminellt på si och så lång tid, han är numera skötsam och har jobb osv.

Men det kommer alltid fram att han håller på precis som vanligt. Varför tycker du att vi ska tro på det den här gången då?
Citera
2024-06-20, 18:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
2022-01-04 skrev Sodergren:

Visste inte att bedrägeri ingick i att sköta sig. Men sen sodergren, vi har ju hört det här flera gånger genom åren. Han har lagt ner allting, han har inte gjort något kriminellt på si och så lång tid, han är numera skötsam och har jobb osv.

Men det kommer alltid fram att han håller på precis som vanligt. Varför tycker du att vi ska tro på det den här gången då?
Vi tror väl som vanligt... snart kommer nästa dom. Sorry... Vi vet att det som vanligt kommer en ny dom snart.

Håller med dig fullt ut. Daniel Lundberg Hofling är en utvecklingsstörd alkoholist som begår klåparbrott gång på gång varken mer eller mindre.
Senast redigerad av Timeout 2024-06-20 kl. 18:49.
Citera
2024-06-21, 15:13
Medlem
Citat:
Vi tror väl som vanligt... snart kommer nästa dom. Sorry... Vi vet att det som vanligt kommer en ny dom snart.

Håller med dig fullt ut. Daniel Lundberg Hofling är en utvecklingsstörd alkoholist som begår klåparbrott gång på gång varken mer eller mindre.

Snart kommer väl sodergren in och ba ”men det kan ju vara så att han blev felaktigt dömd, det vet vi ju inte”

Sedan får vi höra att han numera bor i Växjö i hus med sin fru och är framgångsrik fastighetsmäklare. Utöver det har han ett dubbelliv då han på fritiden är nybliven ledare för Dödspatrullen.
Senast redigerad av Teddy Picker 2024-06-21 kl. 15:23.
Citera
2024-06-21, 16:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Snart kommer väl sodergren in och ba ”men det kan ju vara så att han blev felaktigt dömd, det vet vi ju inte”

Sedan får vi höra att han numera bor i Växjö i hus med sin fru och är framgångsrik egenföretagare. Utöver det har han ett dubbelliv då han på fritiden är nybliven ledare för Dödspatrullen.
Snacka om maximal otur. Daniel Lundberg Hofling förekom i domen från 2013-02-22 under 29 avsnitt i belastningsregistret. Det var nog fler ändå då vissa troligen har sållats då dom är gamla.
Han finns i belastningsregistret from 2001-10-23 för snatteri då han bara var 15 år gammal.

Han förekom under 47 avsnitt i belastningsregistret i sista domen från 2023-05-16
Men han hade 47 avsnitt redan 2020-04-03 i belastningsregisterutdraget och efter det har tillkommit flera.
Det sista där var ett kontaktförbud utfärdat 2019-11-09.

Oskyldigt dömd över 47 gånger
Citera
2024-06-21, 19:53
Medlem
Citat:
Snacka om maximal otur. Daniel Lundberg Hofling förekom i domen från 2013-02-22 under 29 avsnitt i belastningsregistret. Det var nog fler ändå då vissa troligen har sållats då dom är gamla.
Han finns i belastningsregistret from 2001-10-23 för snatteri då han bara var 15 år gammal.

Han förekom under 47 avsnitt i belastningsregistret i sista domen från 2023-05-16
Men han hade 47 avsnitt redan 2020-04-03 i belastningsregisterutdraget och efter det har tillkommit flera.
Det sista där var ett kontaktförbud utfärdat 2019-11-09.

Oskyldigt dömd över 47 gånger

Japp, 45 av avsnitten är felaktiga, målsägandena var bara ute efter skadestånd. Dom 2 andra handlar om misstag. Nu har han dock ändrat på sig och blivit en framgångsrik tivoliägare och bor i hus i Berlin med sin fru.
Citera
2024-06-21, 22:45
Medlem
Citat:
Från namnsök i tråden om mordet på Emilia i Tollarp i Skåne.
Tror inte ett dugg på att Daniel var kusin med Emilia och inte heller nära vän med Wilma.
Emilia mördades av sin barndomsvän Andreas. Det finns dom i tråden som hoppades på att miffot Daniel var mördaren.
Ännu sjukare är att någon tycker det var ett hån mot Wilmas mördare att behöva bli jämförd med Daniel.
(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)

Från P*etras fb "Hej Ronni det är Daniel Lundberg här jag e släkt me er har ni hört något ifrån Emilia ? Jag söker för fullt här om någon sett hon eller något".

Han snackar skit om flashback på sin facebook nu - Da*iel Dan*e Lu*dberg
*=n
Hej Daniel, va trevligt att du kommer in och läser! Du har problem, rekommenderar dig att söka till närmaste psyk imorgon bitti.

Jag kommer ihåg att innan man hittat E död så var denna Daniel inne på hennes facebooksida och skrev att om någon hade upplysningar så skulle dom höra av sig direkt till honom eftersom han har nära anhörig osv. Någon svarade då att han hittade på, var ej anhörig och folk skulle akta sig för denna sjuka människa, han var också dömd för något som jag inte minns nu. Vet inte om denna facebooksida finns kvar idag men jag minns det så väl eftersom man reagerade på att man skrev sån skit när det var så känsligt för familjen. Han måste vara riktigt sjuk i sin hjärna!

Han är alkoholist och mytoman vad jag förstått och är nog inte inblandad. Han skrev även i Wilmatråden.

Ja det är han. Han sitter även och svarar på inlägg som skrivs här på Facebook och antagligen i tråden med.
Ett riktigt rikspucko det där. Att ingen slagit ihjäl honom är ett under så som han betett sig genom alla år.

Daniel har påstått sig känna mördade Wilma ”väldigt väl” samt att han ska vara släkt med Emilia och pratat med honom kort innan han dog. Det är mer troligt att personen ljuger, vilket han är dömd för flera gånger, än att han var nära vän respektive anhörig till de två unga personer som försvunnit och mördats denna svarta november.

Fan va trist att de inte var han iallafall, hade vart kul med en mongo mördare.

Och ni som ens har tänkt tanken att det där miffot Daniel skulle ligga bakom det här kan sudda ut den tanken direkt. Han är inte ens kapabel till att ta hand om sig själv, än mindre att utföra något sådant här.

Jag tyckte bara att det var ett hån mot den som har utfört det här att behöva bli jämställd med någon som Daniel.

Borde ju va den personen hen gick iväg med dödade e. det va säkert bara dom två under hela händelsen.

Håller med om att det verkar mest troligt. Och den här personen som var klädd i grå rock/lång täckjacka, beskrevs som grovväxt. Det stämmer ju in på stalkern D*nne som nämnts en masse i tråden ikväll.

Visst kan han vara en knäppgök bara. Men han har ju en del rätt otäcka domar om stalking av tidigare flickvänner, flera kontaktförbud m.m. Eventuellt har han även dömts för våldsbrott, om det var mot dessa vet jag inte. Men han verkar helt klart vara en potentiellt farlig typ.

Enligt tillförlitliga uppgifter från skickliga FB-grävare, har han intensivt sökt kontakt med E, eller hens föräldrar, varit som besatt av E, postat bilder etc. etc. och kommentarer hit och dit. För att sedan nu helt plötsligt radera alltihop - som om en lika plötslig eftertanke har fått honom att inse att det börjar brännas. Hur än nu en sådan knäppgök som du beskriver skulle kunna vara begåvad med eftertanke.

Nu vet jag inte när han började "stalka" E, masskommentera hens poster och dela lättklädda bilder. Men vad jag förstått, har hans intresse för Wilma inte på långa vägar varit lika frenetiskt. En enda ynka kommentar, där han påstår sig vara släkt med henne också, samt bara helt enkelt beklagar sorgen, är vad som redovisats här.
Om han nu skulle vara skyldig i fallet med E, skulle en sådan kommentar om även Wilmas död kunna vara ett villospår. Det verkar ju uppenbart som om han samtidigt försöker utplåna varje spår av att ha varit helt besatt av E.
Bara en tanke.

Citat:
Emilias pappa heter Ronni
Ronnis bror heter Royne
Deras pappa heter Christer

Lundberg i efternamn på alla.

RK Bil o Maskin i Tollarp AB är företaget dom sysslar med.

Om ni någon gång har käkat på Leos gatukök så har ni garanterat träffat några ur släkten då dom alltid står och spelar på maskinerna där.

(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)

Glöm inte avlidne farbror Kent också Dannes pappa.
Ärligt Sodergren, erkänn bara att hela den grejen var jävligt osmaklig?
Citera
2024-06-21, 23:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Vidrigt osmakligt Danne har några Lundberg att välja på. Enligt ratsit finns 18 465 st personer över 16 år med det efternamnet i Sverige plus företag: 2 279 st.

Hur Danne kunde känna Wilma Andersson väldigt väl som han påstod övergår mitt förstånd.
Hon hade definitivt inte tittat på äcklet två gånger.
Citera
2024-06-22, 11:53
Medlem
Citat:
Vidrigt osmakligt Danne har några Lundberg att välja på. Enligt ratsit finns 18 465 st personer över 16 år med det efternamnet i Sverige plus företag: 2 279 st.

Hur Danne kunde känna Wilma Andersson väldigt väl som han påstod övergår mitt förstånd.
Hon hade definitivt inte tittat på äcklet två gånger.

Det jag har funderat på också, undrar om mytomanen Daniel Lundberg Hofling förstod att Emilia var en transa? Skulle inte förvåna mig om han satt och tänkte ”folk kommer bli avundsjuka som tror att jag har sån snygg kusin”
Senast redigerad av Teddy Picker 2024-06-22 kl. 11:58.
Citera
2024-07-02, 02:20
Avslutad
Citat:

Är det något som är osmakligt så är de ju endå ni som fortfarande Sitter o skriver o. Daniel plus hans avlidna far samt mor visa lite respekt där va nej det gör ni ju inte !!! Jag vet vem hans mamma va en av dom tuffaste jag träffat plus även i S-vall va hon klassad som farlig Men för er Som undrar så va Danne i Sundsvall förra helgen med Fredrik Falk i kvissleby o även Timrå där mr Kjell tuffing kriminell skulle försöka slå ner Danne gick ju inte så bra då mr Kjell numera är heroinist o endast har käft o skrika med finns vittnen till hela händelsen Danne stog o vänta ingen mr tuff Kjell kom hmm vad händer pundsvall inte lika tuff däruppe längre som förr hahhaa
Citera
2024-07-02, 08:29
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Är det något som är osmakligt så är de ju endå ni som fortfarande Sitter o skriver o. Daniel plus hans avlidna far samt mor visa lite respekt där va nej det gör ni ju inte !!! Jag vet vem hans mamma va en av dom tuffaste jag träffat plus även i S-vall va hon klassad som farlig Men för er Som undrar så va Danne i Sundsvall förra helgen med Fredrik Falk i kvissleby o även Timrå där mr Kjell tuffing kriminell skulle försöka slå ner Danne gick ju inte så bra då mr Kjell numera är heroinist o endast har käft o skrika med finns vittnen till hela händelsen Danne stog o vänta ingen mr tuff Kjell kom hmm vad händer pundsvall inte lika tuff däruppe längre som förr hahhaa

Daniel flydde ”pundsvall”. Säger väl en del om honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in