2024-05-19, 13:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Du ljuger jävligt dåligt.

Men sen ärligt, var det inte jävligt smaklöst att utnyttja en mördad person och låtsats vara kusin med denne för att få uppmärksamhet?
Ännu en lögn bara. Danne är en uppmärksamhetskåt idiot.

Otroligt smaklöst när han låtsades vara kusin till mördade Emilia i Tollarp i Skåne.
Men han fick på skallen rejält i den tråden och blev till och med misstänkt för mordet pga sina sjuka inlägg.
(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)

Sökte på Daniel i den tråden, det blev många träffar, 3 sidor.
https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=Daniel&t=3097038&sp=1
Läste lite inlägg i det namnsöket och det blev ännu sjukare. Det är inte bara mördade Emilia han säger sig vara släkt med.
Mer lögner... Han var även god vän med mördade Wilma i Uddevalla.
"Daniel har påstått sig känna mördade Wilma ”väldigt väl” samt att han ska vara släkt med Emilia och pratat med honom kort innan han dog. Det är mer troligt att personen ljuger, vilket han är dömd för flera gånger, än att han var nära vän respektive anhörig till de två unga personer som försvunnit och mördats denna svarta november."

Lås in honom och släng nyckeln!

"Daniel har bytt adress 18 gånger de senaste 10 åren."
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Damn… ens idé att packa upp ur lådorna?
Danne har knappast några lådor. Gissar på plastkassar och inget mer för han är för det mesta bostadslös om han inte lyckas lura sig in hos någon stackars tjej.
Men hos tjejer blir han aldrig kvar länge då han är en äcklig vidrig kvinnomisshandlare
Senast redigerad av Timeout 2024-05-19 kl. 13:27.
Citera
2024-05-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Damn… ens idé att packa upp ur lådorna?

Fick PM från Sodergren. Han har endast varit skenskriven på alla adresser. Han har bott i Örgryte i Göteborg hela tiden där han har hus. Han bor där tillsammans med sin fru sen 2 år tillbaka. Han är skötsam och har jobb sen länge och hans fru förstår att han är felaktigt dömd och att tjejerna bara var ute efter skadestånd.
Citera
2024-05-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Var tvungen att kolla vem som skrev detta. Trodde det var sodergren men du driver och det var så kul och fullständigt otänkbart, men mycket väl en lögn till från den som ser Danne jämt med flickvänner.

Nu har Danne lagt upp ännu fler bilder och lagt till i sitt namn, "Daniel Lundberg (Mr Partykung)".
Lägger upp bilder på krigare och det är ju det sista han är.

Han skriver att han är från Göteborg men hans sista fyra siffror börjar på 78 så han är född i Västernorrlands län.

Sen skriver han på ryska. Я очень по тебе скучаю... översättning... jag saknar dig väldigt mycket

Att Danne är korkad vet vi sedan innan men det finns även på pränt.
Från en dom.
Bakgrund
Birgitta Sundq*** är mor till Daniel Lundberg och vid tiden för den åtalade gärningen så bodde Daniel Lundberg sedan en tid tillbaka i Birgitta Sundqvists enrumslägenhet i Nykvarn. Daniel Lundberg har förvaltarskap och enligt vad som upplysts i målet en lindrig eller måttlig utvecklingsstörning.

Förvaltarskap är ett svenskt rättsinstitut, som kan beslutas av tingsrätten för den som på grund av sjukdom, psykisk störning, försvagat hälsotillstånd eller liknande förhållande är ur stånd att vårda sig eller sin egendom. Rättsinstitutet ersatte år 1989 institutet omyndigförklaring.

I grund och botten är det hans utvecklingsstörning som är det stora problemet.
Lågbegåvad men streetsmart. Farlig kombination för normala spärrar har han inte.
Fängelsestraff biter inte på Danne för det är snarare en fjäder i hatten och något att skryta med inför hans lågbegåvade vänner. Några andra vill knappast umgås med honom.

Vård i meningen att få honom att fungera i samhället och sluta begå brott kommer inte att fungera för Danne förstår inte hur fel det är det han gör. Det är ju alla andras fel och han ljuger väldigt bra.
Det enda raka är att låsa in honom på rättspsyk för att skydda andra mot honom.

Dannes facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=61551869790713
Ratsit https://www.ratsit.se/19851119-Stig_Daniel_Lundberg_Kungens_Kurva/Uw_QLzo_4ABMU55VPr--2Jsx_yCfPnwVyxkd938uVl4

Han har en äldre bror född 81 som också är född i Västernorrland. Såg att hans morsa skrev på Facebook nån gång att hon bodde i Göteborg när IFK vann Uefa-cupen. Oklart om det var 82 eller 87 dock. Men hon kanske också var mytoman.

Men vad jag tror är pappa, farbror och farmor är begravda där så koppling finns på riktigt.

Han har en farbror som dog redan som 24-åring 1981. Kanske var han som var Dannes ”älskade kusin” Emilias pappa då

Nej men ärligt, det var ett lågvattenmärke när han ljög om det där tycker jag.
Senast redigerad av Teddy Picker 2024-05-19 kl. 15:15.
Citera
2024-05-19, 15:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Fick PM från Sodergren. Han har endast varit skenskriven på alla adresser. Han har bott i Örgryte i Göteborg hela tiden där han har hus. Han bor där tillsammans med sin fru sen 2 år tillbaka. Han är skötsam och har jobb sen länge och hans fru förstår att han är felaktigt dömd och att tjejerna bara var ute efter skadestånd.
Hoppas verkligen att folk förstår att allt det där är lögn. Inte ett sant ord i pm.
Danne är inte gift och det går att kolla på ratsit https://www.ratsit.se/19851119-Stig_Daniel_Lundberg_Kungens_Kurva/Uw_QLzo_4ABMU55VPr--2Jsx_yCfPnwVyxkd938uVl4

Danne är inte oskyldigt dömd någonsin. Däremot skulle han ha fått hårdare straff och många brott är han inte dömd för.
Bäst hade varit inlåsning/rättspsyk på livstid för han skadar många.
Citat:
Ursprungligen postat av Redmoonchild
Denna kromosomskada har även begärt av minderåriga flickor kyssar i utbyte av alkohol. Han är alltså förutom mytoman, stalker och bedragare också pedofil för upplysnings skull.
Ingenting den idioten gör förvånar mig längre. Väntar på nästa dom...
Senast redigerad av Timeout 2024-05-19 kl. 15:33.
Citera
2024-05-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hoppas verkligen att folk förstår att allt det där är lögn. Inte ett sant ord i pm.
Danne är inte gift och det går att kolla på ratsit https://www.ratsit.se/19851119-Stig_Daniel_Lundberg_Kungens_Kurva/Uw_QLzo_4ABMU55VPr--2Jsx_yCfPnwVyxkd938uVl4

Danne är inte oskyldigt dömd någonsin. Däremot skulle han ha fått hårdare straff och många brott är han inte dömd för. Bäst hade varit inlåsning/rättspsyk på livstid för han skadar många.

Ska jag vara ärlig så drev jag lite men du vet ju själv att det är så det brukar låta. Jag skojade lite häromdagen med att han bodde i Danderyd. Det som är grejen när Danne själv eller ”Dannes kompis” skriver här, ena dagen bor han på ett ställe och två dagar senare nån helt annanstans.

Liksom sluta ljug eller håll koll på dina lögner åtminstone.
Citera
2024-05-19, 15:46
Medlem
Varför söker han jobb och lägenhet samtidigt som han syns med nån tjej i Stockholm stup i ett när han har hus i Göteborg? Söker extra städjobb samtidigt som han är anställd i wagner-gruppen 😂
Citera
2024-05-19, 16:20
Medlem
Timeouts avatar
Från namnsök i tråden om mordet på Emilia i Tollarp i Skåne.
Tror inte ett dugg på att Daniel var kusin med Emilia och inte heller nära vän med Wilma.
Emilia mördades av sin barndomsvän Andreas. Det finns dom i tråden som hoppades på att miffot Daniel var mördaren.
Ännu sjukare är att någon tycker det var ett hån mot Wilmas mördare att behöva bli jämförd med Daniel.
(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)

Från P*etras fb "Hej Ronni det är Daniel Lundberg här jag e släkt me er har ni hört något ifrån Emilia ? Jag söker för fullt här om någon sett hon eller något".

Han snackar skit om flashback på sin facebook nu - Da*iel Dan*e Lu*dberg
*=n
Hej Daniel, va trevligt att du kommer in och läser! Du har problem, rekommenderar dig att söka till närmaste psyk imorgon bitti.

Jag kommer ihåg att innan man hittat E död så var denna Daniel inne på hennes facebooksida och skrev att om någon hade upplysningar så skulle dom höra av sig direkt till honom eftersom han har nära anhörig osv. Någon svarade då att han hittade på, var ej anhörig och folk skulle akta sig för denna sjuka människa, han var också dömd för något som jag inte minns nu. Vet inte om denna facebooksida finns kvar idag men jag minns det så väl eftersom man reagerade på att man skrev sån skit när det var så känsligt för familjen. Han måste vara riktigt sjuk i sin hjärna!

Han är alkoholist och mytoman vad jag förstått och är nog inte inblandad. Han skrev även i Wilmatråden.

Ja det är han. Han sitter även och svarar på inlägg som skrivs här på Facebook och antagligen i tråden med.
Ett riktigt rikspucko det där. Att ingen slagit ihjäl honom är ett under så som han betett sig genom alla år.

Daniel har påstått sig känna mördade Wilma ”väldigt väl” samt att han ska vara släkt med Emilia och pratat med honom kort innan han dog. Det är mer troligt att personen ljuger, vilket han är dömd för flera gånger, än att han var nära vän respektive anhörig till de två unga personer som försvunnit och mördats denna svarta november.

Fan va trist att de inte var han iallafall, hade vart kul med en mongo mördare.

Och ni som ens har tänkt tanken att det där miffot Daniel skulle ligga bakom det här kan sudda ut den tanken direkt. Han är inte ens kapabel till att ta hand om sig själv, än mindre att utföra något sådant här.

Jag tyckte bara att det var ett hån mot den som har utfört det här att behöva bli jämställd med någon som Daniel.

Borde ju va den personen hen gick iväg med dödade e. det va säkert bara dom två under hela händelsen.

Håller med om att det verkar mest troligt. Och den här personen som var klädd i grå rock/lång täckjacka, beskrevs som grovväxt. Det stämmer ju in på stalkern D*nne som nämnts en masse i tråden ikväll.

Visst kan han vara en knäppgök bara. Men han har ju en del rätt otäcka domar om stalking av tidigare flickvänner, flera kontaktförbud m.m. Eventuellt har han även dömts för våldsbrott, om det var mot dessa vet jag inte. Men han verkar helt klart vara en potentiellt farlig typ.

Enligt tillförlitliga uppgifter från skickliga FB-grävare, har han intensivt sökt kontakt med E, eller hens föräldrar, varit som besatt av E, postat bilder etc. etc. och kommentarer hit och dit. För att sedan nu helt plötsligt radera alltihop - som om en lika plötslig eftertanke har fått honom att inse att det börjar brännas. Hur än nu en sådan knäppgök som du beskriver skulle kunna vara begåvad med eftertanke.

Nu vet jag inte när han började "stalka" E, masskommentera hens poster och dela lättklädda bilder. Men vad jag förstått, har hans intresse för Wilma inte på långa vägar varit lika frenetiskt. En enda ynka kommentar, där han påstår sig vara släkt med henne också, samt bara helt enkelt beklagar sorgen, är vad som redovisats här.
Om han nu skulle vara skyldig i fallet med E, skulle en sådan kommentar om även Wilmas död kunna vara ett villospår. Det verkar ju uppenbart som om han samtidigt försöker utplåna varje spår av att ha varit helt besatt av E.
Bara en tanke.
Citera
2024-05-19, 22:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonsvall
Varför söker han jobb och lägenhet samtidigt som han syns med nån tjej i Stockholm stup i ett när han har hus i Göteborg? Söker extra städjobb samtidigt som han är anställd i wagner-gruppen 😂
Du glömde... han är gift och bor i hus med frun sedan 2 år och är oskyldig till allt
Vem skulle anställa Danne? Han skulle inte ens få mocka mitt stall.

Wagner-gruppen kan kanske använda honom för att öva prickskytte på. Något annat duger han inte till.

Nu skriver han Slava Russia också
Det fattas många hjärnceller där...

Slava Ukraini!

Dannes facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=61551869790713
Citera
2024-05-19, 23:29
Medlem
Minns också att Danne tidigare i tråden, nu ligger det väl ett par år tillbaka i tiden skrev att han var oskyldig, tjejerna var bara ute efter pengar, skadeståndshoror osv.

Han begärde dock, och fick själv skadestånd när mamma knivhögg honom. Det får han väl göra men tycker det är hyckleri när han kallar andra för skadeståndshoror.
Citera
2024-05-23, 11:20
Medlem
Danne är väl alltid oskyldig?
Citera
2024-06-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonssonsvall
Danne är väl alltid oskyldig?

Såklart 😁 Fråga Södergren i tråden
Citera
2024-06-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Såklart 😁 Fråga Södergren i tråden

Hörde att han bor i hus i Limhamn i Malmö numera och är framgångsrik krögare och driver restaurang där tillsammans med sin fru 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in